تعداد بازدید: ۲۹۹
کد خبر: ۱۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳ - 2022 21 May
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

خودرو پراید حامل 7 سرنشین خانواده یکی از کارمندان اورژانس 115 واژگون شد.


این حادثه، عصر جمعه 23  اردی‌بهشت در جاده بعد از آباده‌طشک (حوالی شرق‌آباد) رخ داد که بر اثر آن، دو زن جوان و 5 کودک سرنشین مصدوم شدند. جدی‌ترین آسیب به یک دختر 7 ساله وارد آمد که دچار شکستگی فک شد. همه مصدومان حادثه، با دو آمبولانس آباده‌طشک و ارسنجان، به بیمارستان ارسنجان اعزام شدند.


کارمند اورژانس که اعضای خانواده‌اش دچار حادثه شده بودند، در آن لحظه در پایگاه اورژانس دهمورد شیفت بود و به رغم این که از همان لحظات اولیه در جریان حادثه قرار گرفت، اما چون نمی‌توانست پست خود را ترک کند، با جایگزین کردن یکی از همکاران خارج از شیفت، توانست با نزدیک یک و نیم ساعت تأخیر خود را به بیمارستان و نزد خانواده برساند.


نوشتنی است دختر وی که دچار شکستگی فک شده بود، چند روز بعد در بیمارستان شفای شیراز تحت عمل جراحی قرار گرفت که به گفته او، هزینه آن بعد از اجرای طرح جدید اقتصادی دولت دو برابر شده و بیش از 60 میلیون تومان رقم خورده است.


شنیده می‌شود این حادثه، در پی سبقت نامناسب تریلر از پراید به وقوع پیوسته که البته از سوی منابع رسمی رد یا تأیید نشده است.
*****
در حوادث مهم دیگر اورژانسی هفته گذشته، بامداد چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت، بر اثر تصادف دو خودرو در چهارراه جانبازان، 4 نفر مصدوم شدند و به بیمارستان شهدای سلامت انتقال یافتند.


ظهر همان روز در جاده روستای جعفرآباد، یک موتور‌سیکلت که دو سرنشین ۱۳ و ۱۵ ساله داشت، پس از برخورد به درخت واژگون شد که پسر ۱۳ ساله دچار ضربات متعدد و ضربه مغزی و افت هوشیاری شد. وی پس از انتقال به بیمارستان شهدای سلامت، به دلیل نبود جراح مغز و اعصاب به بیمارستان نمازی شیراز اعزام شد.
صبح شنبه ۲۴ اردیبهشت، یک موتورسیکلت و دوچرخه در بولوار ولیعصر تصادف کردند که پسر ۱۸ ساله دوچرخه‌سوار دچار ضربه به سر و کاهش هوشیاری شد. او نیز پس از انتقال به بیمارستان شهدای سلامت و اقدامات درمانی اولیه، به بیمارستان شهید رجایی شیراز اعزام شد.


ظهر یکشنبه ۲۵ اردیبهشت، یک پسر ۱۵ ساله در خیابان شهید مطهری که در حال تک چرخ زدن با دوچرخه بود، تعادلش را از دست داد و دچار ضربه به سر و گردن شد. 


عصر همان روز در خیابان شهید کردگاری، یک موتورسیکلت به عابر پیاده که پسر ۱۲ ساله‌ای بود برخورد کرد و او را از ناحیه سر و ساق پا مصدوم کرد.


بامداد سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت، بر اثر واژگونی یک پژو پارس قبل از امامزاده روستای ریزاب، سه نفر مصدوم شدند. آنها که یک مرد ۵۰ ساله، یک خانم ۴۷ ساله و یک نوجوان ۱۷ ساله بودند، دچار صدمات متعدد شدند و توسط آمبولانس به بیمارستان شهدای سلامت نی‌ریز انتقال یافتند.


عصر چهارشنبه 28  اردی‌بهشت، یک پسربچه 5 ساله در پارک جنگلی از بالای سرسره سقوط کرد و دچار ضربه به سر و افت هوشیاری شد.  


پس از اعزام وی به بیمارستان و انجام اقدامات درمانی اولیه و آزمایشهای متعدد، مشخص شد خوشبختانه این کودک دچار ضربه مغزی و خونریزی داخلی نشده که پس از یک روز بستری، با حال رضایت‌بخش مرخص شد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها