تعداد بازدید: ۴۹۷
کد خبر: ۱۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳ - 2022 13 June
معاون سیاسی امنیتی فارس:
اسماعیل محبی‌پور معاون سیاسی امنیتی فارس: در بهداشت و درمان، راه‌های فرعی و مدیریت آب باید کار کنید.
author
روزنامه نگار: محمد جلالی

معاون سیاسی امنیتی فارس در سفر دو روزه به نی‌ریز با بیان اینکه نی‌ریز مظلوم است و از دید مسئولان استانی شناخته شده نیست گفت: باید مسئولان شهرستان تلاش بیشتری داشته باشند تا این شهرستان بیش از پیش شناخته شود. اینکه در حال حاضر مسئولان استان، نی‌ریز را با فولاد، سیمان، سنگ و کویر می‌شناسند مثبت است اما باید تلاش مسئولان دوچندان گردد.

اسماعیل محبی‌پور در جلسه شورای اداری دوشنبه ۲۳ خرداد گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری اخلاق‌مدار است و همین عامل سبب شده تا دیگر کشورها با آن زاویه داشته باشند.

وی با بیان اینکه نی‌ریز زمانی مسیری برای قاچاق بود و چیزی نداشت گفت: اما حالا و به اذعان مسئولان، نی‌ریز به قطب کشاورزی استان تبدیل شده است و پیشرفت‌های صنعتی فراوانی در آن می‌شود دید که همه نشان از تلاش و کوشش دارد.

شاخصه‌های سند تحول
معاون سیاسی امنیتی استانداری با بیان اینکه سند تحول دولت مردمی به دنبال آن است که یک پروژه که در سال ۱۴۰۱ شروع می‌شود باید در سال ۱۴۰۳ تمام شود.
فساد ستیزی و حذف امضاء طلایی دیگر موردی است که در سند تحول مردمی بدان پرداخته شده است.

میدان‌داری مردم و پیشتازی جوانان و خانواده مداری از دیگر موارد این سند می‌باشد.

وی با بیان اینکه اقتصاد و معیشت مردم و سیاست خارجه اولویت دولت رئیسی است گفت: در بحث عمران با حذف ارز ترجیحی سبب می‌شود تا اعتبارات عمرانی فارس در بودجه چندین برابر شود.

او شورای اداری را محلی برای پیگیری مصوبات عنوان کرد و گفت: در این سفر دو روزه و در دیداری که با افراد مختلف داشتم از نظر بهداشت و درمان عقب ماندگی‌های وجود دارد.

در راههای اصلی خوب کار شده اما راه‌های فرعی نیاز به کار بیشتری دارد.

لیتری برنامه‌ریزی کنید
در بحث مدیریت آب با توجه به اینکه خشکسالی یک موضوع قطعی است باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا مردم به مشکل بر نخورند. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که جنوب و شرق استان فارس با خشکسالی روبرو خواهند شد و این نیاز به مدیریت آب دارد.

این را من به شما بگویم که برای نی‌ریز باید لیتری برنامه‌ریزی کنید. اینکه فولاد آمده تا از فاضلاب و پساب شهری استفاده کند نه آب شرب قدم مثبتی بوده که برداشته شده است.

محبی‌پور با بیان اینکه خوشبختانه آمار بیکاری شهرستان پایین است گفت: اینکه عنوان می‌شود بازار با ابتکار خودتان به ثبات رسیده کار بسیار ارزنده‌ای است اما باید در کالاهای اساسی مدیریت شود تا کمبودی احساس نگردد.

باید فراوانی این کالاها کاملاً احساس شود هر چند با گرانی همراه باشد و در این رابطه باید اهرم‌های نظارتی را افزایش دهید.

طرحی موفق
در این جلسه یوسفی فرماندار نی‌ریز به اقدامات ضربتی خود در خصوص تنظیم بازار و مخصوصاً مبارزه موفق با قاچاق آرد توضیحاتی ارائه نمود و گفت: خوشبختانه این طرح را در جلسه فرمانداران در تهران ارائه دارم که با استقبال روبه‌رو شد.

ضعف نی‌ریز در درمان، راه‌های فرعی و آب

برپایه آنچه که یوسفی مطرح کرده، با استفاده از ۲۳۰ نیروی بسیجی، نظارت بر نانوایی‌ها افزایش یافته و آنگونه که او می‌گوید به ازای هر نانوایی ۴ بسیجی به عنوان نیرویی نظارتی حضور دارند و همین عامل سبب شده تا ۶۵ تن آرد ذخیره شود.

رزمایش خودحفاظتی
شعبانی‌نیا فرمانده سپاه شهرستان نی‌ریز با بیان اینکه رزمایش خود نظارتی ادارات از روز چهارشنبه ۲۵ خردادماه آغاز شده گفت: در واقع قرار است مسئولان هر اداره در حرکات اعتراضی بتوانند از ادارات و اموال دولتی حفاظت نمایند و در این رابطه به 10 شاخصه و دستورالعمل اشاره نمود.

۲۵ هزار هکتار کشاورزی در نی‌ریز
همچنین به مناسبت هفته جهاد کشاورزی مدیر این اداره به بیان قابلیت‌های کشاورزی نی‌ریز و اقدامات انجام شده پرداخت.

بصیری با بیان اینکه شهرستان نی‌ریز ۲۵ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی دارد آن را قطب کشاورزی استان خواند و رتبه اول پسته، انار، نهال شناسنامه‌دار و انغوزه و همچنین رتبه دوم انجیر را حاصل تلاش کشاورزان نی‌ریزی خواند.

وی با بیان اینکه در جلسه رفع موانع تولید توانسته‌اند ۱۷ واحد را رفع مشکل کنند گفت: همین عامل سبب شده تا رتبه اول استان را کسب نماییم.

از 37 مرغداری، 20 مرغداری فعال
وی همچنین در ارتباط با آخرین وضعیت مرغداران و جوجه‌ریزی آن‌ها در نی‌ریز گفت: ما ۳۷ واحد مرغداری داریم که یک میلیون و صد هزار قطعه مرغ تولید می‌کنند اما پس از اصلاح قیمت‌ها فعلاً ۲۰ واحد اقدام به جوجه‌ریزی کرده‌اند.

3000 واحد نه 1800
یاراحمدی رئیس اداره راه و شهرسازی با اشاره به آخرین وضعیت جهش مسکن گفت: در نقشه‌هایی که از استان برای ما ارائه شده است ۱۸۰۰ واحد طراحی گردیده است در حالی که در زمین 60 هکتاری پیش‌بینی ما 3 هزار واحد آپارتمان است اما  کارشناسان بخشی از این زمین را مسیر سیلاب و فضای سبز تعریف کرده‌اند در حالی که آنجا تنها مسیر آبهای سطحی و گذرا است؛ لذا باید این مسئله پیگیری و اصلاح شود.

رئیس آبفا شهرستان نی‌ریز با بیان اقدامات انجام شده آن اداره برای رفع کمبود آب شرب گفت: ۵۰ روستا در شهرستان نی‌ریز با تانکر آبرسانی می‌شود و باید به موضوع آب با نگاهی جدی‌تر پرداخته شود.

قره‌چاهی با اعلام اینکه سه شهر نی‌ریز، مشکان و قطرویه و 157 روستا تحت پوشش آبفا می‌باشند گفت: تابستان بسیار بدی را پیش رو داریم و بارندگی‌های کم سبب شده تا این مشکل ادامه‌دار شود.

وی در ادامه به مهمترین اقدامات یکساله آبفا پرداخت.

کمتر دیده شدن روستاهای بخش مرکزی و محروم ماندن آنها از آب، برق، راه ارتباطی و اینترنت از جمله مسائلی بود که امین بخشدار مرکزی بدان پرداخت.
شهردار مشکان نیز خواستار افزایش نیروهای نظارتی بر بازار شد.

بازدید از خانواده شهید و حضور در جشن روز دختر
ادای احترام معاون سیاسی استاندار فارس به مقام شامخ شهدای والامقام شهرستان نی ریز و با حضور در گلزار مطهر شهدا و دیدار با خانواده شهید والامقام شکرا... احسانی از دیگر برنامه‌های اسماعیل محبی‌پور بود.

وی همچنین یک روز قبل از شورای اداری در مراسم بزرگداشت روز دختر و جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) که به همت فرمانداری، شهرداری وشورای شهر نی‌ریز برگزار شد شرکت کرد و اظهار داشت: جای بسی خوشحالی است که در شهرستان نی‌ریز مجموعه‌ای مانند بیت‌الاحزان وجود دارد که کارش پرورش قرآن‌پژوهان و دختران امروز و مادران آینده است.

وی عنوان داشت: امروز در شهرستان نی‌ریز نجابت زنان همراه با تدین و اعتماد به نفس‌شان کاملاً تجلی پیدا کرده است و قطعاً وضعیت همه بانوان در این شهرستان به همین‌گونه است. 

نی‌ریز از دید مسئولان استان ناشناخته است

عکس‌ها: محمدعلی قربانیان/ فرمانداری نی ریز

منبع: تولیدی
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها