تعداد بازدید: ۶۰۷
کد خبر: ۱۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸ - 2022 18 June
آیین افتتاح مؤسسه خیریه خدمات درمانی منزل در نی‌ریز، چهارشنبه ۲۵ خرداد برگزار شد.
author
خبرنگار: امید شهدان

در این مراسم که با حضور دکتر سید ضیاءالدین تابعی پدر علم خون‌شناسی ایران و مسئول هیئت‌امنای این مؤسسه در شیراز، در محل فرمانداری نی‌ریز برگزار شد، مدیرعامل این مؤسسه عنوان داشت: امروز شاهد افتتاح شعبه مؤسسه خیریه مراقبت متعالی خدمات درمانی در منزل نی‌ریز هستیم. این مؤسسه ۳ وجه دارد: دارو، درمان و تجهیزات پزشکی.

محمدصادق جبالی افزود: اولویت نخست ما نیازمندان هستند که ما به آنها داوطلبانه خدمات درمانی ارائه داده و تجهیزاتی در اختیارشان می‌گذاریم.

وی گفت: از ۲ سال پیش قصد داشتیم این مؤسسه را راه‌اندازی کنیم؛ اما به خاطر کرونا و جابه‌جایی بیمارستان، به تعویق افتاد.

او با بیان این که یکسری تجهیزات باقی‌مانده در بیمارستان قدیم به علاوه کمک‌های خیرین به دارایی‌های این مؤسسه افزوده می‌شود، گفت: الحمدا... با رایزنی رئیس شبکه بهداشت با داروخانه‌های سطح شهر، مشکل دارویی ما نیز حل شده است.

جبالی در پایان، از تلاشش برای اختصاص یک دستگاه آمبولانس به این مؤسسه خبر داد.

در ادامه، رئیس شبکه بهداشت و درمان نی‌ریز از نیاز جدی شهرستان به این مؤسسه سخن گفت و ادامه داد: بسیاری از مشکلات مردم زمانی است که فاصله و شکافی بین جایگاه بیمارستان و منزل ایجاد می‌شود. مثلاً با توجه به این که افرادی بیماری‌های مزمن دارند، شرایط بستری آنها در بیمارستان فراهم نیست، یا خانواده‌هایی که توانایی مراقبت بیمار در منزل را ندارند، نیازمند برخی توانمندی‌ها و تخصص‌ها هستند و مردم نی‌ریز همیشه در این خصوص دچار مشکل بودند.

دکتر داور آل‌داود تصریح کرد: فعالیت این مؤسسه از ۵ سال پیش توسط گروهی در شیراز آغاز شده و هدفشان بازسازی و استفاده از تجهیزاتی است که در بیمارستانها و مراکز درمانی بلااستفاده مانده و باید در اختیار بیماران نیازمندی قرار گیرد که در منزل هستند.

این مقام مسئول با بیان این که قرار نیست کار خیر فقط به صورت مالی باشد، گفت: چه‌بسا هستند پزشکان یا پرستارانی که از طریق حرفه خود به صورت خیرخواهانه خدماتی را به بیماران ارائه می‌دهند.

در ادامه، مختار یوسفی فرماندار نی‌ریز با بیان این که شرایط سخت اقتصادی باعث شده مشکلاتی در بحث سلامت و درمان ایجاد شود، گفت: این حرکت اقدام مثبتی است که در شهرستان نی‌ریز رخ می‌دهد. امید است بتوان افرادی را که به جز رنج بیماری دچار مشکلات معیشتی هستند، از تنگنا خارج کرد. به نظر بنده یکی از کارهای بزرگ خِیری که در نی‌ریز می‌توان انجام داد، نیکوکاری در بخش سلامت است که اولویت شهرستان ما بهداشت و درمان می‌باشد.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی فال‌اسیری به مشکلات مردم در خصوص جاده دسترسی به بیمارستان سخن گفت و خاطر‌نشان کرد: وجود پانسیون، پزشک متخصص و دانشکده علوم پزشکی در نی‌ریز ضروری است؛ چرا که قرار بود بعد از انقلاب اسلامی اولین دانشکده علوم پزشکی استان فارس در نی‌ریز کلنگ زده شود که متأسفانه این‌چنین نشد.

فرماندار در پاسخ به صحبتهای او گفت: پس ‌از انقلاب و در حوزه سلامت، شاهد اقدامات بسیار خوبی هستیم؛ اما کمبودی که در نی‌ریز حس می‌شود، همین بحث درمان است. به طور مثال، ساختمان اورژانس را تکمیل و حتی آمبولانس را هم تهیه کردیم؛ ولی هنگامی که از استان درخواست نیرو می‌کنیم، به ما نیرویی اختصاص نمی‌دهند. البته ما نامه‌نگاری‌هایی با استاندار فارس کرده‌ایم و امیدواریم نی‌ریز را همان طور که مسئولان جهرم شهرستانشان را به قطب دوم پزشکی استان تبدیل کرده‌اند، با تجهیز کردن امکانات درمانی، بتوانیم به عنوان قطب پزشکی معرفی کنیم.

یوسفی با بیان این که در روز نخست ورود خود به فرمانداری به علما و مردم قول داد طلایی‌ترین دوران تاریخ نی‌ریز رقم بخورد، ابراز امیدواری کرد مشکلات کنونی یکی پس از دیگری حل شود.

او گفت: نی‌ریز نه تنها به دانشکده علوم پزشکی نیاز دارد، بلکه جای خالی دانشکده هنر هم در آن حس می‌شود.

در ادامه، دکتر سید ضیاءالدین تابعی پدر علم خون‌شناسی ایران و مسئول هیئت‌امنای این مؤسسه در شیراز گفت: هدف ما خدمت است و امکانات لجستیکی مثل تخت، تشک، دستگاه اکسیژن‌ساز و اکسیمتر را به بیمارانی که دارای قطع نخاع، سکته مغزی و سرطان پیشرفته هستند می‌دهیم. 

او با بیان این که هزینه نگهداری بیمار در بیمارستان بسیار بالا است، گفت: ما این امکانات را به صورت رایگان در اختیار نیازمندان در منزل می‌دهیم تا به تدریج زمینه مساعدت دیگر پزشکان، پرستاران و قشرهای درمانی به این کار داوطلبانه اضافه شود.

او که خود زاده استهبان است، افزود: در شیراز این فرهنگ جا افتاده و امیدوارم با همت مسئولان و مردم نوع‌دوست نی‌ریزی، این حرکت را آغاز کنیم تا خدمت بزرگی به مردم کرده باشیم.

او همچنین خواستار این شد که از پزشکان و خیرین سرشناس، برای این مؤسسه عضوگیری شود‌.

نوشتنی‌است در پایان، محمدصادق جبالی به عنوان مدیرعامل، دکتر آل‌داود رئیس هیئت مدیره، رضا کامرانی، کاظم پیروزمند، مرتضی عباسی، نادر زردشت، حجت شفیعی و محمدحسین بخش‌پور به‌عنوان اعضای هیئت مدیره این مؤسسه نوپا که دفتر آن در درمانگاه ولی‌عصر واقع است، معرفی شدند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها