تعداد بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۱۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳ - 2022 17 May
سلسله نشست‌های هفتگی «برخوان سعدی»، از روز یکم اردیبهشت ماه همزمان با بزرگداشت روز سعدی در نی‌ریز از سر گرفته شده است.

این جلسات تخصصی که از تیرماه سال 1398 در نی‌ریز و در ادامه نشست‌های شیراز آغاز شده بود، پس از چندین ماه توقف به دلیل شیوع کرونا؛ دوباره با حضور شعرا و ادبا در نی‌ریز در حال برگزاری است.

جواد قطرانی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر گفت: نشست‌های تخصصی سعدی شناسی، از سال‌های گذشته با حمایت اساتید ادبی شیراز، دکتر فرح نیازکار رئیس انجمن فرهنگ و ادب شیراز و همچنین دکتر کورش کمالی سروستانی رئیس بنیاد سعدی شناسی در نی‌ریز با استقبال خوب فرهنگ دوستان روبرو شد، امسال هم با تلاش اساتید و ادبا از سر گرفته شده است و امید است که باز هم مثل گذشته با موفقیت به پیش برود.

در سومین جلسه ادبی این نشست روز شنبه بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه آرزو حقیقی شاعر و پژوهشگر ادبی درباره «عشق» در آثار سعدی و مولانا سخن گفت و سید احمد موسوی‌مقدم، سید احمد علوی، محمدجلال رنجبر و حسین تمنادار غزلیاتی از سعدی را سرایش و درباره آن به بحث و گفتگو نشستند.
گفتنی است این جلسات با همکاری اداره ارشاد اسلامی شهرستان نی‌ریز، روزهای شنبه هر هفته، ساعت 18 در نگارخانه زنده‌یاد رجبی، در محل اداره ارشاد اسلامی نی‌ریز برگزار می‌گردد و پذیرای همه علاقه‌مندان به سعدی است.

از سر گیری برخوان سعدی در نی‌ریز

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها