تعداد بازدید: ۳۳۴
کد خبر: ۱۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸ - 2022 21 May

/ برای رشد موها، ژل (ماده لزج) گیاه آلوئه‌ورا را بر روی قسمتهای کم‌مو یا فاقد مو بمالید. برای جلوگیری از موخوره، آن را به انتهای موها بمالید.

/ ⁣بدترین اشتباهات در کاهش وزن️:
ورزش با شکم خالی
حذف وعده‌ها به ویژه صبحانه
امتناع از خوردن گوشت قرمز
نخوردن پروتئین
حذف کربوهیدرات 
نخوردن چربیهای مفید

/ در وعده صبحانه از گردو بیشتر استفاده کنید. ️مغز گردو سرشار از ویتامین B و اسیدفولیک است. این ترکیبات باعث تقویت اعصاب، قلب و عروق می‌شود. گردو سریع‌الهضم و چاق‌کننده است. با مصرف روزانه 3 عدد گردو می‌توان فراموشی، خستگی و ضعف بنیه را جبران کرد.

/ درمان نفخ با آبلیموی طبیعی 
️نوشیدن یک لیوان آب حاوی آب لیموی تازه ۳۰ دقیقه پس از یک وعده غذایی، می‌تواند گوارش را بهبود بخشیده و نفخ را کاهش دهد.
لیمو به بهبود و سم‌زدایی طبیعی بدن کمک می‌کند و همانند یک ملین و ادرارآور خفیف است.

/  این افراد سمت قهوه نروند !
 افراد کم خون
زنان باردار وشیرده
افرادی که استرس دارند
کسانی که تپش قلب دارند
افراد در معرض پوکی استخوان
افرادی که سوزش سر دل دارند.

/ جعفری ۳ برابر پرتقال ویتامین ث دارد!
جعفری ۳ برابر پرتقال ویتامین ث و ۲ برابر اسفناج آهن دارد. به همین دلیل مانع ریزش مو می‌شود. همچنین آهن بدن را نیز تأمین می‌کند و برای زنان خیلی مفید است.

/ فوت مربی ورزشی پس از نوشیدن کافئین به میزان ۲۰۰ فنجان قهوه!
️توماس منسفیلد مربی ۲۹ ساله یک بسته ۱۰۰ گرمی پودر کافئین را برای نوشیدنی مکمل سفارش داده بود. اما به طور تصادفی مخلوطی حاوی هفت برابر بیش از دوز توصیه شده را درست کرد.  مقدار توصیه شده پودر مصرفی ۶۰ تا ۳۰۰ میلی‌گرم در روز بود، اما ترازوی دیجیتال منسفیلد میزانی اشتباه را نشان داده بود. معاینه پس از مرگ او نشان داد که ۳۹۲ میلی‌گرم کافئین در هر لیتر خون منسفیلد وجود داشته که معادل ۲۰۰ فنجان قهوه است.

/ با خوردن صبحانه، از لخته شدن خون جلوگیری کنید !
️خوردن صبحانه و حذف نکردن آن، به ‌مقدار قابل توجهی موجب کاهش احتمال لخته شدن خون و چسبندگی پلاکت‌ها می‌شود.

/ چه عاملی باعث سفیدی زودرس موها می‌شود؟
یکی از دلایل سفید شدن مو، کاهش مس در بدن است. قارچ یکی از بهترین منابع حاوی مس است که سیستم ایمنی بدن را بسیار تقویت می‌کند.

/ وقتی عصبانی هستید، نخوابید !
ﭘﮋوهشگران ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﭘﮑﻦ ﻣﯽگویند خوابیدن با خاطرات غم‌انگیز، باعث انتشار آن در داخل مغز انسان می‌شود و فراموش کردن آن را دشوار می‌کند.

/ انواع دیابت:
به طور کلی دو نوع دیابت وجود دارد: دیابت نوع یک و دیابت نوع دو.  در دیابت نوع یک که به آن دیابت وابسته به انسولین نیز گفته می‌شود و شیوع کمتری دارد، دلایل ژنتیکی و محیطی علت آغاز بیماری است که هنوز به طور کامل هم شناسایی نشده ‌است. افراد در هر سنی ممکن است که به دیابت نوع یک مبتلا شوند؛ اگرچه این نوع دیابت در کودکان و جوانان شایع‌تر است.
دیابت نوع دو که از آن به عنوان دیابت غیر وابسته به انسولین نیز یاد می‌شود، شایع‌ترین نوع دیابت در جهان است که معمولاً به دلیل مقاومت سلول‌های بدن نسبت به انسولین رخ می‌دهد. دیابت نوع دو در بزرگسالان بیشتر دیده می‌شود؛ ولی به دلیل اضافه‌وزن، کاهش تحرک و تغذیه‌ نامناسب، شیوع آن در جوانان و نوجوانان هم رو به افزایش است.
گاهی ممکن است دیابت در گروه خاصی مانند زنان رخ دهد که به آن دیابت بارداری گفته می‌شود. در دیابت بارداری، فرد باردار برای اولین بار با افزایش قند خون روبرو می‌شود. هرچند علائم و نشانه‌های دیابت بارداری معمولاً پس از زایمان از بین می‌رود، اما این زنان در آینده مستعد ابتلا به دیابت نوع دو خواهند بود.

/ قرمه سبزی یک سلاح قوی در برابر کم‌خونی !
️قرمه سبزی حاوی ترکیباتی مانند آهن، روی، سلنیوم، منیزیم، کلسیم، فولات، فسفر، گوگرد و انواع ویتامین‌های D ،C و گروه ویتامین‌های B می‌باشد.
متخصصان معتقدند که قرمه‌سبزی به علت داشتن آهن و فولات، یک سلاح قوی در برابر کم‌خونی است.

/ رازیانه باعث پیشگیری از سرطان رحم و دهانه رحم و درمان بیماری سرد مزاج جنسی در زنان می‌شود.

/ برای سالم ماندن کلیه‌ها از مصرف زیاد نمک خودداری کنید.
نمک از روشهای مختلف بر روی سلامتی انسان تأثیر می‌گذارد. در برخی افراد مصرف زیاد نمک می‌تواند سبب افزایش میزان پروتئین دفع شده در ادرار شود. مصرف زیاد نمک می‌تواند برای کلیه‌ها مضر بوده و یا اگر در حال حاضر به بیماری کلیوی مبتلا هستید، سبب تشدید علائم بیماری شود.
اگر بیش از حد نمک استفاده کنید، شانس ابتلای شما به فشارخون بالا و سنگ‌های کلیوی افزایش می‌یابد. فشارخون بالا یکی از عوامل مهمی است که می‌تواند سبب ابتلا به بیماری‌های کلیوی شود. تشکیل سنگ در کلیه‌ها نیز می‌تواند به کلیه‌ها آسیب وارد کند.

/ آیا تزریق ویتامین ب ۱۲ باعث افزایش انرژی می‌شود؟
️اگر دچار کمبود ویتامین ب ۱۲ باشیم، تزریق این ویتامین کمک‌کننده است و باعث بهبود خُلق و کمک به کنترل اشتها و کاهش وزن می‌شود. اما اگر سطح ویتامین ب ۱۲ خون مناسب باشد، این تزریق هیچ فایده بیشتری ندارد.
️افراد زیر بیش از دیگران در معرض کمبود ویتامین ب ۱۲ هستند:
- افراد بالای ۶۵ سال سن
- مبتلایان به مشکلات معده و روده 
- گیاهخوارانی که بسیار افراطی عمل می‌کنند.
- کسانی که عمل جراحی باریاتریک معده (لاغری) انجام داده‌اند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها