تعداد بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۱۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵ - 2022 16 July
هفته گذشته ۵ نفر در نی‌ریز بستری شدند.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

بنا بر گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از 4 به ۱۵ و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۱۴ به ۳۵ شهر افزایش یافت.


به این ترتیب، تعداد شهرهای با وضعیت پرخطر از نظر ریسک کرونا و میزان ابتلا به این بیماری به ۵۰ شهر رسیده است.


بر اساس این گزارش، همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۴۲ به ۲۰۸ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۲۸۸ به ۱۹۰ شهر رسیده است.


سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: روند ابتلا به کرونا صعودی است و این هفته نسبت به هفته گذشته، 2.5 برابر تعداد بستری‌های کرونایی و ۴۰ درصد تعداد فوتی‌های هفتگی افزایش داشته و این روند احتمالاً رو به افزایش خواهد بود.


وزیر بهداشت هم با بیان این که موج هفتم شیوع کرونا در کشور رسماً آغاز شده است، عنوان داشت: «از یکی دو هفته پیش، شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری بیماران در بیمارستانها بوده‌ایم. در این شرایط، افزایش موارد مرگ و میر دور از انتظار نیست. در حال حاضر بین هفته دوم تا سوم موج هفتم کرونا به سر می‌بریم و شمار جانباختگان کرونا دو رقمی شده است. امیدواریم با تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، شاهد کاهش آمار مرگ و میر روزانه بیماران باشیم.»


در شهرستان نی‌ریز هم در هفته گذشته، 5 نفر مبتلا به کرونا که حال مساعدی نداشتند، در بیمارستان شهدای سلامت بستری و پس از بهبود وضعیت ترخیص شدند.


نوشتنی است بر پایه مصوبه ستاد ملی کرونا که به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است، ارائه خدمات مختلف به افراد از ۱۵ اَمرداد در بستر سامانه، بر مبنای تزریق دو دز واکسن به اضافه دز یادآور است.


در نی‌ریز هم مردم برای تزریق واکسن کرونا، می‌توانند به مرکز جدید واکسیناسیون (بیمارستان قدیم) مراجعه کنند.


یک اپیدمیولوژیست هم گفت: «استفاده از ماسک و تهویه هوا در شرایط کنونی سویه جدید کرونا بسیار مهم است و تا ۷۰ درصد امکان ابتلا و انتقال را کاهش خواهد داد. در شرایط کنونی که شاهد برگشت حجاج هستیم، غربالگری آنها در مرزها وظیفه سیستم بهداشتی است و توصیه می‌کنیم که خود حجاج و اطرافیان هم میهمانی برگزار نکنند. »

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها