تعداد بازدید: ۳۴۱
کد خبر: ۱۳۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹ - 2022 18 June

رئیس پلیس آگاهی استان، برای پیشگیری از کلاهبرداری در معاملات ملکی، به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ کاووس حبیبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: جهت معامله املاک، تا حصول اطمینان از مالکیت طرف مقابل، از تنظیم قرارداد و پرداخت وجه خودداری کرده و حتی الامکان از پذیرفتن چک افراد ناشناس خودداری کنید. در صورت معامله با چک، سعی کنید قبلاً از بانک اصالت چک و موجودی استعلام شود و از انجام معامله در قبال اخذ چکهای مدت‌دار بپرهیزید .

رئیس پلیس آگاهی افزود : صرفاً به واسطه درج آگهی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی در جراید، اقدام به واریز وجه، دادن چک یا انعقاد قرارداد نکنید و قبل از انعقاد هر گونه قرارداد با شرکتها، از قانونی بودن شرکت و فعالیتهای آن مطمئن شوید.همچنین تنها به وجود آرم نامه‌ها اطمینان نکنید؛ زیرا ممکن است توسط افراد شیاد سر برگ ادارات به سرقت رفته یا جعل شده باشد .

این مقام انتظامی گفت : کلاهبردار می‌تواند با ظاهر آراسته، شیک، حراف، ولخرج یا خوش‌برخورد، اقدام به تطمیع کند. لذا قبل از خرید ملک، حتماً مشخصات را با مندرجات روی اسناد و مدارک مطابقت داده و از اصالت اوراق و اسناد مطمئن شوید. هنگام تنظیم قولنامه یا مبایعه‌نامه، باید یک نسخه در بنگاه به عنوان سابقه وجود داشته باشد .

سرهنگ حبیبی بیان داشت: فراموش نشود، معاملاتی که سود خارج از حد معمول عاید شما می‌کند، نمونه بارز کلاهبرداری است .

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها