تعداد بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۱۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱ - 2022 07 May
خطیب جمعه نی‌ریز مشکلات به وجود آمده برای بیماران در پی تحریمهای دارویی را مایه تأسف دانست و گفت: «هیچ کشوری در تاریخ به اندازه ایران تحریم نشده است.»

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 16  اردی‌بهشت، با اشاره به روز بیماریهای خاص و صعب‌العلاج گفت: «در برخی ازدواجها و مشاوره‌های قبل از ازدواج دقت نمی‌شود و فرزندان بیماریهای خاصی می‌گیرند که با دست خودمان یک فرد معلول را به جامعه تحویل می‌دهیم. این افراد در این مشکلات تحریمها و کمبود دارو به مشکل بر می‌خورند. هیچ کشوری به اندازه ایران در تاریخ تحریم نشده است؛ حتی در مسائل دارویی که مایه تأسف است و خیلی از بیماران در زحمتند.»


ایشان به برخی کمبودهای شهرستان نیز اشاره کرد و عنوان داشت: «یک هتل و مهمانسرای خوب در این شهر نداریم. چرا سرمایه‌گذاران برای ساختن هتل جلو نمی‌آیند؟ فقط که نباید مسجد و حسینیه ساخت؛ بیایید هتل و مهمانسرا بسازیم تا مسافران و گردشگران در رفاه باشند.


همچنین هنوز یک کتابخانه مجهز در نی‌ریز نداریم؛ ملاک پیشرفت فرهنگی یک شهر به تعداد کتابخوانهای آن است.»


خطیب جمعه نی‌ریز با تأکید بر اهمیت دادن به خلاقیت کودکان، افزود: «خلاقیت را نباید از بچه‌ها بگیریم. بگذارید بازی کنند، کشف کنند و خلاء عاطفی نداشته باشند. اگر در مدرسه و درس نظری دارند یا ایده و خلاقیتی دارند، خشک نباشیم. گوش کنیم و حتی اگر اشتباه می‌گویند، تشویقشان کنیم تا دانش‌آموزان را به درس و مدرسه علاقه‌مند کنیم.»


حجت‌الاسلام  والمسلمین فقیه اظهار داشت: «ما در نی‌ریز معلمان فهیمی داریم. چند روز قبل در مراسم یکی از اساتید شیمی نی‌ریز دیدید که مثل یک عالم به او احترام کردند و او را بزرگ داشتند. ستون نظام و استخوان‌بندی کشور به آموزش و پرورش است. مسئولان در دولت باید در عمل نگاه ویژه‌ای به معلمان داشته باشند تا گرفتاریهای آنها به حداقل برسد.»


خطیب جمعه نی‌ریز به روز اسناد ملی و میراث مکتوب اشاره کرد و گفت: «امام جمعه عزیز ما، میراث‌دار مردم شما بود و چقدر از این آثار خطی را برای ما به یادگار گذاشت. ما هم باید هویتمان را حفظ کنیم. این خطها و شعرها و مطالب زیبا را که اجدادتان برای شما به جا گذاشتند، نباید در خانه نگه دارید؛ به موزه تحویل دهید تاهمان طور که دغدغه امام جمعه عزیز بود، به عنوان هویت نی‌ریز ثبت شود.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها