تعداد بازدید: ۳۹۹
کد خبر: ۱۳۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰ - 2022 09 June
رئیس اورژانس نی‌ریز در یک روز دو عملیات امداد و نجات را با خودرو شخصی خود انجام داد.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

این رخداد به این دلیل بود که دو کد شهری و کمربندی در مأموریتهای دیگری به سر می‌بردند و محمدحسین کچویی با احساس مسئولیت و با خودرو شخصی خود، به سرعت بر بالین حادثه‌دیدگان حاضر شد تا قبل از رسیدن اورژانس و در زمان طلایی امدادرسانی، اقدامات لازم را انجام دهد.

خودرو رئیس اورژانس در نقش پایگاه سوم شهری

خودرو رئیس اورژانس در نقش پایگاه سوم شهری


اولین حادثه، صبح سه‌شنبه 17 خرداد رخ داد و لقمه در گلوی پیرزنی 88 ساله گیر کرد و او را تا مرز خفگی پیش برد. مسئول اورژانس 115 به سرعت رهسپار منزل این فرد شد و همزمان، اپراتورهای مرکز پیام (دیسپچ) که خود کارشناس پرستاری هستند، آموزشهای لازم از جمله زدن 5 ضربه به پشت و بین دو کتف بیمار و همچنین مانور هایم‌لیخ (گرفتن فرد حادثه‌دیده از پشت و قفل کردن دو دست به صورت مشت در قسمت بالای شکم یا روی جناغ قفسه سینه، و همزمان وارد کردن فشار ناگهانی به طور افقی به سمت داخل و بالای قفسه سینه) را ارائه دادند. این پیرزن در محل به صورت سرپایی درمان شد.


حادثه دوم، یک ساعت بعد روبروی اداره برق با تصادف یک خودرو پژو 405 و موتورسیکلت اتفاق افتاد. رئیس اورژانس در غیاب دو آمبولانسی که باز هم رهسپار مأموریتهای دیگری شده بودند، خود دست به کار شد و اقدامات درمانی اولیه را برای جوان 19 ساله راکب موتورسیکلت که دچار ضربه به سر و شکستگی مهره گردن و چندین ناحیه بدن شده بود، انجام داد.


این مصدوم پس از رسیدن آمبولانس، برای تکمیل درمان به بیمارستان شهدای سلامت و پس از آن، به مراکز درمانی استان اعزام شد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها