تعداد بازدید: ۳۴۱۵
کد خبر: ۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱ - 2016 28 May
امام جمعه:
امام جمعه نيريز از مسئولان خواست تخريب ساختمانهاي احداث شده در انجيرستانها را متوقف کنند.
عابد نعمتی: اين درخواست آيتا... فقيه که در مراسم نماز جمعه اين هفته صورت گرفت، به دنبال آن ابراز شد که ايشان در مراسم افتتاحيه مجلس خبرگان رهبري، نامه اعتراض آميز اتحاديه انجيرکاران نيريز را به آيتا... لاريجاني رئيس قوه قضاييه کشور داده بود.

امام جمعه نيريز به آيتا...لاريجاني گفته بود از قديم رسم بوده صاحبان املاک در کوهستان کپر درست ميکردند تا در آن بخوابند. اما امروز وضعيت عوض شده و با وجود حيوانات وحشي، زن و بچه افراد به جاي کپر بايد جايي براي خوابيدن داشته باشند.

رئيس قوه قضائيه هم به آيتا... فقيه پاسخ داده بود به سراسر کشور ابلاغ کرده، در تخريب اين املاک عجله نکنند و دست نگه دارند تا تصميم جدي در اين باره گرفته شود.

عضو خبرگان رهبري در اين رابطه اظهار داشت: «آيتا... لاريجاني به من گفت هر جا را خراب کردند، فوراً به من اطلاع دهيد؛ چرا که من اين موضوع را به همه جا ابلاغ کردهام و همه هم ميدانند.»

آيتا... فقيه افزود: «اگر خلاف گفته رئيس قوه قضائيه عمل شد و من به ايشان گزارش کردم، کسي ناراحت نشود. مسئولين دست نگه دارند تا دستور ايشان براي کل کشور صادر شود.»

امام جمعه نيريز با تأکيد بر حفظ طبيعت و محيط زيست ادامه داد: «خيلي کارهاي ديگر ميشود کرد که طبيعت آسيب نبيند. من آنجا نه ملکي دارم و نه آلونکي، اگر هم دفاع ميکنم، از همه مردم دفاع ميکنم.»

امام جمعه نيريز در جايي ديگر به گشايش مجلس دهم اشاره و اظهار اميدواري کرد که مجلس خوبي باشد.

ايشان از مردم خواست تا در دهه غبارروبي مساجد، خانههاي خدا را براي ماه مبارک رمضان آماده کنند.

آيتا... فقيه با اشاره به روز جهاني بدون دخانيات اظهار اميدواري نمود روزي جهان عاري از اين مواد سرطانزا شود. وي استعمال دخانيات را به آتش زدن پول خود تشبيه کرد و وظيفه پزشکان و اساتيد دانشگاه دانست که مردم را از مضرات استفاده دخانيات آگاه کنند.

عضو خبرگان رهبري ضمن دعوت از مردم براي شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) که در مصلا و قبل از مراسم نماز جمعه بر گزار ميشود، به سابقه مبارزات انقلابي امام از جمله سخنراني در مدرسه فيضيه قم اشاره کرد و ضرورت وجود روحانيت را براي حاکميت اسلام و عدل اسلامي و مبارزه با کفر برشمرد. به گفته ايشان، در غير اين صورت وجود روحانيت در کشور معنايي ندارد.

آيتا... فقيه همچنين غيبت را نابودکننده ايمان انسان توصيف کرد و خصوصياتي مانند حسد، کينه، بزرگبيني و تکبر را عامل آن دانست که انسان سراغ عيوب مردم و برملا کردن آن برود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها