تعداد بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۱۴۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶ - 2022 23 July
خطیب جمعه نی‌ریز با اشاره به مصاحبه نماینده مجلس با نی‌ریزان فارس، خواستار نقد و مطالبه‌گری مردم در این زمینه شد.

حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 31 تیرماه، به سالروز اقامه اولین نماز جمعه رسمی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: «هفته آینده همه مسئولان باید در نماز جمعه شرکت کنند. به فرماندار پیشنهاد می‌دهم که میز خدمت هم داشته باشند. مردم گلایه دارند که برخی مسئولان حتی سالی یک بار هم در نماز جمعه و جماعت شرکت نمی‌کنند. مسئولی که این همه از این جماعت مسلمانان جدا می‌شود، باید برایش فکری کرد.»


وی افزود: «نماینده مجلس خیلی کم پیدا است. حق این است که در نماز جمعه شرکت کنند؛ نه این که فقط خودشان صحبت کنند. مردم باید بتوانند از ایشان سؤال کنند. ایشان در روزنامه مطالبی را یکطرفه گفته بودند؛ اما اینها باید نقد شود و مردم به صحبت‌های ایشان نقد دارند. آنهایی که مطالبه‌گر و اهل فن هستند، باید بتوانند بگویند که به این دلیل این کار شما خوب یا بد است. باید مطالبه‌گری را قوی کنید.»


امام جمعه موقت نی‌ریز عنوان داشت: «مقام معظم رهبری رهبری به آیت‌ا... رئیسی گفتند سفرهای استانی داشته و بین مردم باشید. سرکشی به سه حوزه انتخابیه به جای خود، حضور در نماز جمعه هم به جای خود. متأسفانه حضور ایشان خیلی کمرنگ است.»


خطیب جمعه نی‌ریز وضعیت منابع آبی شهرستان را خطرناک توصیف کرد و خطاب به فرماندار و نماینده مجلس گفت: «چندین سال است که من در نماز جمعه و جماعت می‌گویم اولویت اول شهرستان آب است. نی‌ریز شهرستان دامداری و کشاورزی است و باغهای مردم در حال خشک شدن است. درختان انجیر‌ و انار آب ندارند. باید یک فکر اساسی کرد و کار اصلی، طرح انتقال آب خلیج فارس به نی‌ریز است. این طرح در چه مرحله‌ای است؟ آب سد چشمه عاشق کفاف مردم ریزاب و شهرک وزیره را هم نمی‌دهد، چه برسد به این که بخواهیم آن را برای نی‌ریز بیاوریم. سطح آب سد چشمه عاشق به شکل وحشتناکی پایین آمده است. مردم مطالبات به حقی دارند و باید هرچه سریعتر وضعیت آب شرب و کشاورزی مردم روشن شود.»


حجت‌الاسلام والمسلمین فقیه عنوان داشت: «دهستان ریزاب خواسته‌های به حقی برای ارتقاء به بخش دارند و بارها نامه نوشته اند. به نظر می رسد نماینده مجلس هنوز جواب نداده و باید بدانیم نظر ایشان راجع به این خواسته چیست؟ وضعیت جاده‌های بین بخشها خراب است. گردنه لای‌رز پروژه ملی بوده که هنوز افتتاح نشده و چند سال دارد از آن جریان می‌گذرد. چند نفر دیگر باید در این جاده‌ها از بین بروند و تلف شوند تا این مسئله حل شود؟برای افتتاح آن دنبال مناسبت ملی نباشید و زودتر وضعیت را تمام کنید. مردم ناراحتند، جاده‌ها جاده‌های مناسبی نیست و گاهی وقتها تابلو و چراغ ندارد؛ به خصوص در بخش مرکزی.»


وی افزود: «بیش از ۲۰۰ معدن داریم که بیش از ۱۰۰ تای آن فعال است. ما در این زمینه در کشور شاید رتبه اول یا دوم را داشته باشیم. سفره‌های آب زیرزمینی‌مان را هم در کنار خاک داریم از بین می‌بریم. بارها گفته‌ام بس است؛ این شهر محیط زیستی است و پوشش گیاهی آن بالای ۲۰ یا ۳۰ درصد کل استان فارس است. اما هنوز بالگرد مهار آتش نداریم.  هنوز اداره منابع طبیعی ما یک ساختمان مخصوص به خود ندارد و نفرات و تجهیزاتشان کم است. شوری بختگان دارد به شهر نزدیک می‌شود و باعث می‌شود که سفره‌های آب زیرزمینی‌مان شور شود. حقابه هم دیگر کاری انجام نمی‌دهد و باید آب خلیج فارس وارد بختگان شود. »


وی روز مباهله را عید غدیر ثانی توصیف کرد و گفت: «حتماً به عید مباهله توجه شود. اگر روز شماری هم برای محرم داریم، باید بعد از عید مباهله باشد. باید کج‌سلیقگی‌ها را کنار بگذاریم. بعضی‌ها همین الان آهنگ پیشواز موبایلشان را نوحه گذاشته‌اند. شادی به جای خود و ماتم هم به جای خود. متأسفانه بعضی‌ها دوست دارند مردم همیشه ماتم بگیرند و این کار اشتباهی است.»


خطیب جمعه نی‌ریز افزود: «در همین محرم و صفر به بهانه عزاداری اهل بیت خیلی کار‌ها تعطیل می‌شود؛ یکی می‌خواهد خانه‌اش را تغییر بدهد، نمی‌تواند. یکی حتی در روزی که عزا و ماتم نیست می‌خواهد ازدواج کند، نمی‌تواند و ماتم می‌گیرد. این اشتباه است، اینها جزء دین و سیره اهل بیت نیست. باید به دو ماه محرم و صفر احترام گذاشت؛ ولی زندگی جریان دارد. باید مراقب باشیم که خرافات را به جای حقایق در دین جای ندهیم. ملاک اصلی هم شادی است و شادی بر غم مقدم است. قرآن نیز همین را تأیید می‌کند که مؤمنان باید آدمهای شادابی باشند، افسرده و بداخلاق نباشند. مؤمن باید همیشه خوشرو، متبسم، شوخ‌طبع، مهربان و مردم‌دار باشد. البته عزاداری برای اهل بیت هم یک نوع شادی معنوی است و انسان با آن افسرده نمی‌شود.»

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
0
0
سلام لطفاً از نماینده مجلس بپرسید با وجود درخواست مردم ریزاب برای ارتقا به بخش و حمایت امام جمعه محترم چه برنامه ای در این زمینه دارن ؟

چرا نی ریزان این مسئله را پوشش نمی دهد و به سوالات مردم در این موضوع کم محلی می کند ؟؟؟

ما مردم ریزاب می خواهیم بخش شویم و در پیکره شهرستان نی ریز بمانیم.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها