تعداد بازدید: ۳۳۲
کد خبر: ۱۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴ - 2022 15 May
پاسخ پست:
لازم است تا ظهرها حدود ساعت یک به پست نی‌ریز بروید تا با کوهی از بسته‌های ارسالی روبرو شوید.
author
به گزارش: سایت خبری تحلیلی هورگان

اعتراض مردم هم غالباً این است که چرا بسته‌ها دیر می‌رسد و غالباً پاره شده‌اند.


رئیس اداره پست شهرستان نی‌ریز در این ارتباط گفت: در رابطه با باز بودن یا پارگی بسته‌ها که بیشتر این موارد هم به مرسولات «دی‌جی کالا» بر می‌گردد عدم رعایت بسته‌بندی صحیح و استفاده از کارتن نامرغوب می‌باشد که کل شبکه پستی را با چالش روبرو کرده است.‌


بارها با مسئولان شرکت جلسه و مکاتبه شده ولی متأسفانه همچنان رعایت نمی‌شود .‌


شرکت پست چندین بار اخطار به عدم قبول و ارسال بسته‌های این شرکت کرده ولی چون‌ حجم بالای خرید مردم از این شرکت بالاست و هزینه ارسال از طریق پست بسیار ارزانتر است صرفاً به خاطر مردم این همکاری ادامه دارد. 


حجت بی‌باک با بیان اینکه اداره پست به هیچ‌وجه حق باز کردن یا تفتیش مرسوله را ندارد گفت: هنگام قبول مرسوله تمام کنترلها و بازبینی‌ها انجام می‌شود و علاوه بر این با ایکس ری نیز کنترل و بررسی می‌گردد. 


او اضافه نمود: بعد از پاندومی کرونا حجم مرسولات پستی به شدت زیاد شده و همزمان و در همین مدت کل شبکه با کاهش نیرو هم مواجه گردیده است و همه این عوامل به همراه نبود زیر ساخت لازم از لجستیک تا نیروی انسانی باعث فشار کاری شدید روی کارکنان ادارات پست شده و کماکان هم ادامه دارد.


رئیس پست نی‌ریز در مورد جذب نیروی نامه‌رسان گفت: جذب و استخدام کلاً ممنوع است اما با رایزنی‌هایی که صورت گرفت، مجوز بکارگیری تعدادی از بخش خصوصی فقط برای بخش توزیع از دولت گرفته شد که به صورت پیمانکار دانه‌شمار بکارگیری شوند.


اداره پست نی‌ریز از سه سال قبل تاکنون تعداد نیروهایش به نصف رسیده اما تنها مجوز یک نفر به نی‌ریز داده شد و سال گذشته با پیگیری‌هایی که انجام دادیم یک نفر دیگر نیز اضافه کردیم که با ماشین اقدام به توزیع بسته‌ها می‌کند. 


او ادامه داد: شغل نامه‌رسانی واقعاً بسیار پر مسئولیت و طاقت فرسا است؛ به همین دلیل با وجود اینکه مجوز بکارگیری را داریم نیروی متقاضی وجود ندارد و هر شخصی که اعلام همکاری می‌کند نهایتاً بعد از چند روز انصراف داده و کار را رها می‌کند.‌


ضمن اینکه تا یک نامه‌رسان جدید بخواهد به نشانی‌ها مسلط شود و تجربه کار به دست بیاورد مدت زیادی زمان لازم دارد؛ بنابراین قطعاً سرعت و کیفیت او با نیرویی که چندین سال کار کرده متفاوت است. 


متأسفانه از ابتدای امسال این اداره تنها یک نفر نیروی نامه‌رسان در اختیار دارد و 2 نفر به علت انصراف قطع همکاری کردند تاکنون یک نفر جایگزین کرده‌ایم  و امیدواریم به زودی نفر بعدی بکارگیری شود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها