تعداد بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۱۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳ - 2022 13 May
اداره منابع طبیعی نی‌ریز برای مهار آتش در منطقه هایقر فیروز آباد نیروی کمکی فرستاد.

به گفته رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نی‌ریز، در پی تشخیص مدیریت بحران استانداری، فرماندار و مدیر کل منابع طبیعی فارس،  با توجه به طولانی شدن آتش‌سوزی منطقه هایقر فیروزآباد (‌با پوشش بسیار خوب مرتعی و جنگلی‌) وزش شدید باد در منطقه‌، صعب‌العبور بودن و شرایط توپوگرافی خاص آنجا‌، شرایط محلی و روانی خاص پیش آمده در پی جان باختن سه نفر از افراد محلی و سوختگی شدید یک نفر دیگر و همچنین عملکرد رضایت بخش اداره منابع طبیعی نی‌ریز در آتش‌سوزی ارسنجان‌، رئیس اداره همراه با دو تیم از اداره منابع طبیعی به آتش‌سوزی جنگل هایقر فیروزآباد اعزام شدند.

حامد جمالی گفت: «این دو تیم تبدیل به یکی از گروه‌های اصلی و تأثیر گذار در مهار نهایی شدند.»

وی افزود: «با شعله ور شدن دوباره آتش در بعد از ظهر روز سوم، نیروها توسط بالگرد به جبهه آتش اعزام شدند که با کمک دیگر ادارات منابع طبیعی و چند نفر از افراد محلی، بالاخره آتش جنگل هایقر فروکش کرد.»

نوشتنی است پس از پیگیریهای مجدانه مدیر کل منابع طبیعی، یک فروند بالگرد توسط یک  شرکت معتبر تا پایان فصل آتش در اختیار منابع طبیعی استان قرار گرفت. با توجه به این که در سومین روز آتش‌سوزی فوق موضوع عملی شد،  نقش آن در عملیات انتقال نیروها و تجهیزات مشهود بود.

جمالی از طبیعت‌گردان، گردشگران، دامداران، جنگل نشینان و ... تقاضا کرد از روشن کردن آتش در طبیعت به هر منظور خودداری کرده و موضوع را جدی بگیرند.

وی افزود: «در سال جاری  همه آتش‌سوزیهای استان فارس عامل انسانی داشته و از بی‌احتیاطی دامداران و طبیعت‌گردان نشئت گرفته است.»

پربازدیدها