تعداد بازدید: ۳۷۰
کد خبر: ۱۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۲ - 2022 08 May
با اعتبار ۲۷ میلیاردی
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خبر از اعتبار ۲۷ میلیاردی برای تصفیه‌خانه سد چشمه عاشق داد. 

روابط عمومی فرمانداری:


بدری مدیرکل منابع آب استان فارس به دعوت طهماسبی نماینده مجلس شورای اسلامی در رأس هیئتی و طی سفر یک روزه به شهرستان نی‌ریز آمد و از محل سد چشمه عاشق بخش قطرویه بازدید نمود.


در این بازدید یک روزه که با حضور یوسفی فرماندار شهرستان نی‌ریز، طهماسبی نماینده مجلس شورای اسلامی،   بدری مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس و پیمانکار سد انجام شد، ابتدا از میزان انباشت آب پشت سد، وضعیت سازه سد و میزان آمادگی سد جهت اتصال به شبکه‌های آبرسانی مورد بررسی قرارگرفت و سپس جلسه‌ای در محل سد چشمه عاشق تشکیل شد و در خصوص آغاز عملیات اجرایی لوله‌گذاری از اتاق شیرآلات سد تا تصفیه‌خانه و از تصفیه‌خانه تا مناطق مختلف بخش قطرویه و سپس شهرستان‌نی‌ریز و در نهایت شهرستان بختگان بحث و تبادل نظر شد. 


در این جلسه فرماندار شهرستان نی‌ریز طی سخنانی گفت: از قرارگاه سازندگی خواسته‌ام که ساخت تصفیه‌خانه را در اولویت اول خود قرار دهد.


وی ادامه داد: شبکه آبرسانی روستاها ۴۰ درصد فرسودگی دارد که می‌بایست تعویض شود.


مهمترین‌ مطالب و توافقات صورت گرفته در این جلسه به شرح زیر است : 
- اولویت توزیع آب سد اول آب شرب و دوم آب کشاورزی منوط به اصلاح شیوه آبیاری می‌باشد.


- حداکثر تا دو ماه آینده خط انتقال از سد چشمه عاشق به طول ۵ کیلومتر تا تصفیه‌خانه آغاز خواهد شد.


- به لحاظ فوریت نیاز مردم مجموعه ریزاب و بنه‌کلاغی سفارش ساخت تصفیه‌خانه پکیجی داده شده و با تأکید به در اولویت قرار گرفتن ساخت، این تصفیه‌خانه در کمتر از دو ماه آماده تحویل و قرار گرفتن در مدار می‌باشد.


- نقشه‌های کامل اجرای لوله‌گذاری از محل سد تا تصفیه‌خانه حداکثر تا اوایل این هفته جهت بررسی و تجهیز کارگاه تحویل پیمانکار می‌شود.


- ️سد چشمه عاشق از لحاظ سازه کامل و آماده بهره‌برداری و اتصال به شبکه آبرسانی است. 


نوشتنی است با پیگیری نماینده مجلس و اقدام مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در راستای اتصال خط انتقال آب خلیج فارس به شهرستان نی‌ریز و همچنین حذف و چشم‌پوشی فولاد ازحقابه سد چشمه عاشق به نفع آب شرب و کشاورزی حقابه صنعت فولاد به طور کل از سدچشمه عاشق کناررفت.


در همین رابطه طهماسبی گفت: در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ توانستیم تحت عنوانی در بودجه ۱۴۰۱ جهت تصفیه‌خانه سد چشمه عاشق ۲۷ میلیارد تومان بودجه اختصاص دهیم و این موضوع گام ‌مهمی در آغاز آبرسانی پایدار به شهرستان می‌باشد.


وی افزود: به مجریان این طرح اطمینان می‌دهم که علاوه بر ردیف بودجه ۱۴۰۱، به هر شکل ممکن پیگیری تأمین بودجه مورد نیاز را در مراحل مختلف انجام دهم و نمی‌گذاریم پروژه به دلیل کسری بودجه تعطیل شود.


مجتمع فولاد غدیر از محل مسئولیت‌های اجتماعی پنج کیلومتر خط لوله چدنی و همچنین هزینه عملیات اجرایی احداث و لوله‌گذاری سد تا تصفیه‌خانه را به پروژه آبرسانی سد چشمه عاشق کمک نمود تا تلاش شود در حد امکان قبل از فصل گرما آب شرب مناسب به منازل شهرک ریزاب و روستاهای اطراف برسد. 


 در ادامه و پس از جلسه فوق طهماسبی و یوسفی جهت بازدید از روند اجرایی فاز سوم آب‌رسانی به ریزاب از محل اجرای پروژه بازدید به عمل آوردند و توضیحات پیمانکار مربوطه را در خصوص میزان پیشرفت پروژه شنیدند.

آغاز ساخت شبکه و تصفیه‌خانه چشمه عاشق

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها