تعداد بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۱۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۴ - 2022 08 May
دانستنیهای خودرو
بخش مکانیک خودرو هنرستان فنی و حرفه ای شهید دکتر باهنر نی ریز

️از جمله اولین مواردی که می‌تواند دلیلی بر خرابی استارت باشد، استارت نخوردن است. این مشکل می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد از جمله خرابی استارت، خرابی باتری، سوختن فیوز، شل شدن بست‌ها و اتصالات باتری، شل شدن اتصالات استارت و ...
️در برخی موارد ایراداتی مثل خرابی دنده استارت موجب رد کردن استارت می‌شود.


علت تق‌تق کردن استارت می‌تواند مواردی چون خرابی اتوماتیک استارت و یا  تمام شدن زغال استارت باشد.


وقتی به طور ناگهانی استارت از کار می‌افتد، سوئیچ را روی حالت استارت قرار دهید. اگر چراغهای هشدار و یا روشنایی  داخل صفحه نمایشگر داشبورد کم نور و یا ضعیف نبود، چند ضربه ملایم با چکش به بدنه استارت بزنید. اگر عیب از کوتاه شدن زغالهای استارت باشد، به احتمال 99 درصد خودرو روشن می‌شود که البته باید جهت تعمیر اساسی استارت به تعمیرگاه بروید.


در صورتی که موقع استارت، چراغ‌های هشدار  در  صفحه کیلومتر کم نور است و یا به سختی موتور استارت می‌خورد، باتری ضعیف است که باید از باتری دیگری کمک بگیرید (باتری به باتری) و یا باتری را تعویض کنید. 


شیوه درست باتری به باتری:
خودرو کمکی را روشن کنید. یک طرف کابل اول را به قطب مثبت باطری سالم و طرف دیگر را به قطب مثبت باطری ناسالم وصل کنید. کابل دیگر را به قطب منفی باطری سالم و طرف دیگر را به یک قسمت فلزی ترجیحاً بدون رنگ از بدنه و یا موتور خودرو ناسالم متصل کنید. سپس خودرو معیوب را استارت بزنید. در صورت روشن شدن، کابل‌ها  را وارونه حالتی که متصل کردید، جدا کنید. 


- از هل دادن خودرو های انژکتوری برای روشن کردن خودرو جداً خودداری کنید. زیرا با توجه به اینکه از تسمه لاستیکی (تسمه تایم) جهت ارتباط بین چرخ دنده‌های تایم موتور استفاده شده، احتمال از تنظیم خارج شدن آن به طور جدی وجود دارد و باعث بد کارکردن موتور و یا حتی در برخی موارد روشن نشدن خودرو می‌شود. 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها