تعداد بازدید: ۳۲۶
کد خبر: ۱۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴ - 2022 18 June

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0
دفتر: 0903 5383 - 071
رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

شهرداری نی‌ریز
1- کاش سری به منازل اهالی انتهای کوچه شماره 5 خیابان فرزانگان می‌زدید تا ببینید خاک چگونه زندگی همه را نابود کرده! تا کی باید منتظر آسفالت انتهای این کوچه باشیم؟

2- برخی کوچه‌های شهر تنگ هستند و با عقب‌نشینی خانه‌ای می‌توان راه مردم را باز کرد. از جمله کوچه حمزه، کوچه 8 مدرسه فرهنگ قدیم و کوچه آیت‌ا... فال‌اسیری. شهرداری برای این کار چه اقداماتی می‌تواند انجام دهد؟
3- لطفاً یک بلوک روی آخرین پل کوچه بهداری (تقاطع جانبازان) بگذارید و آن را بپوشانید.

4- در پیاده‌رو ابتدای خیابان نشاط یک گودال یا گوده بدون هیچ حفاظی کنده شده که هنگام شب برای مردم به ویژه بچه‌ها خطرناک است. لطفاً پیگیری کنید.

5- در کوچه شماره 4 خیابان شهید فقیهی منشعب از خیابان امام خمینی، در محل حفاری قبلی پروژه فاضلاب زمین نشست کرده و چون نور کافی هم در شب نیست، احتمال این که برای موتور سواران و سایر مردم ایجاد مشکل کند، وجود دارد. خواهشمندم پیگیری فرمایید.

6- چرا در شهر نی‌ریز با این وسعت و بزرگی، در هیچ کدام از پارکها حتی یک سرسره بلند وجود ندارد ؟ 
شهر استهبان با آن وسعت کم، سه پارک دارد و در هر سه پارک سرسره‌های بلند وجود دارد .

اما ‌اینجا به هر پارکی می‌رویم، همه وسایل بازی کودکان از جمله سرسره‌ها و راه‌‌پله‌هایشان، تابها و الاکلنگها شکسته و خراب است . آیا کودکان نی‌ریز حقی ندارند؟

7- چرا پس از گذر از پیک کرونا و خروج از حالت اضطراری، روشنایی پارک معلم را وصل نمی‌کنید و شبها مردم باید در تاریکی بنشینند ؟ سمت قلعه بادی‌ها و قایقهای بادی که خانواده‌ها نزدیک اسباب‌بازیها می‌نشینند تاریک است و پروژکتو‌رهای آن قسمت همیشه خاموش است .

8- چرا نظارتی بر کرایه تاکسی‌ها نیست و هر تاکسی هر اندازه که دلش بخواهد کرایه می‌گیرد؟ آنها مدام طلبکار مردم هستند و می گویند ما بیمه می‌دهیم، روغن خودرو گران شده و با این حرفها پول اضافی از مردم می‌گیرند.
تا تاکسی در ایستگاه کامل پر نشود، حرکت نمی‌کنند و اگر بعد از نیم ساعت معطلی تاکسی پر نشد، مردم را مجبور می‌کنند دربست بگیرند و کرایه حتی یک جای خالی را از بقیه مسافران می‌گیرند. 

در بقیه مسیرها غیر از ایستگاه هم که مردم نی‌ریز هیچ وقت تاکسی ندارند؛ چون تاکسی‌ها فقط از ایستگاه پر می‌شوند و حرکت می‌کنند.

در مسیر برعکس هم که به همین دلیل باید مدتها بایستیم تا یک تاکسی بیاید و حاضر نیستند ‌چرخشی کار کنند.
چرا مردم این شهر باید همیشه مظلوم واقع شوند؟

ما چند سال استهبان زندگی می‌کردیم. در همه خیابانها هر لحظه تاکسی عبور می‌کرد و هر جایی که مسافر می‌خواست برود، با همان کرایه مصوب کورسی می‌برند. نه غر زدنی در کار بود و نه پول اضافی گرفتنی و نه این همه معطلی.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
با احترام، در پاسخ به سؤالات آن هفته‌نامه محترم، پاسخهای زیر از مدیران واحدهای شهرداری اخذ و عیناً ارسال می‌گردد:
1- با سلام خدمت شهروند محترم، کوچه‌های خیابان یاد شده در لیست پروژه‌های مصوب سال جاری قرار دارد و در صورت تأمین قیر، آسفالت خواهد شد. لازم به ذکر است در سال گذشته بیشتر از 50 درصد معابر خاکی همان منطقه به صورت رایگان آسفالت شده است و به دلیل کمبود شدید فروش قیر در کل سطح کشور، در نیمه دوم سال 1400 این پروژه متوقف شده و ان‌شاءا... در سال جاری، باقیمانده معابر نیز آسفالت خواهد شد. قابل ذکر است منطقه مذکور فاقد فاضلاب است و در صورت اعلام شرکت محترم آب و فاضلاب جهت حفاری، امکان آسفالت آن تا نهایی شدن حفاری یا فاضلاب وجود ندارد.‌ 
2- تعریض کوچه‌های سطح شهر توسط شهرداری دارای شرایطی از جمله توافق مالک، تأمین بودجه و طی روند قانونی است که به دلیل محدودیتهای مالی حوزه تملک و اولویت معابر پر تردد و جدید‌التأسیس، در حال حاضر امکان اقدام گسترده در مقوله تعریض کوچه‌ها نیست. اما شهرداری نی‌ریز با درک ضرورت تعریض برخی معابر از جمله کوچه‌های پر تردد سطح شهر، اقدام به اجرای طرح ارائه خدمات مالی تا سقف ارزش ریالی میزان مورد مسیر نموده است که در این راستا و با استقبال خوب شهروندان عزیز نی‌ریزی و حمایت و همراهی شورای اسلامی شهر نی‌ریز، اقدامات قابل توجهی در این زمینه به وقوع پیوسته است. شایان ذکر است شهروندان محترم می‌توانند جهت اطلاع از جزئیات این امر، به واحد حقوقی و املاک شهرداری نی‌ریز مراجعه نمایند.
3 و 4 و 5- از محلهای ذکر شده بازدید و رفع نقص خواهد شد.
6 و 7- دستگاه‌های بازی و بادی واقع در پارکها با مشارکت بخش خصوصی آماده فعالیت هستند و دستگاه قلعه بادی نیز دارای سرسره بادی بزرگی است که در پارکهای معلم و آزادی موجود است. این دستگاه در پارک آزادی فعال و در پارک آزادی نیز پس از اخذ استاندارد‌های لازم مشغول به کار خواهد شد.
بقیه دستگاه‌ها هم تعمیر و سرویس خواهند شد. 
همچنین سرویس و نگهداری تجهیزات روشنایی پارکهای شهرستان، درحال انجام است. 
8- پس‌از تأیید نرخنامه از طرف شورای محترم اسلامی شهر نی‌ریز به کلیه رانندگان حمل و نقل درون‌شهری، نرخ مصوب سال 1401 ابلاغ شده و کلیه رانندگان محترم مکلف به رعایت آن می‌باشند. از شهروندان محترم تقاضامندیم در صورت مشاهده عدم رعایت نرخنامه، با شماره 53823030 تماس‌ حاصل نمایند. ضمناً با رانندگان متخلف که در ایاب و ذهاب مردم خلل ایجاد می‌کنند، برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.
-----------//-----------

شبکه بهداشت و درمان
1- بالاخره تصمیم درباره بیمارستان قدیم به کجا رسید؟ آیا ما می‌توانیم به داشتن درمانگاهی شبانه‌روزی در مرکز شهر امید داشته باشیم؟ آخرین وعده شما این بود که در اردیبهشت و خرداد این کار در محل بیمارستان شهدا انجام می‌شود.
2- چرا در ساختمان بیمارستان شهدای سلامت موبایل آنتن نمی‌دهد؟ فکر نمی‌کنید آنتن‌دهی تلفن همراه برای یک بیمارستان چقدر ممکن است حیاتی باشد؟
3- با توجه به جابه‌جایی بیمارستان، افزایش جمعیت و به تبع آن افزایش حوادث و... چرا به فکر راه‌اندازی پایگاه سوم اورژانس 115 در شهر نی‌ریز نیستید؟ خیلی وقتها پیش آمده که تماس گرفته‌ایم و گفته‌اند هر دو آمبولانس مأموریت هستند. با توجه به بعد مسافت بیمارستان جدید، زمانهای غیبت آمبولانس آماده مأموریت زیاد شده است.
4- لطفاً در محوطه روبروی بیمارستان قدیم، پارکینگ، مغازه و استراحتگاه احداث کنید.

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
1- با سلام، ما طرح پیشنهادی را به کمیسیون داده‌ایم و منتظریم تا نتیجه کمیسیون برسد. چندین نفر هم پیشنهاد داده‌اند و ان‌شاءا... به محض این که کمیسیون تأیید کند، به سرعت اقدام می‌کنیم.
2- از دو تا سه ماه قبل از زمان افتتاح، نامه‌نگاری‌های متعددی در این باره شده و چندین بار حتی از طریق فرمانداری و نماینده محترم پیگیری شده است. همراه اول قول داده آنتن‌دهی را تقویت کند. آخرین بار هم رئیس محترم اداره مخابرات جناب آقای حجتی قول داد که آنتن‌دهی آنجا را تقویت کند؛ ولی متأسفانه هنوز این مشکل را داریم و این مشکل برای خود ما هم شدید است. از طریق دانشگاه علوم پزشکی، حراست و استانداری هم در حال پیگیری این قضیه هستیم.
3- همان طور که شاید در اخبار شبکه بهداشت هم دیده باشید، چندین بار پیگیر این مسئله شدیم و آخرین بار هم با کمک نماینده مجلس و فرماندار در اورژانس مرکزی بودیم و درخواست پایگاه سوم را داده‌ایم. شرایط اقتصادی به نحوی است که به راحتی با این قضیه موافقت نمی‌کنند. اما با توجه به فشاری که از طریق نماینده محترم مجلس و فرمانداری روی دانشگاه می‌آوریم، امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر مجوز پایگاه سوم را بگیریم؛ چون واقعاً نیاز شهرستان است. هر پایگاه به جز جایگاه و مکان، نیازمند این است که بین ۶ تا ۹ نفر نیرو و یک دستگاه آمبولانس داشته باشد و هزینه آن معادل چندین میلیارد تومان در سال است.
4- الان در نزدیکی پایگاه کمربندی اورژانس یک نمازخانه و یک پانسیون در حال ساخت است. برای کارکنان هم در حال احداث یک پارکینگ هستیم. آن فضا هم ان‌شاءا... با کمک سایر سازمانها تسطیح و اصلاح خواهد شد تا یک پارکینگ معقول برای مردم عزیز در زمان مراجعه باشد.
-----------//-----------

نیروی انتظامی
لطفاً جمعه‌ها سری به بوستان معلم بزنید. آنجا بعضی جوانها مزاحمت ایجاد می‌کنند. لطفاً رسیدگی کنید.

پاسخ نیروی انتظامی:
با سلام، حتماً به طور ویژه نیرو می‌گذاریم تا به طور محسوس و نامحسوس گشتزنی کنند.
-----------//-----------

مخابرات
اینترنت روستای غوری به قدری ضعیف است که کلافه شده‌ایم و اصلاً رغبت نمی‌کنیم سمت روستایمان برویم. در صورتی که روستاهای همجوار از اینترنت خیلی خوبی بهره می‌برند. لطفاً پیگیری کنید.
-----------//-----------

تعزیرات حکومتی
در مورد خبر 5 برابر شدن جریمه‌های صنفی، من متوجه نمی‌شوم؛ یعنی خود گرانفروش می‌خواهد گران‌فروشی را توبیخ کند؟
در ضمن از کجا بفهمیم مغازه‌داران تخلف می‌کنند؟ شما نرخ و قیمت همه کالاها را به مردم بگویید تا اگر به خرید می‌روند و گرانتر به آنها فروختند، خبر دهند. روغن را 4 برابر قیمت درج شده روی آن می‌فروشند. پنیر و نوشابه را به 5 برابر قیمت روی آن می‌فروشند. وقتی نظارتی نیست، حرف نزنید.
-----------//-----------

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
احداث پارکینگ روبروی ورودی همه روستاها، بخصوص روستای غوری که جاده باریک است، لازم و ضروری است. ما چگونه باید خودرومان را پارک کنیم و به روستای خود برویم؟
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس
پیشنهاد می‌کنم مانور هایم‌لیخ در بزرگسالان و کودکان را در یک پست و کلیپ به مردم معرفی کنید .
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، کلیپ مورد نظر شما با همکاری اورژانس 115 نی‌ریز تهیه و در تاریخ پنجشنبه 26 خرداد منتشر شد.


 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- مخابرات
- تعزیرات حکومتی
- راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها