تعداد بازدید: ۸۱۱
کد خبر: ۱۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶ - 2022 01 June
کارگاه یک روزه عمومی و تخصصی ریتم و کارگاه تنبک نوازی با حضور استاد نوید افقه از اساتید برجسته کشوری برگزار شد.
روابط عمومی: فرهنگ و ارشاد اسلامی نی ریز

این مراسم روز پنجشنبه 5 خرداد در آموزشگاه موسیقی‌راد برگزار گردید.

این کارگاه یک روزه که به منظور توانمندسازی مربیان و هنرجویان اجرا شد برای دومین بار است که در دو سطح مبتدی و پیشرفته با مباحث تخصصی شامل دو کارگاه آموزشی «درک ریتم» و «تنبک» هر کدام به مدت چهار ساعت در دو کلاس دو ساعتی در نی‌ریز برگزار شد. 

این استاد برجسته گفت: کارگاه امسال به نسبت کارگاه 1397 پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.

او از استعداد و نوازندگی هنرجویان نی‌ریزی تجلیل و از مربیان برای ارائه آموزش صحیح به هنرجویان تأکید کرد.

گفتنی است  نوید افقَه زاده ۱۳۴۹، شیراز نوازنده ایرانی تنبک، محقق موسیقی و از اساتید مطرح کشور و چهره شناخته شده جهانی در موسیقی ایرانی است که فراگیری ساز تمبک را از سال ۱۳۶۲ در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی سنتی نزد محمود فرهمند بافی آغاز نمود و طی دوره‌های مختلف از تجربیات ایشان بهره‌مند شد.

افقه با گروه‌های مختلفی از جمله سروش، فرامرز پایور، دالاهو، آئینه و مسیحا، گروه عارف و بسیاری دیگر از گروه‌ها همکاری داشته‌است.

برخی از آلبوم‌های وی شامل: معبد پیکره‌های چوبی، آفرینش، آوای خیال و همکاری در آلبوم‌های سفر عسرت اثر فرخزاد لایق، از دیر تا دور اثر ارژنگ سیفیزاده، وهم اثر حسام اینانلو، جوی نقره‌ی مهتاب اثر بهداد بابایی، پاسداشت حسین خان اسماعیل‌زاده اثر رضا پرویززاده، نغمه ساز ضربه آواز اثر ارژنگ سیفیزاده،  نواژه اثر مسعود شناسا، سیاه مشق اثر مهدی آذرسینا، راه بی‌نهایت اثر مدیا فرج نژاد، نان آب آواز اثر علی قمصری و... است.

وی تاکنون سه نمونه تمبک با صدادهی و تکنیک اجرایی متفاوت طراحی نموده ‌است و کنسرت‌های بسیاری را در سراسر دنیا با اساتیدی همچون استاد فرامرز پایور، استاد پرویز مشکاتیان، استاد بهداد بابایی، و استاد کیهان کلهر اجرا کرده است.

هنرمندان موسیقی نی ریز میزبان استاد نوید افقه 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها