تعداد بازدید: ۳۱۸۴
کد خبر: ۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ - 2017 10 February
مراسم راهپیمایی ٢٢ بهمن امسال با حضور گسترده اقشار مختلف مردم نی‌ریز برگزار شد.
عابد نعمتی: در این مراسم که از مسجد ولی‌عصر آغاز و تا مصلای نماز‌جمعه ادامه داشت، راهپیمایان مسیر یاد شده را با شعارهایی نظیر الله‌اکبر- لااله‌الا‌ا...- مرگ بر آمریکا- مرگ بر اسرائیل-  هیهات ‌من‌الذله- ‌در بهار آزادی، جای شهدای خالی - ٢٢ بهمن‌ماه، یوم‌ا... یوم‌ا...-  ای رهبر آزاده،  آماده‌ایم آماده- خونی که در رگ ما است، هدیه  به رهبر ماست- لبیک یا خامنه‌ای، لبیک یا حسین است- این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده- این امت دلاور زنده باد، خامنه‌ای رهبر زنده باد- هیهات من الذله شعار نهضت ماست، 22 بهمن ماه تجدید بیعت ماست- شیعه انگلیسی، پرورده بی بی سی- ملت ما ملتی بی‌نظیر است، در پیش او هر ملتی حقیر است- سرکردگان اصلی تروریست، آمریکا و سعودی و صهیونیست- یا حجه‌بن الحسن، نظر به خلق یمن- امت ما بیداره، وحدت پایداره، پیمودند و لزوم دفاع از آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی را یادآور شدند.

در پایان و پس از حضور مردم در مصلای نماز جمعه  قطعنامه‌ای در 11 بند خوانده شد.
قبل از اذان و خطبه‌های نماز جمعه، محمدرضا امیری فرماندار نی‌ریز  پشت تریبون قرار گرفت و سخنرانی کرد.

وی با تبریک دهه فجر، از حضور اقشار مختلف مردم در مراسم راهپیمایی ٢٢ بهمن تشکر کرد و گفت: «باید خدمتگزار و دستبوس شما مردم همراهی بود که اینگونه با وحدت و همدلی فرمان رهبر را اجابت کردید تا اصول انقلاب به درستی معنا پیدا کند.»

فرماندار نی‌ریز با بیان این که امروز همه بر سر اصول انقلاب یکپارچه شده‌اند،  اظهار داشت: «ما بر سر اصولمان با کسی معامله نخواهیم کرد. نیروهای دلسوز، بر سر اصول با هم هیچ اختلافی ندارند. در مورد نی‌ریز هم همین‌گونه است و ما بر سر توسعه شهرستان هیچ اختلافی نداریم. روحانیت هم ید واحده هستند و بر سر اصول و توسعه شهرستان حرفهایشان یکی است. البته انتقاد هم هست و باید باشد و در سایه همین انتقادات است که مسئولین اصلاح می‌شوند.»

نماینده دولت در شهرستان نی‌ریز، خطاب به رئیس جمهور جدید آمریکا گفت: «دیگر دوران تهدید ملتها، دیوارکشی‌ها و زورگویی‌ها گذشته است. امروز در سایه تلاشهای سربازان دیپلماسی شما تنها هستید و حتی کشورهای هم‌پیمان شما دیگر حاضر نیستند با آبروی خود بازی کنند و با شما همراه شوند. امروز ملت ما با فرمان رهبری مبنی بر نرمش قهرمانانه و مذاکرات، در برابر قدرتهای جهانی ایستاده‌اند و از آن طرف هم رزمندگان در میدانهای نبرد ایستادگی می‌کنند.

 امروز به مدد همین رهنمودهای رهبر انقلاب، ایستادگی ملت و هوشیاری دولتمردان است که نقشه‌های شما را نقش بر آب کرده و خواهیم کرد. همان گونه که هم‌اکنون همگان ما را به عنوان قدرت منطقه‌ای و حقوق حقه هسته‌ای‌ا‌مان را به رسمیت می‌‌شناسند.»
وی دولت تدبیر و امید را دولتی دانست که آرامش و عقلانیت را به جامعه برگردانده و تلاش می‌کند که این امر استمرار پیدا کند و کشور را علی‌رغم محدودیتهای فراوان بسازد.

امیری به ده‌ها پروژه در شهرستان نی‌ریز و هزاران پروژه در استان فارس اشاره کرد که اخیراً به بهره‌برداری رسیده و آن را حاصل تلاش دولت و وحدت و انسجام جامعه دانست.

نماینده عالی دولت در شهرستان نی‌ریز به انتخابات آتی ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا اشاره و همگان را به حضوری پرشور در آن و انتخاب آگاهانه تشویق کرد.

فرماندار با بیان این که بخش قابل توجهی از وحدت بوجود آمده در شهرستان را مدیون آیت‌ا... فقیه و هوشیاری مردم هستیم، بر ثمره و آثار مثبت آن در شهرستان تأکید کرد.
وی در پایان، از رسانه‌هایی که به گفته وی در این مدت یادی از دهه فجر نکردند،  گلایه و آن را کم لطفی توصیف نمود.


روحانیت این شهر هیچ‌وقت از هم جدا  نبوده و نخواهند بود

مهدی منفرد: در خطبه‌های نمازجمعه 22 بهمن، آیت‌ا... فقیه گفت: روز 22 بهمن روز عزت مسلمین و اعتبار اسلام است.
پایبندی به نظام و انقلاب و وفاداری به رهبر انقلاب در این راهپیمایی جلوه‌گر شد و مردم با حضور خود پاسخ دشمنان را دادند.
وی با اشاره به بحث گذشته خود در باب استکبار و مبارزه مطالبی را بیان کرد و جمهوری اسلامی را بزرگترین نعمتی دانست که خداوند در کشور ایران پدید آورده است.

آیت‌ا... فقیه گفت: در هیچ زمانی از تاریخ، سرنوشت مردم ایران در دست خودشان نبوده است و انتخابات برگزار نمی‌شده است اما امروز به برکت جمهوری اسلامی سرنوشت کشور در دست مردم است.

خطیب جمعه نی‌ریز با تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: ما برای حفظ نظام و انقلاب راهپیمایی کردیم و معنای حفظ انقلاب یعنی پیشرفت و نه در جا زدن. ما باید روز به روز پیشرفت کنیم و مشکلاتمان را حل نماییم.

عضو خبرگان رهبری به نقل از آیت‌ا... خامنه‌ای گفت: اگر بگوییم جمهوری اسلامی نقص نداشته گزاف گفته‌ایم. ما راه را پیدا کرده‌ایم و در مسیر درست قرار داریم و این جدیت و فعالیت تماممردم را می‌طلبد و همان‌طوری که در اول انقلاب ایستادید حالا هم باید بایستید و دنبال کنید.

نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: چیزی که امروز کم داریم عمل است. با عمل ثابت کنید پشتیبان  دین، انقلاب و قرآن هستید.

وی افزود: در دوران پهلوی به اسم آزادی جنایت کردند. ما استقلال نداشتیم و نوکر آمریکا بودیم. شاه تا کمر جلو آمریکا و اروپا خم می‌شد، اما امام(ره) با همان اخلاص وتقوایی که داشت جوانان را جمع کرد و بساط ظلم را برچید. انقلاب برای ما استقلال و آزادی آورد.

آیت‌ا... فقیه با اشاره به ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا و خطاب به غربی‌ها گفت: این آقای جنجالی خیال کرده مردم عقب می‌کشند و صحنه را خالی می‌کنند! خیر. مردم ما پیرو مکتب حسین(ع) هستند. ما از خداوند متعال عزت می‌خواهیم نه از غرب. فرهنگ ما با فرهنگ غرب سازش ندارد. این حکومت الهی است و زائیده فکر بشر نیست.

وی خطاب به مسئولین نظام گفت: مسئولین نظام هم حق ندارند غرور داشته باشند. آنان باید خادم مردم باشند و به داد مردم برسند و مشکلات را در حد توان حل کنند.

کسی نباید به خودش اجازه دهد بر خلاف قرآن و دین حرکت کند. انتقاد هم باید باشد و معنای نهی از منکر یعنی انتقاد سازنده.
امام جمعه نی‌ریز در خطبه دوم نماز با اشاره به مراسم هفته جاری گفت: امروز روز پیروزی انقلاب و سقوط حکومت 2500 ساله و برچیده شدن ظلم و ستم است. مسلمانان اجازه ورود بیگانگان را نخواهند داد و تا جوانان انقلابی زنده هستند اجازه نمی‌دهند بیگانگان بر ما مسلط شوند.

آیت‌ا... فقیه همچنین اشاره‌ای به ایام فاطمیه نمود و گفت: این ایام باید به نحو احسن  برگزار شود و خواهران ما باید حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دهند.
وی همچنین اشاره‌ای به سالروز تشکیل کمیته‌های انقلاب به دستور امام راحل، صدور حکم ارتداد سلمان رشدی، فتوای میرزای شیرازی در مبارزه با استعمار و شهادت سیدعباس موسوی رهبر حزب‌ا... نمود و در پایان گفت: روحانیت این شهر همیشه با هم متحد بوده‌اند و هدف همه پیشرفت اسلام و کشور است و هیچ‌وقت از هم جدا نبوده و نخواهند بود.

























نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها