تعداد بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۱۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴ - 2022 05 June
تشکیل جلسه کمیته استعدادیابی فوتبال با مدارس فوتبال
رئیس هیئت فوتبال: این آخرین سال حضورم در هیئت است
خبرنگار: مجید پاکیزه دامن

با نزدیک شدن به فصل تابستان و شروع فعالیت‌های مدارس فوتبال، کمیته استعدادیابی و جوانان هیئت فوتبال با مربیان و مدیران مدارس فوتبال دوشنبه 9 خرداد تشکیل جلسه داد.

در این جلسه حل مشکلات و مسائل مدارس فوتبال در سالن جلسات هیئت فوتبال نی‌ریز مورد بررسی قرار گرفت.
علیرضا شمسی مسئول این کمیته موضوعاتی از قبیل تمدید مجوز مدارس فوتبال و پرداخت حق سالانه به کمیته استعدادیابی استان را یادآور شد.

پشتوانه‌سازی
مسلم کرمی مدیر و مربی مدرسه فوتبال پویش پاسارگاد گفت: مدارس فوتبال ما باید خروجی لازم را در برای بازیکن‌سازی داشته باشند و نخبگان هر مدرسه فوتبال از طریق کمیته استعدادیابی فوتبال استان به تیمهای برتر فارس معرفی شوند تا از آنها در آینده بتوان به عنوان پشتوانه فوتبال استان و شهرستان استفاده کرد.

فقط امسال
در این جلسه که رئیس هیئت فوتبال نیز حضور داشت و از پایان کار خود به عنوان شخص نخست فوتبال نی‌ریز در یک سال آینده خبر داد و گفت: در مدت زمان حضور خود بر مسند هیئت فوتبال تاکنون هیچ برنامه‌ای از سوی کمیته استعدادیابی استان دیده نشده و این موضوع باعث گردیده تا در تیمهای ملی پایه از جمله نوجوانان و جوانان شاهد بازیکنی از استان فارس نباشیم.

حسن شفیعی ادامه داد: طبق گفته‌های آصف نخئی مسئول کمیته استعدادیابی هیئت فوتبال فارس، تمامی مدارس فوتبال باید حق تمدید مجوز سالانه خود را پرداخت کنند.

برای ثبت‌نام فرزندان، استعلام بگیرید
رئیس هیئت فوتبال با تأکید بر اینکه مربیان و مدرسان مدارس فوتبال باید به طور قطع دارای کارت مربیگری باشند گفت: خانواده‌هایی که قصد ثبت‌نام فرزندان خود در هر یک از مدارس فوتبال را دارند، باید ابتدا از کمیته استعدادیابی و جوانان هیئت فوتبال در رابطه با آن مدرسه فوتبال استعلام بگیرند تا از فعالیت‌های قانونی آن مجموعه اطمینان حاصل کنند.

وی دلسوز نبودن مدیران و مربیان مدارس فوتبال  را مورد نقد قرار داد و گفت:‌ در این مورد خصومت‌های شخصی عامل آن است  و بیشترین آسیب را فوتبال‌آموز و بازیکن نوپا خواهد کرد.

رئیس هیئت فوتبال افزود: ما باید فوتبال خود را در رده‌های پایه به گونه‌ای پیش ببریم و برنامه‌های خود را به شکلی عملی کنیم تا تیم‌های حاضر در لیگ‌های مختلف استان به دنبال بازیکنان ما باشند نه برعکس آن. 
به گفته مدیران و مربیان مدارس فوتبال در جلسه و مسئول کمیته استعدادیابی هیئت فوتبال، تعدادی مدارس فوتبال تازه شکل گرفته که مجوز ندارند، در حال فعالیت هستند!
در این باره علیرضا شمسی از برخورد با آنها خبر داد.

کشمکش مربیان
مجتبی کریمی بازیکن تیم فوتسال اهورا که به تازگی فعالیت خود را در عرصه مربیگری در تیمهای پایه آغاز کرده خواستار روابط بهتر و دوستانه مابین مربیان شد.

اما مسلم کرمی معتقد است: با توجه به وضعیت حاکم بر مدارس فوتبال و کشمکشی که بین مربیان وجود دارد، امکان تعامل وجود ندارد.

کرمی در پایان صحبت‌های خود گفت: بازیکنان و خانواده‌های نوآموزان فوتبال، در انتخاب تیم و مدرسه فوتبال برای خود حق انتخاب دارند و باید در این زمینه حرفه‌ای‌گری شود.

علیرضا شمسی مسئول کمیته استعدادیابی و جوانان برنامه‌های این کمیته را نظارت و معرفی بازیکنان هر مدرسه فوتبال عنوان کرد و گفت: چنانچه مدارس فوتبال همکاری و تعامل لازم را با یکدیگر و کمیته استعدادیابی داشته باشند، فستیوال رده‌های سنی را برگزار خواهیم کرد.

در خصوص اعلام نام مدارس فوتبال دارای مجوز فعالیت شمسی گفت: اسامی این مدارس در هفته آینده مشخص خواهد شد. 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها