تعداد بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۱۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹ - 2022 17 May
رئیس شبکه بهداشت و درمان گفت: «در صورت اخذ مجوز کلینیک ویژه، بخش اورژانس بیمارستان قدیم راه‌اندازی می‌شود.»

عابد نعمتی، نی‌ریزان فارس: دکتر داور آل‌داود در خصوص اقدامات شبکه بهداشت برای راه‌اندازی بخش اورژانس (اتفاقات) بیمارستان قدیم اظهار داشت: «ما طرحمان را برای مناقصه داده‌ایم؛ اما مشکلی که الان وجود دارد، این است که مبالغ ویزیت دولتی پایین است و برای کسی که بخواهد در مناقصه شرکت کند، نمی‌صرفد. همین حالا هم گروهی از پزشکان دوست دارند در مناقصه شرکت کنند؛ ولی مبالغ دولتی برای گرداندن یک مجموعه اورژانس پایین است و کسی که بخواهد آنجا را مدیریت کند، عملاً ضرر می کند.»

وی در عین حال با بیان این که بر اساس قانون، اگر قرار است در هر مکان دولتی در حوزه بهداشت و درمان خدماتی انجام شود، باید با تعرفه دولتی باشد، گفت: «در حال رایزنی هستیم تا اگر بتوانیم مجوز کلینیک ویژه را برای آن بگیریم تا برنده مناقصه اگر سرمایه‌ای می‌آورد، سودی هم برای خودش داشته باشد. وگرنه با تعرفه‌های دولتی، حتی اگر بخواهد تنها دو نیرو بگیرد، هزینه‌هایش جبران نمی‌شود.‌»

رئیس شبکه بهداشت گفت: «اگر بتوانیم مجوز کلینیک ویژه را برای آن بگیریم، هزینه ویزیتش چیزی بین هزینه‌های دولتی و خصوصی (یک و نیم برابر هزینه‌های دولتی) می‌شود.»

آل‌داود افزود: «ما امید به تأیید مجوز کلینیک ویژه را داریم. اما این مسئله فشار دانشگاه علوم پزشکی، بنده و بزرگان شهرستان را می‌طلبد. طرح جدید ما مجدد به کمیسیون دانشگاه شیراز رفته است. سری اول قبول نکردند، توضیحاتی دادیم و دوباره به کمیسیون فرستاده شده و باید دید در جلسه بعدیشان چه تصمیمی می‌گیرند.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها