تعداد بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۱۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰ - 2022 21 May
خطیب جمعه نی‌ریز با بیان اینکه کشور مشکلات اقتصادی زیادی دارد، حرکت جدید دولت را یک جراحی اقتصادی توصیف کرد که به گفته وی اگر انجام نمی‌شد، با مشکلات زیادی مواجه می‌شدیم.

حجت الاسلام سیدرضا رحمانی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه ۲۳ اردیبهشت اظهار داشت: «این که رهبر معظم انقلاب یک دهه شعار اقتصادی می‌دهند، برای این است که مسئولان کشور در این جهت اهتمام ورزند. ما با یک جنگ اقتصادی مواجهیم. ما در نظام بانکی، نظام مالیاتی و الگوی مصرف مشکل داریم. اسراف در کشور ما زیاد است. اقتصاد ما اقتصاد منهای نفت نیست و متکی به نفت است. ما در نظام تولید کالا و ساختار بودجه ریزی کشور و مسئله کسب و کار مشکل داریم.»

وی یکی از مشکلات کشور را ارز ترجیحی عنوان کرد و افزود: «دولت عزم کرد تا دلار ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند که اگر این کار صورت نمی‌گرفت، ما با مشکلات بسیاری مواجه می‌شدیم و باید اقتصاد کشور با شجاعت جراحی می‌شد. مردم ما باید همت کنند و شناخت خودشان را از این اقدام اقتصادی دولت بیشتر کنند.»

خطیب جمعه نی‌ریز اضافه کرد: «ممکن است کسانی که از این ارز ترجیحی بهره می‌بردند، بخواهند در بازار التهاب ایجاد کنند. اما مردم باید نقش نظارتی خودشان را پررنگ کنند تا جلوی برخی سوء‌استفاده‌ها گرفته شود و کسانی که بخواهند از این فرصت به نفع خودشان استفاده کنند، موفق نشوند.»

در حاشیه مراسم نمازجمعه به مناسبت هفته هلال احمر توانمندی های این سازمان به نمایش گذاشته شد. 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها