تعداد بازدید: ۳۳۳
کد خبر: ۱۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶ - 2022 20 June

به گزارش دیجی‌رو پیدا کردن اقامتگاه خوب همانقدر که نزدیک و در دسترس است، همانقدر هم می‌تواند پیچیده باشد. انتخاب‌هایی که موقع رزرو اقامتگاه دارید آن قدر زیاد هستند که ممکن است نتوانید بهترین مورد را انتخاب کنید. برای همین در این نوشته به معرفی هشت نکته که باعث می‌شود بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید می‌پردازیم.

خصوصا ویلا استخردار که این روزها تقاضایشان بالا رفته از موارد پر ریسک هستند. به خصوص که قیمت بیشتری هم دارند. توی این چک لیست می‌خواهیم برایتان تجربه‌های خودمان یعنی پینورست را در مورد این موضوع به اشتراک بگذاریم. شاید بتوانیم به شما کمک کنیم با خاطر جمع‌تر ویلای استخردار اجاره کنید.

حالا ما در این مقاله با نظرات تخصصی کارشناسان سعی کردیم اقامتگاه قابل‌اعتماد را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

پیدا کردن ویلای استخردار درست و حسابی کار آسانی است

به طور کلی پیدا کردن و اجاره یک ویلای قابل‌اعتماد کار آسانی نیست. آن هم در این روزها که تعداد میزبانان بیشتر شدند و آدم شک می‌کند که کدامشان می‌تواند سفر خاطره‌انگیزی برایمان بسازد. خصوصا اگر گروهی بخواهید سفر کنید و شما مسئول پیدا کردن جا باشید موقعیت حساس‌تر می‌شود.

همه آمارها و ارقام در سراسر جهان نشان می‌دهند مردم طی این چند سال اخیر چقدر از اجاره اقامتگاه استقبال کرده‌اند.

یکی از متخصصان این حوزه که از مدیران اجرایی تریپ‌ادوایزر (TripAdvisor) است اینطور می‌گوید: «چالشی که از مسافران می‌شنویم پیش‌بینی‌پذیری است. مردم می‌دانند از یک هتل چه امکاناتی دریافت خواهند کرد اما ممکن است هنگام اجاره یک اقامتگاه اضطراب داشته باشند چون ممکن است دقیقا مشخص نباشد هزینه‌ای که می‌پردازند برای چه چیزی است.»

در ادامه این مقاله به نکات مهمی که کارشناسان حوزه اجاره اقامتگاه اشاره کردند، اشاره کردیم.

1-  از قبل بدانید چه می‌خواهید!

هشت نکته مهم برای پیدا کردن بهترین اقامتگاه

این را همیشه به یاد داشته باشید که شما برای خدماتی که دریافت می‌کنید پول می‌دهید. پس دقیق مطمئن شوید که در ازای پولی که می‌دهید چه چیزهایی عایدتان می‌شوند.

مثلا ممکن است هزینه ویلاهای کنار ساحل به خاطر موقعیتش گران‌تر باشد. شما ممکن است ترجیح دهید پول بیشتری دهید تا ویلای‌تان منظره ساحل داشته باشد و با دو قدم به دریا برسید! این را شما تعیین می‌کنید. اما حواس‌تان هم باشد که تمام پول‌تان خرج اقامتگاه نشود. بالاخره در سفر مخارج دیگر هم پیش می‌آیند! پولی که ذخیره می‌کنید را صرف لذت بردن از سفر و خرید سوغاتی کنید.

۲- زمان رزرو خود را تعیین کنید.

اگر قرار است برای یک رویداد خاص مثل فستیوال یا تورنمنت ورزشی یا نمایشگاه به جایی سفر کنید هر چه زودتر این کار را انجام دهید.

درواقع هرگز برای اجاره اقامتگاه زود نیست! جالب است بدانید در زمان جشنواره‌ها یا مسابقات پیدا کردن اقامتگاه خیلی خیلی سخت‌تر از هتل است و درواقع خیلی زود پر می‌شوند. چون آدم‌ها دوست دارند در همچین موقعیت‌هایی فضای پر آرامش و خصوصی خودشان را داشته باشند. به خصوص وقتی ساعت‌ها راه رفته باشند و با آدم‌های غریبه سر و کله زده باشند!

۳- هرچه از اقامتگاه بیشتر بدانید، بهتر.

تا جایی که می‌توانید در به دست آوردن اطلاعات لازم درمورد اقامتگاه کوشا باشید. معمولا میزبانان روی اطلاعات برای عقد قرارداد بیشتر تمرکز می‌کنند تا ارائه اطلاعات در مورد خود اقامتگاه‌شان!

شما هم از سمت خودتان این کار را انجام دهید. یعنی کارآگاه‌بازی کنید. از هر راهی که می‌توانید اطلاعات کسب کنید. از شبکه‌های اجتماعی تا نظرات مهمانان قبلی در وبسایت. همه اینها می‌توانند به شما کمک کنند. البته که از خود میزبان هم می‌توانید درمورد اقامتگاه بپرسید. ولی مثلا موقع اجاره یک ویلای استخردار باید به این فکر کنید که عکس‌ها را باید با دقت بیشتری بگردید. بعضی وقت‌ها چیزهایی در عکس‌ها می‌بینید که شاید هیچ‌جایی در توضیحات نیامده‌اند. بعضی وقت‌ها یک عکس از هزار کلمه گویاتر است.

۴- ویلای استخرداری پیدا کنید که مناسب فصل باشد

به این فکر کنید که در هر فصلی و در هر منطقه‌ای یک جور استخر مناسب است. مثلا برای تابستان استخرهای روباز خیلی خوب هستند. به خصوص اگر کنارشان باربیکیو هم باشد. ولی مثلا زمستان باید دنبال ویلای استخرداری باشید که استخرش سرپوشیده باشد. در ضمن به سیستم گرمایش مناسب برای استخر هم لازم است. مخصوصا برای ویلاهایی که در مناطق برفی قرار دارند.

در مورد استخرهای سرباز همیشه یادتان باشد که اگر سایبان ندارد و در عکس سایبانی نمی‌بینید، قبل از هرچیز مطمئن شوید که وسایل تمیز کردن سطح استخر در اقامتگاه موجود است. این را می‌توانید با میزبان هماهنگ کنید.

۵-با قابلیت فیلتر سایت، انتخاب بهتری داشته باشید.

در پینورست ما سعی کرده‌ایم فیلترهایی استفاده کنیم که مطمئنیم شما ازشان استفاده می‌کنید. برای همین حتما از این ویژگی استفاده کنید تا سرچ خودتان را محدود کنید و راحت‌تر انتخاب کنید. به طور مثال سعی کنید از فیلترهای محدوده قیمت، امکانات و قوانین و مقررات استفاده کنید. استفاده از فیلتر امکانات به شما کمک می‌کند دقیقا ویلایی را انتخاب کنید که همان چیزهایی را دارد که شما در سفر بهش نیاز دارید. مثلا اگر علاوه بر استخر دلتان اتاق بازی هم می‌خواهد که نوجوان‌ها سرشان گرم شود، این را در فیلتر اعمال کنید.

اگر دلتان می‌خواهد حیوان خانگی‌تان را همراه داشته باشید، مطمئن شوید در بخش قوانین و مقررات این گزینه را فعال کنید که فقط همان ویلاها به شما نشان داده شود.

۶- سفر گروهی هزینه‌ها را کاهش می‌دهد

با چند خانواده سفر کردن لذت مخصوص خودش را دارد. از شب‌هایی که دور هم بازی و تفریح می‌کنید تا مهمانی‌های باربیکیوی دور استخری. در ضمن هزینه‌ها هم قسمت می‌شوند و شاید بتوانید ویلاهای بهتری هم اجاره کنید. منتها در بعضی مواقع هم اگر با چندین خانواده سفر می‌کنید و تعدادتان خیلی بالا رفته بهتر است دو اقامتگاه جدا رزرو کنید. مثلا دو ویلا کنار هم را رزرو کنید. اینطوری هم افراد حریم خصوصی بهتری دارند هم در نهایت بحث درباره مسائل مالی پیش نخواهد آمد. البته این را هم در نظر داشته باشید که گاهی یک خانه یا ویلای بزرگ برای افرادی کارساز است اما برای بعضی نه.

۷- اگر در مورد امضا قرارداد یا پرداخت هزینه اضافه شک دارید حتما به مشاورهای ما زنگ بزنید

هشت نکته مهم برای پیدا کردن بهترین اقامتگاه

وقتی از سایت واسطه مثل پینورست اقامتگاه اجاره می‌کنید، بخش حقوقی قضیه را به ما سپرده‌اید که واسطه شما باشیم. ولی بعضی اقامتگاه‌ها جهت اطمینان ممکن است از شما بخواهند قرارداد امضا کنید. اگر حتی یک درصد احساس می‌کنید که نباید چیزی را امضا کنید با ما تماس بگیرید و از تیم مشاوران حرفه‌ای ما در این مورد بپرسید.

در ضمن بعضی اقامتگاه‌ها برای نظافت یا سرویس‌های غذا ممکن است از شما پول اضافه بگیرند. این موضوع دیگر جزو هزینه اجاره اقامتگاه نخواهد بود. ولی اگر حس کردید از شما درخواست هزینه اضافه می‌کنند که ربطی به هیچ سرویسی ندارد، با ما در میان بگذارید.

۸- منعطف باشید

یادتان باشد اجاره آپارتمان مبله یا ویلا با اقامت در هتل خیلی متفاوت است. این یعنی شما ممکن است با مشکلاتی که شبیه مشکلات خانه است مواجه شوید و طبیعی است که برخی چیزها اشتباه پیش رود. مثلا ممکن است لوله بترکد یا پارکینگ آنطور که فکر می‌کردید جا نداشته باشد و … . پس بهترین راه این است که منعطف باشید و از آن چیزهایی که برایتان مهم است نهایت لذت را ببرید.

در ضمن فراموش نکنید برای اجاره یک ویلای استخردار تمیز و زیبا همیشه می‌توانید به لیست ویلاهای درجه یک ما سر بزنید و از این ویلاها که فقط در Pinorest.com هستند دیدن کنید.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها