تعداد بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۱۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶ - 2022 04 June

 ترفند سفت کردن دکمه‌های لباس
حتماً تا به حال بارها این مورد را تجربه کرده‌اید که دکمه‌های لباس شما شل شده و جدا شوند. بدترین حالت آن است که دکمه‌ها گم شوند و مجبور شوید کل آن‌ها را عوض کنید! 

یک ترفند ساده و هوشمندانه: در زمان خرید لباس روی دکمه‌ها را با لاک ناخن بی‌رنگ یا همان برق ناخن بپوشانید.

این کار باعث می‌شود که هم یک لایه محافظتی برای دکمه‌ها باشد و هم نخ‌ها به راحتی شل و جدا نشود.

ترفند جلوگیری از سر رفتن غذا
یک ترفند کاربردی قدیمی که بیشتر شما با آن آشنا هستید، این است که برای جلوگیری از سر رفتن غذا هنگام پختن، یک قاشق چوبی را به صورت افقی روی قابلمه یا ظرف قرار دهید.

با این کار زمانی که محتویات قابلمه یا ظرف هنگام جوشیدن یا پختن بالا بیاید، حباب‌های آن بعد از برخورد با قاشق چوبی می‌ترکد و دیگر روی گاز سر نمی‌رود.

ترفند تمیزکردن ظروف برنجی و مسی
وسایل برنجی یا مسی بعد از مدتی کدر شده و شفافیت روز اول را ندارند. برای تمیز کردن و برق انداختن این وسایل، مقداری آب لیمو در ظرف اسپری بریزید و روی ظرفها بپاشید و با دستمال تمیز کنید تا رنگ آن مثل روز اول براق شود.

از سس قرمز و یا رب هم می‌توانید استفاده کنید. اول رب یا سس قرمز را روی ظروف مسی بمالید و بعد از چند دقیقه با دستمال تمیز کنید.

ترفند تمیز کردن سردوش حمام
برای تمیز کردن سردوش حمام از رسوبات، بهترین کار این است که یک کیسه پلاستیکی را از سرکه سفید پر کنید و آن را با کش یا بست، محکم دور سردوش ببندید.

اجازه دهید این ماده در طول شب اثر خود را روی رسوبات بگذارد و صبح آن را باز کرده و بشویید. می‌بینید که دوش شما کاملاً تمیز شده است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها