تعداد بازدید: ۱۸۶۰
کد خبر: ۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ - 2017 03 February
با اشاره به لابی‌های قوی برای عملی نشدن مصوبه مجلس
وزیر بهداشت تاکید کرد: ورود بیمه‌ای که کاملا ورشکسته است در کوتاه مدت به مشکلات ما اضافه می‌کند ولی در طولانی مدت به صلاح کشور، مردم و نظام سلامت است.

دکتر سیدحسن هاشمی، در خصوص تاثیر الحاق سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت با وجود نزدیک به هشت هزار میلیارد بدهی، اظهار کرد: هنوز بیمه های سلامت به وزارت بهداشت نیامده است و متاسفانه در همین بخش هم برخی شیطنت می کنند؛ این در حالی است که سیاست های کلی نظام سلامت در این خصوص صراحت دارد و مقام معظم رهبری نیز نظر خود را به صورت شفاف اعلام کرده اند، ولی برخی افراد از این نظر تفاسیری می کنند که ما معتقدیم خلاف نظر ایشان است و امیدواریم اجازه دهند تصمیم مجلس اجرا شود.

وی افزود: ورود بیمه‌ای که کاملا ورشکسته است قطعا در کوتاه مدت به مشکلات ما اضافه می کند ولی در طولانی مدت به صلاح کشور، مردم و نظام سلامت است و می تواند هزینه و درآمد را متعادل کند. هیچ دستگاهی نیست که سیاستگذار باشد، اما منابع در اختیار او نباشد به عنوان مثال اگر منابع مالی  را از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی بگیرید اقدامات او مانند موعظه خواهد بود، همچنین اگر منابع در اختیار مجلس قرار نگیرد، مکتوبات و قوانینی که تصویب می‌کند بی فایده است.

وزیر بهداشت در ادامه تاکید کرد: در این حوزه اگر بخواهیم هزینه ها را کنترل و از موارد غیر ضروری پیشگیری کنیم، باید منابع و مصارف در اختیار یک مدیریت باشد. این موضوع در سیاست‌های کلی نیز آمده است ولی تا جایی که من می‌دانم همان لابی‌های قوی دارند تلاش می‌کنند که در این قسمت نیز مصوبه مجلس عملی نشود و امیدواریم که این اتفاق نیفتد.




 قابل توجه خوانندگان عزیز

بنا داریم از این پس، مطالب  کانال‌های خبری  هورگان و نی‌ریزان فارس را جداسازی نماییم.

 به همین منظور به تدریج و در روزهای آینده اخبار گلچین ، فوری، و مهم کشوری و بین الملل در کانال خبری هورگانگذاشته می شود

 و اخبار شهرستان نی‌ریز در کانال خبری نی‌ریزان فارس درج می‌شود.

با ما همراه باشید

✔️ کانال خبری هورگان: hourgan@ برای عضویت کلیک کنید

✔️ کانال خبری نی‌ریزان فارس:  neyrizanfars@  برای عضویت کلیک کنید


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها