تعداد بازدید: ۳۱۴
کد خبر: ۱۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷ - 2022 15 May
جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نی‌ریز برگزار شد.

اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی با هدف بررسی و رفع مشکلات کتابخانه‌های عمومی به ریاست فرماندار شهرستان نی‌ریز و با حضور اکبر عابدین‌نژاد رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان نی‌ریز و سایر اعضاء در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.


در این جلسه مختار یوسفی بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای شهرستان به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار تأکید کرد.


فرماندار نی‌ریز در ادامه ضمن قدردانی از اعضای انجمن گفت: امیدواریم با همراهی، همدلی و همکاری اعضای انجمن و سایر دستگاه‌های اجرایی شاهد فعالیت‌های متنوع فرهنگی حوزه کتاب و کتابخوانی در شهرستان باشیم.


در ادامه رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی نی‌ریز گفت: با توجه به اینکه یکی از شاخصه‌های فرهنگی هر شهرستان داشتن کتابخانه‌های عمومی است؛ لازم می‌باشد مسئولان شهرستان همکاری لازم را در جهت تقویت بنیه فضاهای مطالعاتی شهرستان، ساخت و تجهیز کتابخانه عمومی را به عمل آورند.
گفتنی است در شهرستان نی‌ریز تعداد 8 کتابخانه عمومی فعالیت می‌کنند که از این تعداد چهار واحد آن به صورت نهادی و چهار واحد دیگر به صورت مشارکتی هستند.


توسعه کتابخانه‌های عمومی شهرستان جهت تشویق هر چه بیشتر شهروندان به امر کتابخوانی، تصویب هزینه‌های انجمن در سال جاری، پیگیری ساخت کتابخانه عمومی در شهر قطرویه و تأمین کتابخانه سیار ویژه روستاها و مناطق محروم از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها