تعداد بازدید: ۸۲
کد خبر: ۱۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰ - 2021 27 June

گوستاو قهرمان داستان همه نوع دعوا را دوست دارد؛ ازمشت‌های آهسته تا پرتاب بلوط و فندق اما مشکل مامان اوست. مادر دیگر تحمل این همه دعوا را ندارد. همین‌طور، مادر دوستانش هم کلافه هستند. معملش هم تحمل ندارد. در هفته، چند بار هم به دفتر مدیر مدرسه، احضار می‌شود اما برای گوستاو، این همه دردسر، به یک دعوای کوچولو می‌ارزد. 

البته گوستاو در دعوا، برای خودش قانون‌هایی دارد. آخر می‌دانید، او پسر قانونمندی است! از جمله قانون‌هایش، به چند مورد اشاره می‌کنم: نباید گلوی طرف مقابل را فشار داد؛ به جاهای حساس نباید ضربه زد؛ گاز گرفتن کار احمقانه‌ای است؛ کشیدن مو فایده‌ای ندارد و...  در واقع، او، اصلاً پسر بدی نیست.

یک روز خانم مدیر به مادرش می‌گوید او را به کلاس کاراته ببرد. فردای آن روز مادر او را در کلاس جودو، نام‌نویسی می‌کند. حالا مدتی است او دیگر دعوا نمی‌کند؛ به جای دعوا، می‌دود. او چیزهایی دیگری را هم، که، به جز دعوا کردن، دوست دارد، پیدا کرده‌است.

«پسر ماجراجو» کتابی کوچک با داستانی سرگرم کننده و تصویرهای جذاب است. 

نویسنده کتاب «بئاتریس فونتانل» است که داستان را طوری پیش می‌برد که در نهایت، گوستاو بتواند انرژی فراوانش را در ورزش مهار کند. ضمن این که دوستان گوستاو در این داستان پسرهایی از نژادهای مختلف و با مذهب‌های متفاوتند. 

نویسنده، با کنار هم قرار دادن گوستاو، مارتینو، جمال، رابینسون، عابد و... اختلاف‌های آنها را نشان می‌دهد و به کودک می‌گوید که تفاوت‌های فردی نمی‌تواند عامل دوری و یا جدایی او از دیگران باشد. پسر ماجراجو پیشنهاد خوبی برای دانش‌آموزان کلاس‌های سوم، چهارم، و پنجم دبستان است. هم‌چنین برای کودکان پرخاشگر، بهترین هدیه است. آنها با خواندن این کتاب درک می‌کنند که خشم یک هیجان طبیعی است و می‌توان آن را مدیریت کرد. برای همین، نیازی به دعوا و کتک‌کاری نیست. تازه، اگر پدرها و مادرها یا مربی‌ها و معلم‌ها با کودک درباره دعوا یا خشم گفتگو کنند، او نسبت به احساسات خودش آگاهی پیدا می‌کند و یاد می‌گیرد چگونه با دیگران سازگاری داشته باشد.

این کتاب جذاب را مرجان حجازی‌فر به فارسی برگردانده و انتشارات علمی و فرهنگی، و پرنده آبی آن را منتشر کرده‌اند.

پسر ماجراجو

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها