تعداد بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۱۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷ - 2022 02 July
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0 دفتر: 0903 5383 - 071 رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

منابع آب - جهاد کشاورزی  اتحادیه انجیرکاران
به داد انجیرکاران برسید. من به عنوان انجیر‌کار نمی‌دانم مسئولش کیست! تانکر‌های آب اصلاً آب نمی‌آورند و می‌گویند تلمبه آب نمی‌دهد.
این چه وضعیتی است؟ استهبان از انجیرکار حمایت می‌کند؛ اما شما اجازه ساخت یک اتاق ساده هم نمی‌دهید. لطفاً پاسخگو باشید.

پاسخ منابع آب:
با سلام، آب چاه‌ها کاهش یافته و کفاف نیاز همه باغها را نمی‌دهد. چنانچه مصرف مدیریت نشود، چاه‌های آب شرب نیز به مشکل برخورد خواهد کرد.

پاسخ جهاد کشاورزی:
مربوط به اتحادیه انجیرکاران است.
-----------//-----------

شبکه بهداشت و درمان
در مورد تفاوت قیمت دارو باید با چه سازمانی تماس بگیریم؟ در ضمن ..... نسبت به بقیه گرانتر می‌فروشد.

پاسخ شبکه بهداشت:
با سلام و احترام، از داروخانه فاکتور بگیرید و به واحد غذا داروی شبکه مراجعه کنید تا قیمت را بررسی کنند. به خاطر اختلاف قیمتهای دارو در شرکتهای مختلف، واحد نظارت غذا دارو باید به صورت فاکتور فروش بررسی کند.
-----------//-----------

فرماندهی انتظامی
لطفاً در توقیف موتورسیکلتها کمی دقت کنید و موتورسیکلت افرادی را که کاری به کسی ندارند، توقیف نکنید.

پاسخ فرماندهی انتظامی:
باسلام، ملاک توقیف، موتورسیکلتهای متخلف و آنهایی هستند که ایجاد مزاحمت می‌کنند. در صورتی که به غیر از این موارد موتوری توقیف شده، به طور حضوری مراجعه کنید تا رفع توقیف شود.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز
1- سطلهای زباله بزرگ که سر هر کوچه بود، چرا برداشته شده تا مردم زباله‌ها را سر کوچه رها کنند. هم نازیبا است و هم برای پاکبانان زحمتکش عذاب‌آور است.
2- در میدان بولوار بهار یک خانه خرابه کنار تلمبه باغ ..... است. این محل دارای گِل قدیمی است که باعث حساسیت و آلرژی شدید برای اعضای خانواده ما شده و سلامتمان را به خطر انداخته است. از طرفی محل نگهداری کاه است و پر از موش و مار شده است. لطفاً مشکل ما را حل کنید.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
با احترام، در پاسخ به سؤالات آن هفته‌نامه محترم، پاسخهای زیر از مدیران واحدهای شهرداری اخذ و عیناً ارسال می‌گردد.

معاون محترم خدمات شهر، حسین دهقان: 
1- سطلهای زباله مورد نظر شما به دلیل استاندارد نبودن، خرابی و کهنگی و همچنین به دلیل عدم رعایت نظم و انضباط شهری توسط برخی از شهروندان، موجب ایجاد کانون آلودگی شدید و اعتراضات مکرر اهالی شده بود.
نگهداری پسماند در منزل و خروج آن در زمان از قبل تعیین شده، از اصول اولیه شهرنشینی است و شهرداری از همه شهروندان محترمی که پسماندهای خود را در کیسه‌های دربسته در زمان و مکان معین شده قرار می‌دهند، سپاسگزاری می‌نماید.
2- موضوع به مالک محترم اطلاع‌رسانی شده و در حال رفع مشکل هستند. ضمناً رسیدگی به موارد مورد اشاره جنابعالی، به شبکه محترم بهداشت و درمان و همچنین اداره  محترم بهزیستی و نیروی محترم انتظامی نیز مربوط است.
-----------//-----------

دادسرا - بخشداری پشتکوه - منابع طبیعی - بنیاد مسکن
چرا کسی به مسئله زمین‌خواری گسترده در روستای ..... در محدوده شهر مشکان رسیدگی نمی‌کند؟ جالب است که مسئولیت آن را بخشداری، بنیاد مسکن و منابع طبیعی پاسکاری می‌کنند. الان یک نفر ۱۰۰۰ متر زمین را به قیمت حدود یک میلیارد تومان تصاحب کرده که هنوز بافت بیابانی آن مشخص است. آن قدر زیاد تصاحب کرده که پول حصارکشی‌اش را ندارد. لطفا پیگیری کنید.

پاسخ بخشداری پشتکوه:
با عرض سلام و احترام، موضوع واگذاری زمین در روستاها بدین صورت است که اگر زمین در محدوده طرح هادی روستا باشد، متعلق به افراد بومی آن روستا است و در صورتی که سند مالکیت نداشته باشد و قولنامه‌های قدیمی و نقشه‌های هوایی سالیان قبل باشد، با تأییدیه شورا و استشهاد محلی، مالک‌ آن مشخص است و در غیر این صورت، متعلق به بنیاد مسکن و واگذاری آن با بنیاد و طبق شرایط آن اداره می‌باشد. در صورتی که خارج از محدوده طرح هادی روستا باشد، زمین متعلق به منابع طبیعی یا جزء مستثنیات و زمینهای زراعی است که جهت واگذاری ادارات مربوطه باید مجوزهای لازم را صادر کنند.
بنابراین جهت واگذاری زمین، بخشداری به تنهایی نمی‌تواند مرجع واگذار کننده باشد و اگر تصرفاتی انجام شده، به جز شرایط فوق غیر قانونی است و ادارات متولی قطعاً با متخلف از طریق مراجع قضایی برخورد خواهند کرد. لذا تاکنون شکایتی در این خصوص به بخشداری نرسیده که پیگیری نشده باشد و در صورت شکایت، پس از طرح موضوع از طریق اداره‌های بنیاد مسکن و منابع طبیعی، پیگیری خواهد شد.

پاسخ بنیاد مسکن:
با سلام، در خصوص سؤال در مورد زمین بخش پشتکوه (روستای .....) مبنی بر تخریب و تصرف اراضی، به استحضار می‌رساند که بنیاد مسکن به افراد ذکر شده زمین واگذار نکرده است و صدور مجوز پروانه احداث ساختمان به عهده دهیاری است. در صورتی که افرادی به تخریب و تصرف اراضی بنیاد مسکن اقدام کنند، قطعاً از طریق مبادی قانونی و مقامات قضایی جهت رفع تصرف و جلوگیری از تصرفات اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.
-----------//-----------

بنیاد مسکن
وام مسکن برای روستایی‌ها چه شد و چه زمانی به حساب می‌ریزند؟

پاسخ بنیاد مسکن:
با سلام‌، تسهیلات ساخت ۱۰۰ میلیون تومانی درحال پرداخت است. تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی هم به محض ثبت در سامانه طرح ویژه و رسیدن دستورالعمل بانکها اقدام می‌شود.
-----------//-----------

دانشگاه آزاد
با سلام، در مورد گزارش نوغانداری و درآمد ده برابری آن که در هفته‌نامه به چاپ رسید، می‌خواستم بپرسم پروژه تحقیقاتی که اردیبهشت امسال شروع شده، چگونه به مرحله‌ای رسیده که نتایج آن اعلام عمومی و مطبوعاتی شده است؟ آیا این طرح پایان یافته و همراه با تأییدیه داور بوده است؟ محقق محترم به لحاظ سابقه و پیشینه کاری چه کسی بوده است؟ آیا انتشار چنین مقالاتی واقعاً همراه با ضریب اطمینان فنی و اقتصادی لازم است؟ به نظرم اگر تحقیقات در زمینه صنایع فلزی و سنگ مرتبط با صنایع مادر شهرستان اطلاع رسانی شود، بهتر خواهد بود.
-----------//-----------

ورزش و جوانان
جای تمام رشته‌‌های ورزشی در زمان ..... خیلی خیلی خالی است. پیشنهاد می‌دهم کمیته‌ای با پیشکسوتان تهران تشکیل گردد تا یادی به یاد دیروز شود.

 ادارات و سازمانها یی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- اتحادیه انجیرکاران
- دادسرا
- منابع طبیعی
- دانشگاه آزاد
- ورزش و جوانان

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها