تعداد بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۱۳۳۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰ - 2022 21 May

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0
دفتر: 0903 5383 - 071
رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

نماینده مجلس
1- با توجه به این که جنابعالی یکی از 46 نماینده پیشنهاد دهنده طرح قانونی کردن اکتشاف، خرید و فروش اشیاء تاریخی هستید، این طرح یعنی تاراج و چوب حراج زدن به آثار باستانی و میراث ماندگار پیشینیان. دلیل قانع کننده شما برای حمایت از این طرح چیست؟

2- با سلام و تشکر از زحمات نماینده دلسوز و انقلابی، لطفاً فکری برای معیشت مردم کنید. باید گرانی کنترل شود. با حقوق ناچیز کارگری، روغن ۴۰۰ هزار تومانی و برنج و...اگر نتوان مایحتاج ضروری را خرید، همه از گرسنگی می‌میریم و دیگر به آبی وصنعتی و... نیاز نداریم. عاجزانه تقاضا داریم مشکل معیشتی مردم را حل کنید.

پاسخ روابط عمومی، امور رسانه و فضای مجازی دکتر طهماسبی:
1- با سلام خدمت شهروندان گرامی، ضمن اعلام این که نتیجه طرح مذکور به هیچ عنوان این گونه که در سؤال بیان شده نبوده، توضیحات کامل به خبرنگار محترم هفته‌نامه نی‌ریزان فارس جهت انتشار داده شده و لذا مطالعه آن گزارش به طور کامل گویای اصل ماجرا است. گفتنی است دکتر طهماسبی امضاء خود را از این طرح بنا به دلایلی که در گفتگو با خبرنگار هفته‌نامه نی‌ریزان فارس عنوان شده، مسترد نمودند.

2- قطعاً اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها و جراحی اقتصادی، در نهایت به نفع مردم خواهد بود‌. مردم عزیز ما بدانند نمایندگانشان در مجلس شورای اسلامی، لحظه به لحظه در حال پایش اتفاقات اقتصادی هستند؛ خصوصاً مواردی که تأثیر مستقیم بر معیشت آنان دارد. 
-----------//-----------

بیمارستان شهدای سلامت
آب شرب بیمارستان بوی گازوئیل می‌دهد و وجود ماده‌ای چرب روی آب به وضوح مشخص است. کارکنان برای خود آب معدنی می‌آورند؛ اما بیماران مجبورند از این آب استفاده کنند. لطفاً پیگیری کنید.

پاسخ بیمارستان شهدای سلامت:
با توجه به این که تنها نزدیک به سه ماه از شروع به کار این بیمارستان می‌گذرد، همه تجهیزات ساختمانی مجموعه از جمله مخزن آب و سیستم لوله‌کشی به صورت نو مورد استفاده بیماران و همراهان محترم و همچنین کارکنان قرار گرفته است. همچنین از روز افتتاح بیمارستان تاکنون، آزمایشات میکروبی به طور مستمر و ماهانه انجام شده و تاکنون موردی از وجود باکتری در آب مشاهده نگردیده است.

شهروندان گرامی می‌توانند در صورت وجود مورد خاص در هر بخش، به واحد شکایات بیمارستان مراجعه کنند تا در اسرع وقت نسبت به موضوع رسیدگی‌های لازم صورت گیرد.
-----------//-----------

مجتمع فرهنگی هنری کوثرنور
تنها مسجد مُناره‌دار نی‌ریز که افتخار شهرستان است، همین ثارا... هست. اما تعدادی از مهتابی‌های مُناره سوخته است. همچنین تعدادی از لامپهای کم‌مصرف (کوچک) رنگی که شبهای ولادت روشن می‌شد، سوخته و نیاز به نوسازی اساسی دارد و واقعاً در اعیاد مذهبی جلوه مناسبی ندارد. لطفاً اقدام کنید.

پاسخ مجتمع فرهنگی هنری کوثرنور:
با سلام، بهسازی نور‌پردازی در دست اقدام است و به زودی اصلاح می‌شود.
-----------//-----------

جهاد کشاورزی
1- شنیده‌ام فروشگاه‌ ..... در قفسه‌ها کاغذی تایپ کرده‌اند و مرغ و تخم‌مرغ و مواد لبنی هم که قیمت قبل روی آنها درج شده، با قیمت جدید می‌فروشند. مثلاً روی روغن درج شده ۱۴ هزار تومان و تاریخش برای سال ۱۴۰۰ است. حالا می‌توانند بفروشند ۶۲ هزار تومان؟

اگر این مطلب واقعیت داشته باشد، سودش به جیب محتکران و ضررش به مردم و مصرف‌کننده می‌رسد.

2- لطفاً اگر می‌شود هر روز قیمتها را بررسی کنید. چون بعضیها سوء استفاده می‌کنند. مثلاً یک برنج فروشی برنج را می‌دهد 300 هزار تومان و همان برنج را جایی دیگر می‌دهند 320 هزار تومان. این مشکل در سوپر‌مارکتها و میوه و تره‌بارفروشی‌ها هم وجود دارد.

پاسخ جهاد کشاورزی:
با سلام و ضمن‌تشکر از همشهریان عزیز
۱- در راستای تقویت جریان تأمین و توزیع کالاهای اساسی شامل روغن، گوشت مرغ، تخم مرغ و لبنیات، مطابق تصمیمات ستاد تنظیم بازار کشور، از تاریخ اجرای قیمتهای جدید، کالاهای مذکور حتی اگر قبل از تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ تولید شده‌اند، با قیمتهای جدید عرضه می‌شوند.
۲- بازرسان به طور مستمر و جدی هر روزه طرح رزمایش جهاد‌گران فاطمی را به صورت گروهی و تیمی متشکل از ادارات جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی‌، صمت‌، اتاق اصناف‌، بسیج اصناف و مرکز بهداشت اجرا و با متخلفان برخورد قانونی می‌کنند و ضمن تشکیل پرونده، به اداره تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.
شهروندان محترم جهت اعلام گزارش هرگونه تخلف صنفی، مراتب را با تلفن ۵۳۸۳۰۶۱۱ الی ۱۴ یا سامانه ۱۲۴ ، ۵۳۸۳۵۷۰۰ و ۵۳۸۳۵۸۰۰ اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت پیگیری و اقدام شود.
-----------//-----------

آموزش و پرورش
1- نزدیک به یک سال است که ...
2- جناب آقای زارع معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش، چرا در هفته امور تربیتی از معاونان پرورشی بازنشسته و مراقبین سلامت بازنشسته تجلیل نشد؟
3- جناب آقای جمالی مدیر محترم آموزش و پرورش، در هفته بزرگداشت مقام معلم که از معلمان آموزش و پرورش در باغ کسرا تجلیل کردید، متأسفانه معلمان بازنشسته را فراموش کردید و حتی یک پیام تبریک به بازنشستگان ندادید! در صورتی که سالهای قبل از معلمان بازنشسته تجلیل می‌شد.

پاسخ آموزش و پرورش:
1- با سلام و احترام، ... موضوع بررسی و اقدام لازم انجام خواهد شد.
2 و 3- همان طور که مستحضرید، در دو سال اخیر به دلیل شرایط کرونایی، امکان برگزاری مراسمی وجود نداشته است. اما حسب برنامه پیش‌بینی شده مدیریت، تجلیل از بازنشستگان عزیز اعم از پرورشی و آموزشی که در دو سال اخیر به فرهیختگی نائل شده‌اند، در آینده نزدیک با فراهم شدن جمیع جهات صورت می‌گیرد.
-----------//-----------

نماینده صدا و سیما
پیگیری کنید چرا شبکه‌های تلویزیون قطع و وصل می‌شود؟

پاسخ نماینده صدا و سیما:
با توجه قطعی و فریز شدن تصاویر در سالهای گذشته اقدام اصلاحی ضروری می‌نمود. چون ایستگاه شهر نی‌ریز نمی‌توانست تصاویر را از ایستگاه پر قدرت خرمنکوه دریافت کند، با همکاری زیر ساختهای مخابرات استان فارس ترتیبی داده شد تا از یک سال قبل تصاویر از طریق امواج رادیویی ایستگاه گردنه لای‌رز که در ارتفاع قرار گرفته از خرمنکوه دریافت و سپس به ایستگاه شهر نی‌ریز ارسال شود و زیرساخت مخابرات پس از دریافت، جهت پخش به صدا و سیما تحویل دهد. 
هم‌اکنون دو هفته است که در ایستگاه زیرساختهای مخابرات مشکلی پیش آمده و همکاران از شیراز و تهران درصدد هستند تا مشکل را برطرف کنند. 
در همین خصوص به صورت موقت از روز پنج‌شنبه ۲۲ اردیبهشت، ما تصاویر را به صورت ماهواره در حال پخش داریم که به محض رفع نقص امواج رادیویی مخابرات‌، تصاویر از ماهواره تغییر و به حالت قبل باز خواهد گشت.
-----------//-----------

همشهریان عزیز
همه ما مدعی مسلمانی و پیروی از دستورات ائمه معصومین خصوصاً امام حسین(ع) و شهدا از جمله سردار سلیمانی هستیم. با گرانی و اجاره بهای منازل و مغازه‌ها، جوانان ما چگونه می‌توانند تشکیل زندگی دهند؟ آیا راهی جز سرقت، حمل مواد مخدر، گران‌فروشی و ... دارند؟ اگر جوانی مرتکب چنین کاری شود، گناه او به پای شما نیز نوشته خواهد شد و در آخرت مسئول هستید و باید پاسخگو باشید. اگر مشکل اقتصادی در مملکت باشد، برای همه است و فشار اقتصادی بر جوانان بیشتر است. بیایید به یکدیگر رحم کنیم. مالک اصلی خداست. این امانت چند روزی دست ماست. تقاضای بنده این است که با توجه به خشکسالی و کمبود آب که مایه حیات است، بیایید دست در دست یکدیگر دهیم و با صرفه‌جویی در مصرف آب، به فکر نسل آینده باشیم.
-----------//-----------

انجمن صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی - تأمین اجتماعی
بنده 5 سال است که در صنف کارگران ثبت‌نام کرده‌ام؛ ولی هر وقت برای بیمه رفتم، گفتند سهمیه نداریم. اما شاهدیم کسانی بیمه شده‌اند که حتی یک روز هم کارگری نکرده‌اند.

پاسخ انجمن صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی:
با سلام، مجری قانون بیمه کارگران ساختمانی، سازمان تأمین اجتماعی است. اما مدت دو سال و نیم است که ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی جهت اصلاح به کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی رفته و هیچ خبری نشده و تا زمانی که اصلاح نشود، خبری از سهمیه نیست.
-----------//-----------

شورای شهر نی‌ریز
شما در تبلیغات خود در زمان انتخابات چندین قول دادید که به آن عمل نکردید. یکی در مورد رسیدگی به رها شدن آب و فاضلاب منازل در کوچه‌ها بویژه در خیابان نواب صفوی بود. دوم، جلوگیری از پارک ماشینهای سنگین در معابر و خیابانهای شهر و انتقال آن به بیرون از شهر، و سوم قرار دادن چند آبنما برای زیبایی شهر به خصوص روبروی گلخانه فخاری، و چهارم رفع گرفتاریهای جامعه و گرفتن جلسات در محله‌های مختلف و بررسی مشکلات آن محله. چقدر از این وعده‌ها را اجرا کرده‌اید؟
-----------//-----------

اورژانس 115
من دیشب داشتم از درد می‌مردم. با اورژانس تماس گرفتم. اما آمبولانس نفرستادند و گفتند اورژانس ما برای تصادفی‌ها است. این چه وضعش است؟ 
-----------//-----------

مسئولان مربوط - نی‌ریزان فارس
قیمت رهن و اجاره مسکن در نی‌ریز در حد مراکز استان است و همین مسئله برای مردم فاجعه به دنبال دارد. بنده مستأجر و در جریان این قضیه‌ هستم. واقعاً مبلغ اجاره و رهن وحشتناک شده و قیمتها نسبت به پارسال به 2 برابر رسیده و هیچ نهاد و سازمانی هم رسیدگی نمی‌کند. من به نمایندگی از تعدادی همکاران، مستأجران، دوستان و آشنایان می‌خواهم موضوعی را مطرح کنم. 

عوامل گرانی اجاره‌خانه‌ها از دیدگاه ما:
1- هجوم افراد غیربومی به شهر و اجاره خانه‌ها توسط آنها.

2- مهاجرت مهندسان و کارگران کارخانه‌های صنعتی نی‌ریز و اجاره کردن خانه‌ها.

3- تورم اقتصادی کل کشور.

4- تأثیر خیلی زیاد بنگاه‌های املاک؛ چون نظارتی روی آنها نیست.

5- از بین رفتن رحم و مروت در بین بعضی از مالکان.

در نتیجه، با صنعتی شدن شهر نی‌ریز، تورم روی همه چیز در شهرمان به طور وحشتناکی بالا رفته و انگار سهم مردم نی‌ریز از صنعتی شدن آن، فقط تورم بوده است.

اگر صلاح دانستید، لطفاً گزارشی در این مورد تهیه کنید.

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، متأسفانه تورم بویژه در بخش مسکن و اجاره‌بها به طور تصاعدی وجود دارد. در همین زمینه در شماره 15 مجله نی‌تاک و شماره 368 هفته‌نامه نی‌ریزان فارس به تاریخ 26 دی‌ماه 1400، گزارش مفصلی به چاپ رسید. از سوی مسئولان نیز در این باره جلساتی گرفته شده که به نظر می‌رسد نتیجه‌ای نداشته است. در عین حال پیگیر این مسئله خواهیم بود.
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس
با سلام و وقت بخیر و خدا قوت، ضمن سپاس از زحمات شما، لازم دیدم نکته‌ای را در مورد کلیپ «زندگی روستایی در هرگان نی‌ریز» به عرض شما برسانم.

همه چیز این کلیپ بسیار زیبا و دلنشین و شیرین است و تنها نکته‌ای که تناسب و تطابقی با این تصاویر ندارد، موسیقی انتخابی است که یک موسیقی لری بختیاری است و اگر عزیزانی که زحمت می‌کشند و اینگونه کلیپهای زیبا را می‌سازند، از موسیقیهای مخصوص نی‌ریز یا نهایتاً از موسیقی محلی فارس استفاده کنند، حق مطلب را به طور کامل ادا کرده‌اند.

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، موسیقی لری بخشی از فرهنگ غنی فارس است. در عین حال از اهالی موسیقی می‌خواهیم آهنگهای بومی شهرستان نی‌ریز را در اختیار هفته‌نامه قرار دهند تا به دیگر مناسبتها منتشر شود. البته پیش از این چندین بار از آهنگ «ترانه محلی نی‌ریز» که به همت و اجرای گروه شعله تهیه شده، استفاده کرده‌ایم. 
*****
پاسخ اوقاف و امور خیریه:
با سلام، در پاسخ به سؤال شهروند محترم که در شماره قبل چاپ شد، پاسخ زیر ارائه می‌شود:

با توجه به سؤال مطرح شده، اداره اوقاف برابر قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و آیین‌نامه‌ها و دستورالعملها، اداره امور موقوفات را با نظارت محوله به آن انجام می‌دهد. متولی، امین موقوفه بوده و موظف است مطابق قانون و طبق احکام شرع و با عنایت به مندرجات وقفنامه، موقوفه تحت تولیت خود را اداره کند و در حفظ عین، منافع، حقوق، و حدود موقوفه اقدام و در اجرای نیات خیر واقف کوشش نماید. 

در مورد زمینهای موقوفه، این اراضی شامل اراضی نسقی و بند «ز» بوده که به موجب قانون حقوق مکتسبه متصرف عبارت از هر نوع حقی است که به نحوی از انحا برای متصرف تحت شرایط قانونی معینی حاصل شده باشد از قبیل: مالکیت اعیان، تحجیر، حقوق کسب و پیشه، حق نسق زارعان، حفر چاه، غرس اشجار و... . اوقاف نیز فقط نظارت و اجاره بهاء را وصول می‌کند و در اجرای نیت واقف عمل خواهد نمود. زارعِ صاحب نسق کسی است که مالک زمین نبوده و با دارا بودن یک یا چند عامل زراعتی، شخصاً و یا با کمک خانوار خود در اراضی معینی از موقوفه زراعت می‌نماید و مقداری از محصول را به صورت نقدی یا جنسی به موقوفه می‌دهد و بر اساس مندرجات وقفنامه، در اجرای نیات واقف عمل خواهد شد. بعضی هم اراضی بند «ز» بوده که برابر مقررات قانونی و دستورالعملهای سازمان از طریق مزایده واگذار شده که خود نوعی اشتغالزایی است و در جهت تأمین معیشت مردم و با کارکردن در آن اراضی، اقدام به تأمین هزینه زندگی خود می‌نمایند. 

چنانچه در مورد موقوفات خاص و غیر متصرفی که متولی عمل می‌کند و یا منصوص نباشد مواردی سراغ دارید معرفی کنید تا این اداره برابر وظایف قانونی خود عمل کند.

پاسخ اداره گاز:
باسلام و احترام، در خصوص سؤال شهروند محترم که در شماره قبل به چاپ رسید، عنوان می‌دارد: شرکت ملی گاز ایران با همکاری پژوهشکده هواشناسی کشور، با توجه به آیتمهای دمای گرمترین و سردترین روز سال، مناطق کشور را به 5 اقلیم تقسیم‌بندی کرده که شهر نی‌ریز جزو اقلیم 4 قرار گرفته است و مصرف گاز مشترکین خانگی، به صورت پلکانی (12پله) محاسبه می‌شود.

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- تأمین اجتماعی
- شورای شهر نی‌ریز
- اورژانس 115

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها