تعداد بازدید: ۲۵۸۲
کد خبر: ۱۴۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۰ - 2022 17 July
گفتگو با نماینده مجلس:
بیش از دو سال از شروع به کار نماینده مجلس در حوزه انتخابیه نی‌ریز، استهبان و بختگان می‌گذرد... در این مدت سؤالات فراوانی وجود داشت که می‌شد رو در رو از نماینده مجلس پرسید اما کرونا این گفتگو را ناممکن کرده بود. حالا پس از 730 روز، با نماینده مجلس به گفتگو نشستیم.
نویسنده : امین رجبی، محمد جلالی
تعداد بازدید : 333

فرهاد طهماسبی، محمدمهدی توکل مدیر روابط عمومی، امور رسانه و اطلاع‌رسانی و نورالدین طهماسبی مسئول دفتر نماینده به هفته‌نامه آمدند و نماینده در این گفتگو از موضوعات مختلف سخن گفت.    

از وی سؤالاتی با محورهای زیر پرسیده شد:

- چه اقداماتی انجام داده و بنا به انجام دارد؟

- چرا دیدارهای مردمی‌اش محدود است و در شهرها حضور کمتری دارد؟ 

- علت رأی دادن و امضاء به طرح‌های ریز و درشتی که اولویت مردم نیست و چالش برانگیز شده است، چیست؟

- چرا اقتصاد و گرانی‌ها اولویت اول مجلس نیست؟

- علت گرایش دولت به شرق و کنار زدن غرب!

- دریافت مجوز پهنه معدنی به نام نی‌ریز برای انجام کارهای عام‌المنفعه
و...

نماینده مجلس در ابتدا گفت: هر آنچه که در اینجا مطرح می‌کنم به قول ما قضات «با تأمین دلیل است» و می‌توانید اقدامات دو ساله را بررسی نمایید. ضمن اینکه هر فعالیتی در حوزه انتخابیه تاکنون صورت گرفته با تلاش جمعی حوزه ستادی دفاتر اینجانب و مسئولان هر سه شهرستان انجام گرفته و از این بابت از همه عزیزان متشکرم . 

اقدامات دو قوه را از نماینده می‌خواهند
فرهاد طهماسبی در ابتدا گفت: نگاه مردم نسبت به نمایندگان مجلس مداخله در امور اجرایی است و آن را سنجش عملکرد قرار می‌دهند. در واقع تمام اقدامات مربوط به قوه مجریه و قوه قضائیه را از شخص نماینده طلب می‌کنند و باید در این ارتباط کمی کار شود تا آن دسته ازمردم که اینگونه مطالبات دارند بدانند وظایف نماینده مجلس چیست؟

عدالت محوری
اما در بحث عملکرد دو سال گذشته، بنده بنا را بر عدالت محوری گذاشته‌ام و به تناسب پتانسیل‌ها، توانمندی‌ها و استعدادهایی که در 3 شهرستان وجود دارد از طرف مردم مطالبه‌گری و پیگیری کرده‌ام.

دفتر نمایندگی در 3 شهرستان
در اولین گام دفتر نماینده را در هر سه شهرستان نی‌ریز، استهبان و بختگان راه‌اندازی کردم و حتی در بخشها نیز افرادی به عنوان رابط از بین خود مردم آن بخش انتخاب نمودم تا در طول هفته در دسترس مردم باشند. بنده نیز در ۹۹ درصد ایام تعطیل و یا در زمان‌هایی که مجلس جلسه نداشته است و یا اینکه در تهران و در وزارتخانه‌ها دیدار نداشتم در حوزه انتخابیه در کنار مردم بوده‌ام.

دریاچه بختگان
وی مهمترین مشکل و مسئله را در سطح ۳ شهرستان نی‌ریز، استهبان و بختگان خشک شدن دریاچه عنوان کرد و گفت: مهمترین علت آن ایجاد سدها در بالادست دریاچه می‌باشد.

علاوه بر آن خشکسالی بر باغات دیم دو شهرستان نی‌ریز و استهبان تأثیر مستقیم منفی گذاشته است.

اما این را باید قبول کنیم که آب نیست و در ارتباط با حق‌آبه از سد درودزن که آب شهر شیراز را تأمین می‌کند و کلانشهر می‌باشد توانستیم از ۵۰ میلیون متر مکعب به ۹۰ میلیون مترمکعب افزایش دهیم اما متأسفانه آبی نیست که رها شود.

باید تنها امیدمان به بارندگی باشد و در این صورت می‌توان امید به احیاء دریاچه بختگان داشت.

وی در ارتباط با طرح پژوهشی دانشگاه شیراز برای دریاچه بختگان گفت: یکی از یافته‌های طرح مطالعاتی آن است که چاه‌های اطراف دریاچه پلمپ شوند و با خرید محصولات جلو کاشت را بگیرند که البته میسر نیست و یا اینکه عنوان شده کشاورزی و شالی‌کاری در بالادست دریاچه و سد ممنوع شود اما متأسفانه سالانه شاهد افزایش کشت‌ها هستیم.

همچنین در بحث آزادسازی آب، حقابه‌ای که رها می‌گردد تا به دریاچه برسد با پمپ‌های غیرمجاز برداشت می‌شود!

آب یک مشکل کشوری
طهماسبی مشکل آب را نه تنها مختص شهرستان نی‌ریز بلکه یک مسئله کشوری عنوان کرد و گفت: این مسئله باعث بیکاری جوان‌ها و مهاجرت آنان به استان‌های صنعتی مثل یزد شده است.
به همین دلیل از دوستانی که به عنوان مشاور با من همکاری می‌کنند گفتم باید حوزه انتخابیه را صنعتی کنیم.

البته با توجه به اینکه استهبان شهرستانی کشاورزی است، سعی کردیم در خصوص صنعتی شدن بیشترین تمرکز را بر روی نی‌ریز و بختگان بگذاریم.

فولاد و حواشی آن
همانگونه که استحضار دارید فولاد نی‌ریز پس از نقل و انتقال از دولت به شرکت خصولتی «غدیر» با توقف تکمیل زنجیره‌اش روبرو شد و فولادسازی که قرار بود چندین سال پیش به بهره‌برداری برسد در ابتدای حضور بنده به عنوان نماینده مجلس بین ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت!

مدیر عاملان می‌آمدند... باری به هر جهت حقوقی می‌گرفتند و می‌رفتند! نه مسئولیت اجتماعی روشنی داشتند و نه پاسخگو بودند؛ به همین دلیل در جلسات مختلف در تهران به آنها گفتم که در کار اجرایی شما دخالتی نمی‌کنم اما باید به مردم شهرستان خدمات بدهید. یکی از اهداف طرح‌های فولادی در نقاط کشور محرومیت‌زدایی بوده و محرومیت‌زدایی زمانی رخ می‌دهد که اشتغال ایجاد شود. شما در راه توسعه گام بردارید و هر کمکی از من ساخته باشد انجام خواهم داد.

بنا ندارم اقدامات افراد گذشته از فرمانداران، مردم، مسئولان و مدیر عاملان گذشته را زیر سؤال ببرم اما بنا را گذاشتیم تا پروژه‌های نیمه‌تمام به سرانجام برسد.

یکی از آن پروژه‌ها که فولاد در آن نقش داشت پروژه فرهنگی ورزشی پارک آزادی بود که با مشارکت شهرداری تصمیم به آغاز پروژه داشتند و به بن بست خورده بود و با پیگیری‌های که شخصاً در خارج از شهرستان انجام دادم موانع از سر راه این پروژه برداشته و آئین کلنگ‌زنی مجموعه انجام شد.

من در آن زمان اعلام کردم که این جزو مسئولیت اجتماعی شما نیست و از ظرفیت قانون مالیات استفاده کرده‌اید شما باید مسئولیت اجتماعی‌اتان تعریف شده باشد و در هیئت مدیره و مجمع مصوب کنید که سالانه چند درصد از درآمد خالص را که در قانون پیش‌بینی شده است به عنوان مسئولیت اجتماعی در شهرستان هزینه می کنید؟

جلسات با فولاد ادامه یافت اما برای بحث توسعه با مدیرعامل وقت به توافق نرسیدیم تا اینکه ایشان تعویض شد و مدیر عامل دیگری آمد.

با هدف کمک به اجرای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد غدیر و همچنین اشتغالزایی برای جوانان به مدیرعامل بعدی گفتیم که جلسه‌ای با پیمانکاران بگذارد و به ما تاریخ بدهد که چه زمانی پروژه فولاد سازی تمام خواهد شد اما با وجود چندین و چند جلسه متوجه شدیم که جدیتی در کار وجود ندارد و به عنوان نماینده مردم موضوع را به هلدینگ غدیر انتقال دادم و مطالبات مردم را با جدیت بیان کردم که پس از این تذکر بنده دنبال مدیری توانمند برای فولاد بودند و بنده اعلام کردم که سرعت در توسعه خط قرمز بنده می‌باشد و ایجاد شغل اولویت من است.

متأسفانه مدیر پیشین در ۹ ماهی که مدیرعامل فولاد بود 9 روز به شهرستان نیامده بود. من به ایشان گفتم: حق مردم این نیست که این همه لیسانس و فوق لیسانس بیکار داشته باشند و شما در دفتر تهران ۳۰ تا ۴۰ نفر غیربومی را استخدام کرده باشید!

ما معتقدیم که مدیران اینگونه مجموعه‌ها مثل اهواز، اصفهان و دیگر نقاط کشور باید از مدیران بومی باشند هرچند به این مسئله ورود نکردم. بر این باورم که مدیرعامل پیشین باید توجه بیشتری به مسائل سایت و شهرستان می‌کرد.

پس از مسائل و مشکلات فراوانی که با آن مدیرعامل داشتیم نهایتاً با تصمیم هلدینگ غدیر ایشان تعویض شدند و مدیرعامل فعلی آقای مصطفی‌پور معرفی گردیدند. البته قبل از آن افراد مختلفی به من معرفی شدند و من بارها اعلام کردم که شناختی در این حوزه ندارم و با این وجود جهت حمایت از جوانان بومی شهرستان با معرفی دوستان یک لیست سه نفره از افراد بومی به مدیران غدیر به صورت پیشنهادی ارائه دادیم اما آنها بررسی کردند و گفتند و با گزینه‌های مطرح شده بنا به ملاحظات کارشناسی موافقت نگردیده. من هم برای اینکه شائبه‌ای به وجود نیاید نظر کارشناسی ایشان را پذیرفتم اما درخواست کردم که توسعه زنجیره فولاد و واحدهای فولادی را باید در شهرستان سرعت دهند و به ما زمان پایان کار ارائه شود.

مثلاً تاریخی که در ارتباط با فولاد سازی به ما ارائه شد تیر یا اَمرداد۱۴۰۱ بود که الان آنگونه که به من اعلام شده در حال انجام تست‌های لازم هستند.

واقعاً از زمانی که آقای مصطفی‌پور مدیرعامل شده‌اند کار به سرعت پیش می‌رود و می‌توان او را با مدیران تراز اول کشور در صنعت فولاد مقایسه نمود.

من باید واقعیت را بیان کنم برخی‌ها هم از اطراف بنا داشتند تا مانعی را در کار ایشان ایجاد کنند اما واقعیت آن است که ایشان در حوزه صنعت یک مدیر کارآمد و توسعه‌گرا است.

یک کیلو سنگ آهن از شهرستان خارج نمی‌شود، مگر ...
نماینده مجلس ادامه داد: جالب است بدانید که ۷۰ درصد پیشرفت کار فولادسازی در زمان مدیریت ایشان انجام شده است. گندله‌سازی نی‌ریز را هم مورد بررسی قرار دادیم و دیدیم که در یکی از شهرستانهای همجوار مجوز ۵ میلیون تنی گندله صادر شده است لذا بنده گفتم اجازه نخواهیم داد یک کیلو سنگ آهن از شهرستان بیرون برود مگر اینکه برای ما نیز ایجاد اشتغال و فایده‌ای کند که خوشبختانه مجوز یک واحد 2.5 میلیون تنی گندله‌سازی در همین دوره فعالیت نمایندگی در تیرماه ۱۳۹۹ گرفته شد و به همین دلیل اجازه دادیم که فعالیت اکتشافی در شهرستان نی‌ریز انجام شود.

در ادامه با تلاش مدیر عامل فولاد خیلی سریع مجوزهای زیست‌محیطی و دیگر مجوزها با وجود تمام فشارها گرفته شد و این پروژه در حال ساخت می‌باشد.

کنسانتره آهن برای مشکان
طهماسبی ادامه داد: در بحث کنسانتره آهن که اولین زنجیره فولاد به شمار می‌رود یک مجوز مشروط و یک تعهدی از شرکت «جهان فرزانگان خرامه» گرفتیم.

البته این را بدانید که این شرکت از سال ۱۳۹۷ مجوزهای اکتشاف در بهرام‌گور را گرفته و توافقات در مورد معادن در همان سال صورت گرفته است و ما نمی‌توانستم آن را تغییر دهیم؛ اما از آن شرکت درخواست کردیم که یا در سرمایه‌گذاری یا در اشتغال نی‌ریز سهمی داشته باشد و برای همین ساخت واحد کنسانتره در شهرستان نی‌ریز و بخش پشتکوه را تعهد دادند.

۱۵ میلیارد تومان مسئولیت اجتماعی
نماینده مجلس ادامه داد: آنگونه که در مجمع عمومی فولاد غدیر مصوب شده ۱۵ میلیارد تومان سهم مسئولیت‌های اجتماعی این کارخانه در سال ۱۴۰۰ بوده و در سال ۱۴۰۱ هنوز اعلام نشده است. این رقم در سال‌های گذشته چیزی حدود ۸۰۰ میلیون تومان بود!

در همین رابطه و علاوه بر مسئولیت‌های اجتماعی فولاد، ۶ کیلومتر از مسیر انتقال آب از سد چشمه عاشق را به فولاد واگذار کردیم تا آب به تصفیه‌خانه شهرک وزیره برسد.
خوشبختانه هفته آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و خط انتقال از وزیره تا ریزاب در حال انجام است.

من معتقدم اگر صنایع پایین دستی فولاد در شهرستان‌های نی‌ریز و بختگان ایجاد شود ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغال فراهم می‌گردد.

آب از خلیج فارس
وی در خصوص انتقال آب از خلیج فارس گفت: مدتی مجمع نمایندگان فارس و چند نفر از معتمدین به دنبال آن بودند تا مجوز برداشت آب از خلیج فارس به استان فارس را بگیرند. دقت کنید با توجه به هزینه‌هایی که این روزها در حال افزایش است شاید این خط انتقال تا لامرد برسد اما ادامه آن کار بسیار سختی است.

بنده به این نتیجه رسیدم که اگر قرار باشد با این عزیزان همراهی کنم به آب نخواهیم رسید و حوزه انتخابیه ضرر خواهد کرد. برای همین اقدام مشابه‌ای را انجام دادیم و پیگیری‌هایی از طریق وزارتخانه برای انتقال آب از خلیج فارس به حوزه انتخابیه انجام گرفت و در ادامه با مسئولان فولاد مطرح کردیم و در حال حاضر بحث طراحی، مناقصه و قرارداد در حال انجام است. این آب سبک‌تر از آب معدنی است و به نی‌ریز خواهد رسید.

وی در پاسخ به این سؤال که این طرح در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: پیمانکار طراحی در حال انجام کار است و 2 مسیر ۷۰ و ۱۰۰ کیلومتری طراحی شده است.

آن مسیر ۱۰۰ کیلومتری خارج از محیط‌زیست قرار دارد اما ۷۰ کیلومتری در محدوده محیط‌زیست است.

طهماسبی در ارتباط با سهمیه نی‌ریز از آب خلیج فارس گفت: از ۴۰۰ میلیون مترمکعب سهم آب خلیج فارس برای استان فارس چه از این قطعه و چه از خطی دیگر محدودیتی برای صنایع وجود ندارد.

نماینده مجلس با اعلام اینکه این آب، آب شرب می‌باشد اما بسیار گران است گفت: منابع آب استان عنوان کردند در مکان‌هایی که بحرانی می‌شود قطعاً از این آب به عنوان آب شرب پشتیبانی خواهد شد.

آب شرب از سد چشمه عاشق
اما برای آب شرب برنامه‌ریزی شده تا از سد چشمه عاشق آب تأمین شود. روستاهای زیادی تعریف شده و شهرهای نی‌ریز، مشکان، قطرویه و آباده‌طشک از این آب استفاده می‌کنند. برای امسال ۱۰ میلیارد جهت مطالعه در نظر گرفته شده است.

همچنین صنعت از حق‌آبه سد چشمه عاشق حذف شده و بعد از شرب، کشاورزی است اما برای کشاورزانی که حق‌آبه شاملشان می‌شود که هر ساله و الان هم رهاسازی در حال انجام است.

کشت‌های گلخانه‌ای
او در مورد کشت گلخانه‌ای گفت: در همین رابطه و در بخش کشاورزی کشت‌های گلخانه‌ای را دنبال کرده‌ایم تا در پایین دست سد چشمه عاشق یک مجتمع گلخانه ایجاد شود که البته با استقبال روبرو نشد و جهاد کشاورزی در کنار شهرک سنگ مجتمع گلخانه‌ای را فعال نموده است البته در نی‌ریز ظرفیت فاز اول پر شده و به دنبال آن هستند تا فاز دوم آنجا واگذار شود.
در شهرستان بختگان نیز مجوز گلخانه گرفته شده و در حال فعالیت است که ظرفیت آن ۱۵۰ هکتار می‌باشد.

فولاد برای بختگان
نماینده مجلس در مورد مجتمع فولادی برای شهرستان بختگان گفت: این مجتمع فولادی که بزرگتر از فولاد نی‌ریز می‌باشد با نام «فولاد رهام پارس» با سرمایه‌گذاری شرکت «چادرملو یزد»، «ارفع» و«ایریتک شرکت وابسته به وزارت صمت» ساخته می‌شود. برای مجوز این کارخانه از اردیبهشت ۱۴۰۰ تا کنون درگیر بودم.

طهماسبی در مورد تأمین آب این کارخانه گفت: از آب خلیج فارس تأمین می‌شود.

جایی که انجیر نباشد
او ادامه داد: من به مسئولان استهبان عنوان کردم که برای بختگان و نی‌ریز مجوز صنایع گرفته‌ام اما با توجه به اینکه استهبان دارای محدودیت زمین است جایی که انجیر کاشته نشده باشد به ما نشان دهید تا صنعت بیاوریم و نهایتاً خودشان گفتند که انجیر بهتر از صنعت است اما در عین حال یک مجوز «فرومنگنز» برای آنها گرفتیم و با توجه به اینکه این کارخانه در خط مرزی استهبان- داراب قرار داشت مسئولان آنجا وعده‌هایی از جمله اعطای زمین رایگان داده بودند تا کارخانه ساخته شود اما مخالفت کردیم و نهایتاً به نام استهبان به ثبت رسید و کارهای آن رو به اتمام است و ان‌شاءا... اشتغالزایی خوبی خواهد داشت.

فعالیت‌های فاتح صنعت
در بخش صنعت، شرکت فاتح صنعت در کت‌آباد در حال ثبت معدن سنگ آهن می‌باشد.

آقای فاطمی در ارتباط با ساخت فروکروم تقاضای همکاری داشت و همچنین یک مجتمع گلخانه‌ای برای گل‌های صادراتی در نی‌ریز در حال احداث دارد که اگر این اتفاق بیفتد حرکت بسیار خوبی است و لازم است حمایت شود.

معدن برای شهرداری نی ریز
طهماسبی در مورد حواشی معدن برای شهرداری نی‌ریز گفت: پس از اینکه مجوز معدن «آفتاب سنگ» باطل شد، آقایان شهردار و شورای شهر نی‌ریز به ما مراجعه کردند و گفتند که شهرداری در این معدن سهامدار است و اعلام شد که قرار است این معدن به مزایده برود و اگر به مزایده می‌رفت چیزی نصیب شهرداری نمی‌شد با صحبت‌های فراوان و پیگیری‌هایی که انجام دادم به خاطر شهرداری و مردم نی‌ریز مجوز با انگیزه حمایت از شهرداری نی‌ریز صادر شد البته این مسئله را عنوان کنم که من در شورای معادن صاحب رأی نیستم و به عنوان عضو ناظر بر مصوبات شورای عالی معادن در آنجا حضور دارم اما در نهایت مجوز صادر شد و استان نیز مجوز را ابلاغ کرده است اما گویا فعلاً درگیری بین خودشان و شهرداری وجود دارد و واقعاً اگر اصرار و تأکید بنده نبود این مجوز انجام نمی‌شد البته در حال حاضر با اختلافی که شهرداری با شرکای خود دارد دادستانی کار را متوقف کرده است اما مشکل مجوز وجود ندارد و آماده بهره‌برداری است.

وی در پاسخ به این سؤال که اختلاف اساسی آن است که بهره‌برداران حقی برای ۳۵ درصد بهره‌برداری شهرداری قائل نیستند و می‌گویند شما سهم خود را در نهایت از بهره‌برداری دریافت کنید یا سهام خود را بفروشید گفت: در واقع این مجوز برای فردی به نام «...» در سال72-73 صادر شده است و فردی دیگر به نام «...» نیز ۵ درصد از سهام را در اختیار داشته و پروانه معدن به نام آنان صادر شده است اما نمی‌دانم که کار کردند یا ورشکست شدند. قضیه ادامه پیدا کرد تا امروز. در حال حاضر رأیی که داده شده این است که این معدن احیاء شود و در واقع شورای عالی معادن نه اجازه واگذاری دارد و نه اجازه نقل و انتقال به نام دیگران دارد و هرچیزی که بوده در دیوان عدالت اداری نقض شده است.

با این توضیحاتی که داده شد شورای عالی معادن دو راه داشت یا اینکه تمدید پروانه به نام همان شرکتی که در سال ۷۲ تأسیس شده بدهد یا به مزایده برود و به نظر من در این رابطه مشکلی وجود ندارد چون مجوز به نام شرکت است و شهرداری نیز سهامدار آن می‌باشد و به نام شخص نیست. اما پروانه را نمی‌توان تقسیم کرد و مجوز بهره‌برداری را نمی‌توان جدا نمود.

صادرات انجیر
نماینده مجلس در مورد صادرات انجیر گفت: چند سالی بود که صادرات انجیر در نی‌ریز و استهبان با مشکل روبرو بود و مجوز صادرات نمی‌دادند و انجیرها به صورت قاچاق صادر می‌شد اما با تسهیلات واردات که چین در نظر گرفته امسال شاهد رونق صادرات این محصول خواهیم بود مخصوصاً اینکه چین و ژاپن از انجیرهای درجه پایین ما بهترین استفاده را می‌کنند.

خوشبختانه در سفری که معاون وزیر به شهرستان‌های حوزه انتخابی داشت و با همکاری وزارت خارجه مجوز برای صادرات انجیر صادر شده است.

طرح های پیشنهادی و عجیب مجلس
از وی در رابطه با اینکه مجلس در برخی مواقع طرح‌های عجیب و خارج از عرف را مطرح می‌کند مثل «طرح صیانت» یا «حفاظت از آثار باستانی» پرسیدیم و طهماسبی گفت: در حال حاضر اولویت مردم معیشتشان و مسائل اقتصادی است اما اگر به آنها پرداخته نشود صرفاً به طرح‌هایی که شما به آن اشاره دارید بپردازیم باز هم یک سری از افراد معترض خواهند شد.

طرح صیانت از واجبات کشور است. در مسائل آموزشی، فرهنگی و جرائمی که در فضای مجازی رخ می‌دهد هیچکس پاسخگو نیست!

در طرح صیانت چه آنانی که موافق طرح هستند و چه کسانی که مخالفند دلایلی برای خود دارند که واقعاً قابل بررسی است؛ اما ما اینها را جزو مواردی که اولویت ندارد نمی‌دانیم و باید این هم بررسی و تعیین تکلیف شود.

ما نباید در فضای مجازی قانون نداشته باشیم. من معتقدم باید حقوق مردم بر پایه آن چیزی که در قانون اساسی آمده رعایت شود و طرح صیانت به گونه‌ای به نتیجه و تصویب برسد که امنیت را برای مردم ایجاد کند.

وی در ارتباط با طرح صیانت و عدم اطلاع‌رسانی و تصویب لحظه‌ای آن در کمیسیون مربوطه که با اعتراض خود نمایندگان روبرو شد گفت: این مسئله در تمام دولت‌ها و مجالس مختلف وجود داشته و سلایق مختلف را نباید نادیده گرفت. همچنین ابراز احساسات و بیان انتقادات مختلف است.

در رابطه با این طرح اکثریت اعتراض داشتند و تعدادی هم فریاد می‌زدند که وظیفه شماست و باید طرح صیانت را به سرانجام برسانید بالاخره آنها هم حق دارند؛ باید حقوق ملت را در یک جامعه به صورت مساوی دید اما در رابطه با عدم اطلاع‌رسانی و شفاف نبودن طرح واقعاً من هم انتقاد داشتم؛ باید برای مردم توضیح داده شود تا این همه نارضایتی و دلهره، دل خوری و سوءاستفاده از مردم و تبلیغات بیگانه رخ ندهد. بله از این بابت که خوب تبیین نشده بود قبول دارم و باید دقیق اطلاع‌رسانی می‌شد و افکار عمومی را آماده می‌کرد.

مجلس و دولت همسو اما نظارت‌ها قوی
وی در پاسخ به این سؤال که در این مدت و با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی، مجلس اقدامی نکرده و حتی کسی به مجلس احضار و بازخواست نشده گفت: اینگونه نیست که مجلس کاری نکرده باشد. کمیسیون‌های تخصصی مجلس به هر مسئله‌ای که در جامعه رخ دهد ورود می‌کنند و روز بعد آن و نهایتاً یک هفته بعد وزیر مربوطه به کمیسیون برای ارائه توضیح دعوت می‌شود.

من معتقدم مجلس یازدهم و انقلابی در اینگونه موارد بدون اغماض وارد شده و هرجا دولت از خطوط قرمز نظام و یا منافع مردم و معیشت مردم مراقبت نکرده مجلس بدون تعارف تذکر داده است. به عنوان نمونه همین وزیر کار و تعاون و استعفای او ناشی از فشار مجلس در برابر اقداماتی که انجام می‌شد، بود و به نتیجه هم رسید.

من فکر می‌کنم هیچ وقت اینگونه نبوده که مجلس و دولت اینقدر همسو باشند اما نظارت‌ها قوی باشد.

نمره به تیم اقتصاد
طهماسبی در پاسخ به این سؤال که شما چه نمره‌ای به تیم اقتصادی دولت می‌دهید گفت: چون در اقتصاد سر رشته ندارم نمی‌توانم نمره بدهم اما افراد بی‌تجربه زیاد داشته است.

او به در پاسخ به این سؤال که اگر اینها افراد ضعیفی بودند پس چرا در مجلس رأی اعتماد آورده‌اند گفت: عملکرد گذشته‌اشان مورد ارزیابی قرار گرفته است. من نمی‌خواهم ضعف مدیریت را توجیه کنم اما آن چیزی که برای مجلس قابل رصد بود گذشته بدون سیاهی و تاریکی در کارنامه افرادی مثل وزیر کار بود. مثلاً ایشان در زمینه امداد کارنامه نسبتاً موفقی داشته است.

730 روز گذشت... شما چه کردید؟
 

با خدا معامله می‌کنم
نماینده مجلس در مورد میزان دخالت در عزل و نصب‌ها و تأثیر گذاری خود در انتخاب مدیران موفق گفت: اختیار عزل و نصب مدیران بر عهده ما نیست و بنده قانوناً نیز به این پایبند هستم اما از آنجا که من نماینده مردم می‌باشم می‌توانم مطالبه‌گری کنم. در حوزه انتخابیه چه کسانی که در انتخابات با من همراه بودند و چه کسانی که با من نبودند خدا را گواه می‌گیرم که دخالتی در عزل و نصب‌هایشان نداشته‌ام، من معامله‌ام با خداست و فقط به خاطر رضای اوست که حرکتی انجام می‌دهم و هیچگاه قلم و قدم برای هوای نفس خودم بر نداشته‌ام.

فرماندار3 شهرستان انتخاب استاندار بود
فرماندار هر سه شهرستان با انتخاب استاندار بوده و بنده نیز با هرکدامشان که برای مردم قدم برداشتند نهایت همکاری را داشته‌ام و هیچگاه نشده که بنده سراغ استاندار بروم و بگویم فلان مدیر، فرماندار یا بخشدار را بردار و فلان شخص را بگذارد. به والله این کار انجام نشده است.

من در اظهار نظر شخصی شاید فردی را تأیید یا رد کرده باشم اما اینکه فرد پذیرفته شود در حوزه اختیارات استاندار بوده است ولی در همین رابطه مورد بیشترین حملات قرار گرفتم در صورتی که واقعاً شاید من نظرم در برخی موارد چیز دیگری بود بعنوان مثال در خصوص انتصاب فرماندار شهرستان نی ریز کاملاً نظر استاندار محترم اجرا شد و بنده هیچ شناخت یا آشنایی قبلی از فرماندار محترم نداشتم اما بیشترین حملات از سوی افرادی خاص که منفعت شخصی‌اشان یا گروه محدودشان تأمین نشده است به من شد.

من استاندار را به عنوان فردی با تقوا و با دیانت می‌شناسم و می‌دانم که در حوزه مدیریتی نیز شب و روز در حال فعالیت است.

چگونگی انتخاب فرماندار نی‌ریز
او در مورد چگونگی انتخاب فرماندار نی‌ریز گفت: گزینه‌ای که برای فرمانداری نی‌ریز معرفی شد تا روزی که به عنوان فرماندار انتخاب شد نمی‌شناختم اما در جلسه با معاون سیاسی و آقای استاندار عنوان کردم که فرمانداری توانمند و پاکدست انتخاب کنید و هیچ اشاره‌ای به اینکه اهل کجا باشد یا نباشد نکردم و فقط توانمندی ملاک عمل بود.

در قرنی که بحث دهکده جهانی مطرح است اینکه مسئولی از این کوچه باشد یا از آن خیابان درست نیست.

در ارتباط با انتخاب فرماندار برای شهر نی‌ریز افرادی برای فرمانداری نی‌ریز معرفی شدند اما یکسری هجمه‌ شروع شد تا اینکه برخی از این افراد حتی کنار کشیدند.

من از سوابق فرماندار جدید پرسیدم و آقای محبی‌پور شرحی از سوابق ایشان دادند و گفتند که ایشان در سطح کلان کشور شناخته شده است و در حد سفارت در حال مطرح شدن می‌باشد و من دخالتی نکردم. 

مصوبات سفر استانی
در ادامه گفتگو در مورد مصوبات سفر ریاست جمهوری به فارس پرسیدیم و او گفت: یکسری مصوبات در سفر رئیس جمهور شد که من در ادامه از ادارات جویا شدم و هرچند در تصویب آنها از ما مشورت نشد اما خوشبختانه تخصیص‌ها خوب بوده به عنوان مثال اعتبار گردنه لای‌رز پرداخت شده است.

گردنه ایج که روکش آن مطرح بود مناقصه‌اش برگزار شده و پرداخت‌هایی در حوزه بهزیستی انجام شده است. فکر می‌کنم از تعهداتی که داده شده هرچند کم بوده اما اجرا شده است.

طهماسبی در ارتباط با افتتاح گردنه لای‌رز گفت: وا... من هم خسته شده‌ام از بس که قول داده‌اند، اما با پیگیری‌ها و تذکراتی که به مسئولان مربوطه داده‌‌‌ام وعده داده شده تا قبل از سه راهی مشکان تا آخر تیرماه افتتاح شود.

روگذر نی‌ریز
نماینده مجلس در ادامه در خصوص آخرین وضعیت روگذر گفت: در ابتدا تعدادی مخالف روگذر بودند و تعدادی هم موافق. جلسات متعددی گذاشتیم تا اینکه یکی دو هفته قبل در شیراز با مسئولان شهرستانی جلسه با اداره راه گذاشته شد و بنا گردید روی زمین میدانی طراحی شود و روگذر هم اجرا گردد. متأسفانه یک سری تعهدات طرفینی وجود دارد که برخی‌ها می‌گویند شهرداری باید آن را انجام دهد و برخی هم آن را قبول ندارند و رد می‌کنند اما آنچه که تاکنون انجام شده مبلغ 17 میلیارد تومان به پیمانکار پرداخت شده است و بدهی پیمانکار تسویه شده است اما تا پایان پروژه بالای ۵۰ -۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

نزدیکان شما در قطب‌های اقتصادی
نماینده مجلس در پاسخ به این سؤال که نزدیکان شما در قطب‌های اقتصادی شهرستان مشغول به فعالیت هستند گفت: من نمی‌دانم منظور از این افراد چه کسانی و قطب‌های اقتصادی کجاست؟

نام 2 فرد برای نماینده آورده شده و او گفت: فردی که مدنظر منتقدان است از قبل دارای مسئولیت بوده و ایشان نسبت فامیلی با بنده ندارد و ایشان قبل از نمایندگی بنده، مشغول به کار بوده است.

من این مسئله را رد می‌کنم هر چند اگر فردی باشد که بتواند کمکی به یک مجموعه کند و سالم باشد از نظر من معرفی کردنش ایرادی ندارد. من تاکنون به این مسئله ورود نکرده‌ام و الان نزدیکانم نسبت به من طلبکارند. برادرزاده‌ها و خواهرزاده‌های بنده همه بیکارند ولی تاکنون اجازه ندادم ورود کنند.

 

فرهاد طهماسبی در پاسخ به این سؤال که چقدر دیدار مردمی داشته‌اید گفت: به دلیل محدودیت‌های کرونایی در این دو سال با مشکل روبرو بودیم اما به هر روستا حداقل سه بار مراجعه کرده‌ام و غالباً در مسجد و مکانی که اطلاع‌رسانی می‌شود از مردم می‌خواهیم تا بیایند و مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند.

در شهرها هم به همین شکل است؛ به عنوان مثال در دفتر یا در محل فرمانداری حضور می‌یابم و جلسات را برگزار می‌کنم اما به دلیل شیوع کرونا و ازدحام جمعیت برخی‌ها شاکی بودند که مبتلا به بیماری کرونا شده‌اند و برای همین در ادامه در فرمانداری جلسات برگزار شد.

همچنین افرادی که تقاضای دیدار با نماینده را دارند اسامی و شماره تلفن آنها یادداشت می‌شود و با آنها تماس گرفته و زمان و مکان ملاقات اعلام می‌شود. در برخی‌ از روزها بیش از ۷۰ مراجعه کننده به دفتر داشته‌ایم.

به غیر از دیدارهای مردمی با فرهنگیان، کارگران، ورزشکاران و دیگر اقشار نیز جلساتی برگزار شده است.

در همین رابطه و در خصوص دعوت از رسانه‌ها، توکل مدیر روابط عمومی نماینده مجلس گفت: در دیدار با اقشار و ورزشکاران ما به عنوان میهمان در آنجا حضور داشتیم اما اگر رسانه‌ها تمایل به حضور در این جلسات دارند ما نیز استقبال می‌کنیم.

معیشت مردم
از نماینده مجلس درباره وضعیت اقتصادی و پیش‌بینی او در شب انتخابات که به عنوان نماینده مجلس با او مصاحبه شده بود و در آنجا اعلام کرده بود که می‌شود با اقتصاد مقاومتی کشور را اداره کرد پرسیدیم.

او در آن شب گفته بود می‌توان در مکتب شهید قاسم سلیمانی و با اقتصاد مقاومتی، اقتصاد کشور را احیاء نمود؛ ۲ سال پیش دلار ۱۳ هزار تومان بود و گرانی‌ها این چنین افسار پاره نکرده بود.
نماینده مجلس گفت: با اقتصاد مقاومتی مردم پای نظام ایستاده‌اند و کشور را حفاظت می‌کنند.

امروز مشکلات اقتصادی مختص ایران نیست و نمی‌توانیم بگوییم مردمان فلان کشور در رفاه کامل به سر می‌بردند. مشکلات اقتصادی حتی در کشورهای پیشرفته نیز وجود دارد اما آنها کمتر برایشان بزرگ نمایی می‌کنند ولی در کشور ما متأسفانه شدت بزرگنمایی آن بیشتر است.

مکتب شهید سلیمانی، مکتب مقاومت و عزت است. مکتب سر فرود نیاوردن در برابر استکبار. مکتب حمایت از محرومین و مظلومان است و در طول تاریخ هم همیشه حمایت از مظلوم به عنوان یک حُسن به شمار می‌رفته است.

من در شب انتخابات عرض کردم و امروز هم امیدواریم تا بتوانیم در مدار مکتب شهید سلیمانی حرکت کنیم و عزتمند و مقتدر باشیم.

دولت گلوگاه‌های اقتصادی در دستش نیست
او در مورد افزایش دلار و قیمت‌ها گفت: در ارتباط با دلار و افزایش قیمت‌ها که مردم را آزار می‌دهد من برداشتم این است و بنا ندارم اظهار نظر سیاسی کنم چون خودم فرد سیاسی نیستم و خیلی علاقه‌ای به چپ و راست بودن ندارم.

در این دو سال گذشته مقداری مربوط به پایان یک دولت بود که نسبت به ساختارهای اقتصادی و گرانی‌ها وزرا و تیم، کار را به دولت بعد سپرده بودند و این تیم دولت بعدی را مقروض و بدهکار کرد که البته ربطی به این دولت آن دولت ندارد و در تمام دولت‌ها این یک رویه بوده است.

فروش اسناد خزانه و اوراق بهادر برای طرح‌های عمرانی یعنی بدهکار کردن دولت بعدی. 

همچنین امروز اگر دولت نمی‌تواند موفق شود بخشی از آن به دلیل بی‌تجربگی تیم اقتصادی است؛ به نظر می رسد با این شرایط نه تنها سال اول بلکه سال دوم دولت نیز وضع به همین شکل باشد.
در این ارتباط یک سری از بدهی‌ها توسط دولت پرداخت و تسویه شده و بعضی از افراد کابینه هم باید اصلاح شوند. من فکر می‌کنم هنوز دولت گلوگاه‌های اقتصادی دستش نیست.
دولت باید از تصدی‌گری دست بردارد؛ مثلاً در همین صنعت خودرو دولت برای 6-7 درصد سهمی که دارد در حال واسطه‌گری است و نظارت کارآمد و اثربخش را فراموش کرده و همین عامل سبب شده تا نتواند مافیای خودرو را کنترل کند.

نگاه به شرق و تقابل با غرب
وی در خصوص نگاه به شرق و تقابل با غرب گفت: متأسفانه غرب هیچ وقت حُسن نیت به ما نشان نداده است و همیشه با بدعهدی آنها روبرو بوده‌ایم اعتمادی که دولت پیشین به غرب و برجام کرد به یک آسیب تبدیل شد.

اعتماد به برجام سبب شد تا امروز شاهد افزایش دلار و گرانی‌ها باشیم.

آثار اقتصادی این دولت هم در سالهای بعد مشخص خواهد شد. فکر می‌کنم در این دولت گرایش شرق بیشتر است هرچند صرفاً متکی شدن به شرق راه‌حل نیست و باید به صورت تلفیقی هرجا منافع کشورمان ایجاب کرد با حفظ اقتدار برنامه‌ریزی کنیم.

اصلاح طلب و اصولگرای انقلابی
طهماسبی در یکی از مصاحبه‌های خود با «تابناک» عنوان کرده بود که «اصلاح‌طلبان همواره از دو قطبی کردن جامعه نفع برده‌اند» به همین دلیل از وی در خصوص اداره کشور تنها با یک جناح و امکان‌پذیر بودن آن پرسیدیم و وی در جواب گفت: در آن مصاحبه در برخی موارد دیدگاه خبرنگار منتشر شده بود و حتی قرار بود طرح دعوی هم کنیم اما در کل نظر بنده در خصوص جناح بندی‌های سیاسی کشور این است که اصلاح‌طلب و اصولگرا زمانی که انقلابی باشند قطعاً موجب رشد و پیشرفت فضای سیاسی و اجتماعی کشور خواهند شد.

معدنی برای کارهای عام‌المنفعه
در پاسخ به این سؤال که یک معدن به نام شهرستان نی‌ریز ثبت شود تا در کمکهای خیرخواهانه و نیازهای شهرستان بتوان از محل درآمد آن هزینه‌های مورد نیاز را تأمین نمود با توجه به اینکه نماینده مجلس عضو کمیسیون معادن است و می‌تواند پشتیبانی کند گفت: در ابتدا باید عرض کنم که مدیریت کردن شرکتی که بتواند حواشی و مسائل را برای متولیان آن ایجاد نکند بسیار سخت است. اما چنانچه چنین تشکلی شکل بگیرد با تمام توان حمایت می‌کنم و هر کاری را انجام می‌دهم تا این اتفاق رخ دهد. البته به شرطی که برخی از افراد سوءاستفاده نکنند.

شنیدم شخصی که یک ریال در این شهرستان منفعت اجتماعی و اقتصادی نرسانده است و فقط برده است اخیراً 5-6 پهنه معدنی بزرگ را ثبت کرده و آمده یک جای به درد نخور را به نام خیریه کرده است تا بتواند در پس آن کارهای خود را انجام دهد. این مسائل را اگر افراد مراقبت کنند من نیز حمایت خواهم کرد.

این را هم بگویم که اگر همه طیف‌های سیاسی اجتماعی فعال شهرستان بیایند به گونه‌ای که به یکدیگر انگ نزنند و هیئت مؤسس تشکیل دهند و هدفشان کار برای شهرستان باشد، من حمایت خواهم کرد.

نمره به خود
از وی پرسیدیم که چه نمره‌ای به خود می‌دهد و او گفت: سؤال سختی است اما من باتمام وجود همه تلاشم را کرده‌ام تا شرمنده مردم و شهدا نباشم .

گزارش عملکرد 2 ساله
در ادامه گزارش دو ساله نماینده مجلس به صورت مکتوب به دفتر هفته‌نامه ارسال شد که در زیر می‌خوانید:

صنعت نی‌ریز
1. رایزنی و پیگیری درجهت کاهش بهای گاز مصرفی کوره‌های آجرپزی به یک سوم پیگیری منتج به رفع مشکل صدور مجوز برداشت خاک رس و صدور جواز تأسیس کوره‌های آجرپزی تل مهتابی.

2. پیگیری و توافق کارخانه‌های سنگ‌کوبی و تولید پودر میکرونیزه با کاهش قیمت مواد  اولیه کارخانجات

3. پیگیری و اخذ مجوز  واحد گندله‌سازی فولاد غدیر نی‌ریز

4. پیگیری و اختصاص تسهیلات نوسازی به سنگبری‌داران شهرستان‌های نی‌ریز و بختگان

5. پیگیری و الزام صاحب پروانه اکتشاف معادن آهن  بهرام‌گور به ایجاد واحد فرآوری کنسانتره آهن در بخش پشتکوه

6. پیگیری وکلنگ‌زنی کارخانه فرو کروم در نی‌ریز

7. اقدام در خصوص پروانه بهره‌برداری معدن سنگ مرمریت شهرداری نی‌ریز از طریق طرح در شورای عالی معادن و اخذ آراء مورد نیاز

8. پیگیری و اخذ موافقت آبرسانی به صنایع شهرستان از پروژه آبرسانی خلیج فارس

9. پیگیری منتج به نتیجه رفع مشکل تأمین سوخت معادن و مراکز صنعتی

10. اعزام هیأت شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع به شهرستان‌های حوزه انتخابیه

11. بازدید بالغ بر 10 مرحله از مجموعه‌های صنعتی شهرستان و رفع نیاز و مشکلات آن مجموعه‌ها 

12. رفع مشکل ارزی مجموعه سیمان خاکستری در دیدار مدیریت مجموعه با رئیس مجلس شورای اسلامی

730 روز گذشت... شما چه کردید؟
 

صنعت استهبان:
1. اخذ مجوز قانونی صادرات انجیر استهبان که قبلاً به صورت غیر قانونی و توسط دلالان صورت می‌گرفت.                             

2. کلنگ‌ز‌نی و شروع به ساخت کارخانه فرو منگنز در استهبان توسط بخش خصوصی

صنعت بختگان
۱. اخذ مجوز واحد احیا مستقیم مجتمع فولاد رهام پارس  

2. اخذ 16 میلیارد تومان بودجه جهت تجهیز و زیر ساخت شهرک‌های صنعتی بختگان 

۳. رفع مشکل مجموعه سنگ‌کوبی‌های شهرک صنعتی تنگ حنا 

۴.افزایش اعتبارات تسهیلات واحدهای صنعتی در منابع مالی و نهادهای وابسته 

کشاورزی نی ریز
۱. پیگیری و اختصاص تسهیلات به گلخانه‌داران شهرستان‌های حوزه انتخابیه  در سفر معاون باغبانی  وزیر جهاد کشاورزی

2. پیگیری و جذب اعتبار اصلاح باغات و آبیاری نوین در سه شهرستان

3. پیگیری  ابلاغ  دستور پرداخت تسهیلات جهت خرید نهاده‌های دامی و کشاورزی و افزایش سهم سه شهرستان در استان

4. پیگیری و اخذ دستور جهت صدور اسناد کشاورزی در سه شهرستان

5.  حضور قائم مقام صندوق بیمه‌ای وزارت جهاد کشاورزی در رأس هیئت بلند پایه  و پیگیری و اخذ دستور پرداخت خسارت بیمه به کشاورزان و باغداران سه شهرستان و یکسان نمودن ضریب نفوذ بیمه با استان‌های همجوار که گام مهمی در افزایش پرداخت به کشاورزان و باغداران عزیز می‌باشد.

6. اخذ موافقت با امهال تسهیلات و بخشودگی سود تسهیلات بانک کشاورزی در دیدار با مدیرعامل این بانک و مسئولان عالی رتبه وزارت جهاد کشاورزی

7. پیگیری کسری سهمیه آرد شهرستان در شرکت غله

8. پیگیری امور بهره‌برداران و رسیدگی به مشکلات کشاورزان با تشکیل جلسه به اتفاق مهندس افشون معاون اقتصادی استانداری فارس در بخش قطرویه و پشتکوه 

9. اعزام تیم تخصصی کشاورزی به ریاست مهندس برومندی ، معاون وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان 
10. تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای پروژه کانال آبیاری عمومی 

11. رفع مشکل شهرک گلخانه‌ای سیدالساجدین

12. اجرای مقررات ماده 13 در کوه‌های قبله و حل مشکل باغداران  

کشاورزی استهبان
1. پیگیری و اختصاص تسهیلات به گلخانه‌داران شهرستانهای حوزه انتخابیه  در سفر معاون باغبانی  وزیر جهاد کشاورزی

2. پیگیری و جذب اعتبار اصلاح باغات و آبیاری نوین در سه شهرستان

3. پیگیری نتیجه داده شده در جهت رفع مشکل خاموشی برق بخش کشاورزی

4. پیگیری و اخذ دستور جهت صدور اسناد کشاورزی در سه شهرستان

5. پیگیری و اخذ دستور پرداخت خسارت بیمه به کشاورزان و باغداران سه شهرستان و یکسان نمودن ضریب نفوذ بیمه با استان‌های همجوار که گام مهمی در افزایش پرداخت به کشاورزان و باغداران عزیز می‌باشد.

6. اخذ موافقت با امهال تسهیلات و بخشودگی سود تسهیلات بانک کشاورزی در دیدار با مدیر عامل این بانک و مسئولان عالی رتبه وزارت جهاد کشاورزی

 7. اخذ مجوز قانونی صادرات انجیر استهبان  از وزارت صمت باهمکاری وزارت جهاد کشاورزی

8. اتمام جاده کوه تودج رونیز

9. تخصیص اعتبار و ساخت راه باغات کوه توده رونیز 

10. پیگیری صادرات قانونی انجیر برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ به چین 

11. تخصیص اعتبار جهت بهسازی راه باغات انجیر استهبان تخصیص توسط نماینده محترم  مراحل انتخاب پیمانکار

کشاورزی بختگان
۱. اخذ مجوز شهرک گلخانه‌ای در بخش مرکزی در زمینی به مساحت ۵۰ و۱۰۰هکتاری 
۲. اخذ موافقت امهال تسهیلات و بخشودگی سود تسهیلات بانک کشاورزی در دیدار با مدیرعامل و مسئولان عالی رتبه وزارت جهاد کشاورزی 

۱. پیگیری خرید یک و نیم کیلومتر لوله پلی‌اتیلن جهت روستای نصیرآباد و بخش مرکزی با اعتبار 5 میلیارد و 500 هزار تومان.

2. پیگیری و تخصیص ردیف بودجه به منظور تأمین آب شرب منطقه جهت ساخت تصفیه‌خانه سد چشمه عاشق، پیگیری جهت لوله‌گذاری از سد تا تصفیه‌خانه به طول 5 کیلومتر توسط مجتمع فولاد غدیر.

3. پیگیری اجرای پروژه آبرسانی به روستاهای دهستان هرگان(چاه شور، عربویه و تهرونی) با پیشرفت فیزیکی بالغ بر 75 درصد

4. پیگیری و آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به روستاهای مجموعه نصیرآباد و تأمین تجهیزات مورد نیاز.
5. آغاز عملیات اجرایی فاز سوم خط انتقال آبرسانی به روستاهای ریزاب از محل اعتبارات بسیج سازندگی، بازدید میدانی مداوم از پروژه به منظور تأکید و تسریع در اجرای پروژه.

6. پیگیری جهت انعقاد قراردادهای مختلف به منظور اصلاح شبکه‌های توزیع آب و توسعه شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب.

7. تأمین 4 مخزن ذخیره آب برای روستاهای شهرستان

8. پیگیری جهت اجرای طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر نی‌ریز با اعتبار بالغ بر 1490 میلیارد ریال و اخذ تأییده از بانک توسعه اسلامی

9. پیگیری طرح اجرای حفاظت و احیای آبهای زیرزمینی و بازنگری و مرمت تغذیه مصنوعی پلنگان و ریزآب و ایجاد طرح‌های کوچک تأمین و انتقال آب (آبرسانی شهر مشکان)

10. پیگیری منجر به نتیجه افزایش سهمیه تسهیلات آبیاری نوین و تصفیه آب

11. اخذ یک میلیارد تومان اعتبار جهت ساخت کانال آبیاری عمومی .

آب استهبان
1. اختصاص اعتبار 8 میلیارد و 600 میلیون تومانی در بودجه ۱۴۰۱ جهت انتقال آب سد رودبال به استهبان. 

2.  پیگیری چاه جدید برای دهستان خیر به علت  کیفیت پایین  آب. 

3. حل مشکل مخزن آب روستای رونیز سفلی. 

4. پیگیری تعویض لوله سمت شرق خیابان اصلی بنوان و دستجرد که پوسیدگی زیادی داشت.

5. پیگیری انتقال آب از سدرودبال برای بخش رونیز.

6. پیگیری آب‌رسانی به خانه کت و قشم قاوی.

7. پیگیری جهت صدور مجوز برخی پروانه چاه‌های کشاورزی – تکمیلی آبیاری انجیر دیم

8. پیگیری منجر به نتیجه افزایش سهمیه تسهیلات آبیاری نوین و تصفیه آب

آب بختگان
۱. پیگیری و تصویب آبرسانی پایدار به شهر آباده‌طشک  و بخش حنا 
۲. صدور مجوز حفر ۴ چاه آب شرب و کف شکنی ۴ چاه و  منبع آب 
۳. تجهیز ۳ حلقه چاه آب شرب و ورود به مدار 

کشاورزی: 

۱.پیگیری جهت رفع مشکل مجوز چاه بالغ بر 10 مجموعه کشاورزی  
۲. پیگیری منجر به نتیجه افزایش سهمیه تسهیلات آبیاری نوین و تصفیه آب 

730 روز گذشت... شما چه کردید؟
 

جنگل و مراتع نی‌ریز
۱. پیگیری جهت بررسی و استعدادیابی اراضی شیب‌دار و ارجاع به کارگروه‌های استانی و کشوری «3000هکتار» 

2. دعوت از مدیر کل منابع طبیعی و معاونان ایشان جهت بررسی مشکلات اسناد اراضی معروف به کوه قبله و انجیرستان‌ها    

۱. پیگیری منجر به نتیجه اختصاص و توزیع خوراک دام دولتی با توجه به ظرفیت واقعی شهرستان.

۲. درخواست نظارت دقیق و اخذ گزارشات نحوه توزیع خوراک دام و طیور.

۳. همکاری با سرمایه‌گذاران و متقاضیان اخذ مجوز مرغداری گوشتی و مرغ تخم‌گذار.

جنگل و مراتع استهبان
1. پیگیری و تعیین تکلیف اراضی شمال شهر رونیز با اراضی منابع طبیعی اطراف آن

۲. پیگیری جهت بررسی و استعدادیابی اراضی شیب‌دار و ارجاع به کارگروه‌های استانی و کشوری.

دام و طيور استهبان
۱. پیگیری منجر به نتیجه اختصاص و توزیع خوراک دام دولتی با توجه به ظرفیت واقعی شهرستان.

۲. درخواست نظارت دقیق و اخذ گزارشات نحوه توزیع خوراک دام و طیور

۳. پیگیری  ابلاغ  دستور پرداخت تسهیلات جهت خرید نهاده‌های دامی و کشاورزی و افزایش سهم سه شهرستان در استان.

جنگل و مراتع بختگان
1.پیگیری منجر به نتیجه صدور اسناد منابع طبیعی و اراضی ملی شهرستان بختگان. 

۲. اختصاص یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی تخصصی و بودجه جهت جنگل و مراتع به ارزش 2 میلیارد تومان به اداره منابع طبیعی شهرستان. 

۳. پیگیری جهت بررسی و استعدادیابی اراضی شیب‌دار و ارجاع به کارگروه‌های استانی و کشوری.

دام و طيور بختگان
۱.پیگیری منجر به نتیجه و اختصاص و توزیع خوراک دام دولتی با توجه به ظرفیت واقعی شهرستان. 
۲. درخواست نظارت دقیق و اخذ گزارشات نحوه توزیع خوراک دام و طیور 

۳. همکاری با سرمایه‌گذاران و متقاضیان اخذ مجوز مرغداری گوشتی و مرغ تخم‌گذار و همچنین میدان عرضه دام.

آموزش عمومی نی ریز
ابتدایی و متوسطه
1.پیگیری امور عمرانی آموزش و پرورش و بازدید از پروژه‌های نیمه تمام در سفر مهندس موصلی مدیر کل سازمان نوسازی مدارس فارس و پرداخت 4 میلیارد تومان معوقات پیمانکاران. 

2. اخذ چندین مرحله تجهیزات مورد نیاز مجموعه‌های آموزشی از مجمع خیرین مدرسه‌ساز فارس.

3. حضور فعال در شورای آموزش و پرورش شهرستان- بازدید از مراکز مختلف آموزشی شهرستان- تجلیل از دانش‌آموزان برتر- بازدید از مراکز اسکان فرهنگیان

4. اخذ یک میلیارد تومان اعتبار تجهیز مدارس شهرستان نی‌ریز از محل اعتبارات در اختیار مقام عالی وزارت.

5. پیگیری تأمین هزینه مراسم مختلف برگزار شده توسط این مدیریت، خصوصاً روز معلم

6. پیگیری اخذ اعتبار جهت آسفالت 3 مدرسه در شهر نی‌ریز، قطرویه و پشتکوه.

10. پیگیری منتج به نتیجه رفع مشکل مخابراتی اینترنت دانش‌آموزان در ایام کلاس‌های غیرحضوری در روستاهای بخش مرکزی، قطرویه و پشتکوه

آموزش عالی
1. جلسه با اعضای هیأت علمی و اساتید دانشگاه آزاد جهت ارتقاء کیفی آن مجموعه 
2. پیگیری جهت اختصاص سهمیه رشته‌های پیراپزشکی و سایر رشته‌های پر تقاضا  به شهرستان نی ریز  

فنی و حرفه‌ای 
1. جلسه با مدیریت مجموعه شهرستان نی‌ریز و بازدید از این مرکز و پیگیری مشکلات مجموعه
2. اخذ تجهیزات مختلف در دیدار با رئیس فنی حرفه‌ای استان فارس

آموزش عمومی استهبان
آموزش عمومی (آموزش ابتدايی و متوسطه)
1. اخذ بودجه 6 مدرسه و احداث در قشم‌قاوی، ماهفرخان، گرده، استهبان، ایج و رودبال 

2. پیگیری منتج به نتیجه احداث مدرسه خیرساز هدایت که 30 درصد پیشرفت کار شروع شده است. 

3. پیگیری  منتج به نتیجه احداث مدرسه نوساز دهه فجر آبنارک وتأمین بخشی از منابع مالی آن 

۴. پیگیری منتج به نتیجه بودجه برای سالن اجتماعات دبیرستان قاضی عضد حدود ۲۵۰ میلیون تومان.
5. پیگیری مدرسه کاردانش شهر رونیز.  

6. پیگیری احداث مدرسه برای روستاهای علی‌آباد و شمس‌آباد  و کردیخانی

آموزش عالی:
پیگیری ابطال مصوبه شورای انقلاب فرهنگی تجمیع دانشگاه دولتی استهبان با دانشگاه دولتی  فسا .

آموزش عمومی بختگان
آموزش ابتدایی و متوسطه
۱. بهره‌برداری از مدرسه مجموعه روستاهای چاه‌سرخ(حاج احمد متوسلیان)

۲. اخذ مجوز ۴ مدرسه ۶ کلاسه و شروع به کار آن از وزارت آموزش و پرورش و ۲ مدرسه از بنیاد برکت 

۳. شروع ساخت مدرسه وقار خواجه جمالی 

۴. اختصاص ۲۰ دستگاه لپ‌تاپ، ۵ سیستم رایانه و ۸ ویدیو پرو کتور جهت تجهیز مدارس 

 آموزش عالی: 
۱.پیگیری جهت بازگشت رشته های دانشگاه پیام نور  

۲.پیگیری جهت اختصاص رشته به دانشگاه آزاد اسلامی و استقلال این دانشگاه. 
آموزش فنی حرفه‌ای: 

۱. اخذ مجوز فنی حرفه‌ای شهرستان بختگان منوط به تأمین فضا .

۲. اختصاص تمامی تجهیزات فنی حرفه‌ای و تحویل به شورای شهر آباده‌طشک .

راه نی‌ریز
1. پیگیری تکمیل جاده نی‌ریز به خرامه با اخذ اعتبار 250 میلیارد تومانی.

2. فعال نمودن  پروژه جاده بنه‌کلاغی- بازرگان(حاجی آباد بندرعباس).

3. پیگیری در خصوص پرداخت معوقات اعتباری گردنه لای‌رز و تسریع در اجرا و اتمام پروژه.

4. پیگیری جهت تعیین تکلیف پروژه روگذر ورودی شهر نی‌ریز.

5. پیگیری جهت اجرا کند گذر در  شهرک وزیره. 

6. پیگیری و اخذ مجوز در خصوص اخذ اعتبار جهت باند دوم جاده نی‌ریز به سیرجان.

7. پیگیری جهت اخذ اعتبار 500 میلیارد تومانی راه آهن شیراز- گل گهر(عبور از شهرستان استهبان و نی‌ریز)

8. پیگیری جهت اخذ کد اعتباری پروژه گردنه نقاره‌خانه و شروع عملیات اجرایی.

راه استهبان
1. تعریض جاده خانه‌کت به سهل‌آباد در حال اجرا. 

2. تخصیص اعتبار جهت آسفالت راه ایج به داراب. 

3. بازدید معاون رئیس جمهور از گردنه صعب‌العبور ایج و اختصاص 5 میلیارد تومان  جهت روکش آسفالت گردنه. 

4. پیگیری منتج به نتیجه فرونشست جاده ایج به داراب و مرمت آن.

5. پیگیری اصلاح قوس پیچ مروکه

6.پیگیری جهت ایمن‌سازی ورودی روستاهای سهل‌آباد، ماهفرخان، محمدآباد و گرده.

7. پیگیری جهت اصلاح پیچ لای خرمی در دو نقطه آن.  

8. آسفالت زیرگذر رونیز سفلی 

9. پیگیری جاده گردنه بزن از خرامه به رونیز سفلی.

راه بختگان
۱.پیگیری جهت اخذ مجوز دو بانده شدن محور آباده‌طشک  به نی‌ریز. 

۲. روکش ۲۰ کیلومتر محور آباده‌طشک  به نی‌ریز.  

۳. اخذ مجوز اعتبار و شروع عملیات راه مواصلاتی دهمورد به قلات  

۴. اجرای فاز دوم راه پروژه چاه سوار آقا به بسترم.

مسکن نی‌ریز
1.پیگیری در اخذ موافقت اصولی شورای عالی معماری و شهرسازی استان فارس در خصوص الحاق به محدوده اراضی موسوم به باغ تخت. 

2. پیگیری رفع مشکل اراضی 7 هکتاری شهر مشکان جهت احداث مسکن.

3. پیگیری جهت رفع مشکل تأمین زمین طرح مسکن ملی.

مسکن استهبان
۱. پیگیری منتج به نتیجه الحاق اراضی تنب توراهی به شهر ایج که در استانداری در حال بررسی است.

۲. پیگیری تسریع در روند تهیه  نقشه طرح هادی روستاهای شهرستان.

مسکن بختگان
۱. پیگیری جهت حل مشکل اسناد املاک شهر آباده‌طشک.  

۲. پیگیری جهت رفع مشکل تأمین زمین طرح مسکن ملی.

اشتغال نی‌ریز
1.پیگیری جذب سرمایه‌گذار توانمند در حوزه فرآوری مواد معدنی منگنز ، کروم و...

2. پیگیری جهت تکمیل چارت اداری شهرستان از طریق جذب در آزمون‌های استخدامی گوناگون.
3. پیگیری افزایش سهمیه تسهیلات اشتغالزایی. 

4. پیگیری جهت اختصاص 3000هکتار اراضی شیبدار با هدف ایجاد اشتغال پایدار.

5. نشست گوناگون با مسئولان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و پیگیری رفع مشکلات آن حوزه جهت تقویت حوزه گردشگری و در نتیجه ایجاد اشتغال در این زمینه.

6- پیگیری جهت سرعت بخشیدن به ساخت و تکمیل واحد فولادسازی مجتمع فولاد غدیر و به بهره‌برداری رسیدن آن جهت ایجاد اشتغال جوانان.


اشتغال استهبان
۱. احداث کارخانه فرو آلیاژ رودبال با سرمایه بخش خصوصی افتتاح فاز اول در سال ۱۴۰۱.

۲.پیگیری منتج به نتیجه مشکل سرمایه‌گذار خصوصی معدن منگنز  با ادارات «اشتغالزایی حدود 200 نفر» 

۳. پیگیری منتج به نتیجه برای اخذ مجوز جهت احداث سردخانه توسط بخش خصوصی. 

اشتغال بختگان
۱.افزایش ۴ برابری سهمیه تسهیلات اشتغالزایی شهرستان بختگان در بنیاد برکت، کمیته امداد، بهزیستی و صندوق کار آفرینی امید.


۲. اجبار اداره صمت شهرستان مبنی بر اولویت اشتغال بومی در مراکز صنعتی و معدنی شهرستان بختگان. 

۳. هدف اصلی از اخذ مجوز کارخانه فولاد بختگان ایجاد اشتغال مستقیم بالغ بر ۱۰۰۰نفری در پایان زنجیره می‌باشد.

فرهنگ و هنر نی‌ریز
1.پیگیری و اخذ اعتبار 5 میلیارد تومانی مرمت بنای مسجد جامع کبیر نماد فرهنگی و هنر اسلامی شهرستان نی ریز.

2. بیش از 4 مرحله نشست با علمای سطح شهرستان. 

3. پیگیری‌های مختلف جهت تجهیز مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و هنری «تجهیز و تعمیر کانون پرورش فکری» و «احداث و توسعه مراکز گوناگون هنری»

4. تشکیل جلسه و نشست با مسئولان و مشاوران مرکز تخصصی آموزش و مشاوران خانواده بهار نکو  و پیگیری رفع مشکلات این مراکز در سطح استان و کشور.

فرهنگ و هنر بختگان
۱. اخذ مجوز نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد و معارفه مسئول نمایندگی که متأسفانه به دلیل عدم تأمین مکان اداری تعطیل گردید. 

۲. ارائه و معرفی مالکان آموزشگاه‌های هنری جهت افتتاح و راه‌اندازی مراکز.

محیط زیست نی‌ریز 
۱. افزایش حقابه سالانه بختگان به 90 میلیون متر مکعب در سال.  

2. دعوت از مدیر کل و کارشناسان اداره محیط‌زیست استان فارس و حضور آنان در بخش قطرویه جهت بررسی آلایندگی فولاد غدیر.

3. پیگیری و حل مشکل اسناد مالکیت روستاهای واقع شده در حوزه محیط‌زیست و پارک ملی بهرام‌گور قطرویه، غوری و بشنه.

4. پیگیری و نشست با مسئولان حفاظت محیط‌زیست و بررسی مشکلات و ارائه راهکار در خصوص شناسایی، حفاظت، بهسازی، احیا و بهره‌برداری پایدار از زیست‌گاه‌ها و زیست بوم‌های خشکی، تجهیز محیط‌بانی‌ها و پاسگاه‌های مناطق تحت مدیریت.
 
محیط زیست بختگان
۱. افزایش حقابه سالانه بختگان به 90 میلیون متر مکعب در سال.  

۲.پیگیری جهت اخذ بالغ بر 4 میلیارد تومان بودجه جهت حمایت از روستاهای آسیب دیده از خشکی دریاچه.  

 محیط زیست استهان 
۱. افزایش حقابه سالانه بختگان به 90 میلیون متر مکعب در سال.

۲. رفع مشکلات و موانع زیست‌محیطی جاده خرامه. 

3. مراحل پایانی آزادسازی ۱۰۰۰ هکتار تم دهویه از محیط‌زیست. 

4. پیگیری  جهت رفع مشکل گرد و خاک کارخانه سیمان خاکستری.

ورزش نی‌ریز
1.پیگیری جهت پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی شامل تکمیل چمن‌های مصنوعی قطرویه، بنه‌کلاغی و مشکان، دهچاه، بهویه، غوری، شهرک وزیره، ریزاب و... و همچنین سالن ورزشی روستای کارگاه. 

2. اعطای پکیج‌های مختلف ورزشی به مدیریت شهرستان جهت توزیع در سطح شهرستان.

3. حمایت جانبی مالی مختلف از تیم‌های ورزشی در زمینه‌های مختلف.

ورزش استهبان
۱. تکمیل استخر سرپوشیده استهبان بعد از ۱۲ سال تعطیلی با بودجه حدود ۶ میلیارد تومان. 

۲. ساخت و تکمیل و بهره‌برداری زمین بزرگ چمن مصنوعی شهر ایج. 

۳. پیگیری و تکمیل چمن مصنوعی روستاهای محمدآباد خانه کت، رونیز سفلی و ماهفرخان.

۴. پیگیری چمن مصنوعی روستاهای فاقد امکانات ورزشی سهل‌آباد، مبارک‌آباد، دستجرد، گرده، علی‌آباد، شمس‌آباد، قشم قاوی، دهویه رونیز، دامنه، دهویه خیر و...

۵. پیگیری کف‌پوش سالن بنوان که قول مساعد از مدیرکل اخذشده و در شرف اجرا می‌باشد. 

6. پیگیری و ساماندهی چمن طبیعی مجموعه ورزشی شهدای منطقه خیر.

ورزش بختگان
۱. اخذ مجوز ۴ سالن ورزشی در شهرستان بختگان، کوشکک/ طشک/ صالح آباد/ تنگ‌حنا 

۲. اخذ مجوز ۴ زمین چمن مصنوعی.  

۳. اخذ اعتبار جهت تکمیل و افتتاح سالن ورزشی و زمین چمن مصنوعی خواجه جمالی، زمین چمن مصنوعی جهان آباد و چمن مصنوعی آموزش و پرورش آباده‌طشک.  

۴. اخذ اعتبار تکمیل مجموعه ورزشی شهدای آباده‌طشک.

 
۵. پیگیری جهت اخذ مجوز استخر شنای شهر آباده‌طشک. 
پایان

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها