تعداد بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۱۲۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۳ - 2022 08 May

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0
دفتر: 0903 5383 - 071
رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

بانکها - امور مالیاتی
تکلیف ما که درآمد نداریم چیست؟ اگر تراکنش نداشته باشیم، بانک ایراد می‌گیرد و اگر کارت بکشیم، دارایی مالیات می‌گیرد. راهکار ما چیست؟

پاسخ امور مالیاتی:
با سلام، مؤدیان محترم نگران نباشند. سازمان مالیاتی از افراد کم‌درآمد با درآمد کمتر از 36 میلیون به شرط تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای سال 1400 به بعد مالیات مطالبه نمی‌نماید. بنابراین داشتن پوز و کارتخوان الزاماً به خودی خود مالیات ندارد. بنابراین درآمد مازاد بر 36 میلیون در سال، مشمول مالیات می‌باشد که این مبلغ معافیت هم با توجه به ماده 84 قانون مالیاتی، بر اساس قانون بودجه سنواتی مشخص می‌شود که احتمال افزایش معافیت برای سالهای بعد هم می‌رود.
لذا ضمن تشکر، از شما عزیز تقاضا می‌شود تا در مورد تسلیم اظهارنامه مالیاتی، برای مؤدیان بر اساس ماده 100 قانون مالیاتهای مستقیم جهت استفاده از معافیت پایه موضوع ماده 101 قانون فوق‌الذکر اطلاع‌رسانی فرمایید.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز - جهاد کشاورزی
کوچه‌باغ کشمشی از سمت دانشگاه قدیم به سمت جاده ترانزیتی منتهی به سه‌راهی تل‌مهتابی، با وجود این که مسیر تردد بسیاری از اهالی تل‌مهتابی و دیگر کشاورزان آن منطقه است، متأسفانه در مواقع بارانی وضعیت نامناسبی دارد و با وجود دارا بودن چندین واحد مسکونی فعال که به شهرداری مراجعه و مکاتبه نموده‌اند، آنها در جواب عنوان کرده‌اند که جزو محدوده شهر نیست و برای هر ساخت و ساز جزیی دیواری، سریع ممانعت به وجود می‌آورند. خواهشمند است مشکل ما را حل کنید.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
منطقه یاد شده خارج از محدوده شهر و در حریم شهر واقع است. جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز از وظایف شهرداری است و احداث و مرمت راه بین مزارع و باغات در حیطه وظایف شهرداریها نیست. به رغم موارد فوق، معبر مذکور در چندین نوبت توسط شهرداری نی‌ریز زیرسازی و تسطیح شده است.

پاسخ جهاد کشاورزی:
با سلام، بر اساس قوانین حاکم، هر شهر دارای یک محدوده‌ خدماتی بوده و در این محدوده نظارت و کنترل و خدمت‌رسانی بر عهده شهرداری است. این که بیان می‌دارند ساختمانهای فعال آنجا است، باید دید از چه مرجعی مجوز ساخت گرفته شده است؟ و چنانچه خارج از محدوده شهر باشد، حریم شناخته شده و در صورت وجود اراضی با کاربری کشاورزی در نقطه حریم شهر، هر گونه اقدام در خصوص ساخت و ساز بنا، ایجاد راه و... باید از طریق جهادکشاورزی و کمیسیونهای مربوطه اخذ مجوز شود. در غیر این صورت، مستحدثات ایجاد شده غیرمجاز تلقی و برابر قانون با آن برخورد می‌گردد. لذا شهروند گرامی می‌تواند با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان، مشخص نماید نقطه مورد درخواست در چه وضعیتی از اراضی واقع شده است تا بتوان رسیدگی قانونی به عمل آورد.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز
1- گوراب واقع در فاز 2 شهرک شهید رجایی و باهنر، خیابان غربی، حد فاصل خیابان تا گوراب، به محلی برای ریختن نخاله‌های ساختمانی، زباله و برداشتن شن تبدیل شده است. حتی یک تابلو هشدار در این مکان نصب نشده و کسی نظارت ندارد. با این روند که پیش می‌رود، اینجا تبدیل به یگ گودال بزرگ مثل آنچه روبروی سپاه ایجاد شده، می‌شود. لطفاً رسیدگی کنید.
2- اگر قرار باشد که زوائد دیداری، سد معبر و.... رفع شود، باید در همه خیابان‌های شهر از جمله در چهار راه قائم و بسیج اجرا شود؛ نه فقط در خیابان‌های اصلی. از سه راه گلستان تا انتهای خیابان امام خمینی که به پیرمراد ختم می‌شود، اگر توانستید یک مورد از زوائد را حذف کنید؛ کلاً پیاده‌رو جزئی از ملک شخصی و مغازه کاسبها شده و تا حالا هیچ قانونی هم نتوانسته جلوی این ناهنجاری را بگیرد. لطفاً شهرداری برای اجرای این قانون در نی‌ریز، از همین منطقه شروع کند.
3- پارک پشت مسجد جامع امام خمینی بسیار زیبا و باصفا است؛ بویژه با درختان قدیمی و زیبا و امکانات ورزشی که شهرداری زحمت آن را کشیده است. اما متأسفانه تنها یک چراغ درآن روشن است و سراسر پارک شبها تاریک است و لامپها سوخته است. اگر ممکن است منعکس کنید، بلکه روشنایی آن تأمین شود.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
1- ضمن عرض سلام‌ خدمت منتقد گرامی، به اطلاع می‌رساند مالکیت اراضی مورد اشاره متعلق به اداره راه و شهرسازی بوده و به تبع آن، مسئولیت محافظت و هرگونه عملیات اعم از مخلوط‌برداری، دخل و تصرف و... با اداره مذکور می‌باشد. لازم به ذکر است شهرداری مکانی را در انتهای بولوار شهید محلاتی روبه‌روی کشتارگاه جهت تخلیه نخاله‌ها و مصالح مازاد ساختمانی اختصاص داده است و به صورت هفتگی پوشش می‌دهد.تخلیه هرگونه نخاله و پسماندهای ساختمانی در مجاورت و محدوده شهر، مخصوصاً در معابر عمومی ممنوع بوده و مطابق ماده ۲۰ قانون مدیریت پسماند، خودروهای تخلیه کننده پسماند علاوه بر اعمال مجازاتهای مالی پیش‌بینی شده مطابق مقررات، به یک تا ده هفته توقیف نیز محکوم خواهند شد. از شهروندان محترم تقاضا می‌گردد در صورت مشاهده هر گونه تخلف، شماره پلاک خودرو را به شماره تلفن ۱۳۷ گزارش دهند یا سایر مستندات را به حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری نی‌ریز جهت پیگرد قانونی ارائه نمایند.
2- با سلام، ضمن عرض سلام خدمت منتقد گرامی، به اطلاع می‌رساند گشت تخلفات شهرداری نی‌ریز به صورت دائمی در حال اعمال قانون و جمع‌آوری سد معبر در سراسر شهر نی‌ریز می‌باشد و دلیل تمرکز گشت، تخلفات و تشدید کنترل سد معبر و... در مرکز و بازار اصلی شهر، تردد بالای شهروندان گرامی در پیاده‌روهای مذکور است.
3- با سلام خدمت شهروند گرامی، برنامه روشنایی پارک مذکور در دستور کار قرار گرفته و ان‌شاءا... در اولین فرصت ممکن رفع اشکال خواهد شد.
-----------//-----------

فرمانداری - تعاون، کار و رفاه اجتماعی
از جناب فرماندار سؤال شود چرا آپارتمانهای مسکن فرهنگیان تعاونی پنج یاس و شش، بعد از گذشت 16 سال هنوز تمام نشده و تحویل معلمان نداده‌اند؟ در صورتی که همه مبلغ پول واریز شده است‌!

پاسخ مشترک فرمانداری و  اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
با سلام، احتراماً در پاسخ به سؤال مطرح شده توسط شهروند محترم، به اطلاع می‌رساند که طی بررسی به عمل آمده، تاکنون تعداد ۲۵ نفر از اعضاء سهم آورده خود را تکمیل ننموده‌اند. ضمن این که پروژه فعال بوده و در مرحله تأیید گازکشی می‌باشد. در صورتی که کلیه اعضاء نسبت به پرداخت سهم آورده و تکمیل موجودی اقدام نمایند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و پس از نصب انشعابات آب و برق و گاز، کلیه واحدها به اعضاء تحویل خواهد شد .
-----------//-----------

پست
یک بسته پستی را 5  اردی‌بهشت از شیراز برایمان پست پیشتاز کرده‌اند و 3 روز بعد به نی‌ریز رسیده. دلیل این که امروز یازدهم است و بسته هنوز به دستمان نرسیده چیست؟
وقتی به اداره پست مراجعه می‌کنیم، می‌گویند از طریق سامانه پیگیری کنید. وقتی از طریق سامانه پیگیری می‌کنیم و می‌گوییم به نی‌ریز رسیده است، پاسخ می‌دهند مأمور پست بعد از ظهر می‌آورد درِ خانه‌تان؛ ولی هیچ کس هم بسته را به خانه نمی‌آورد. مگر یک بسته کوچک از شیراز به نی‌ریز چند روز باید در مسیر باشد؟
-----------//-----------

مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز
چرا شرط سنی برای ثبت‌نام در آزمون را بدون اطلاع‌رسانی حذف کرده‌اید و تنها معدود افرادی در مجتمع فولاد متوجه این مسئله در روز آخر ثبت‌نام شدند؟ در ضمن وقتی برای یک کد شغلی مدارک تحصیلی مرتبط ثبت‌نام نمی‌کنند، شما نباید از افرادی که با رشته‌های دیگر اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند انتخاب کنید و در واقع باید با باز کردن دیگر رشته‌ها، برای آن کد شغلی آزمون را تکرار کنید.
-----------//-----------

مسئولان مربوط
یکی از مشکلات امروز انجیرکاران، معضل بزرگ آب است که ماشین‌داران با التماس و خواهش زیاد یک راه آب می‌آورند و دو - سه برابر هم حساب می‌کنند. در صورتی که در استهبان دو سه چاه مخصوص انجیرکاران هست و فقط یک کرایه در حد نصف نی‌ریز می‌پردازند. اما در شهر ما از همین دو تلمبه هم یکی را به شهرک صنعتی فروخته و برای اشتغال 200 نفر، هزاران انجیرکار را فدا کرده‌اند. دوستان با این وضعیت بارندگی و این روند توزیع آب، فاتحه همه زحمات انجیرکاران خوانده است. تا دیر نشده باید فکری کرد.
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس
1- با سلام، در خصوص مطلبی که در مورد عملکرد شوراها و جلساتی که این افراد با مردم محلات مختلف برگزار کرده‌اند، شما خودتان به عنوان یک رسانه تا چه اندازه صحبتهایی را که مردم در این جلسات با این افراد داشته‌اند، به درستی منعکس کرده‌اید؟ بنده خودم در یکی از همین جلسات حضور داشتم. متأسفانه من و اهالی محل شاهد بودیم مواردی را که اهالی در این جلسه مطرح کردند، در هفته‌نامه شما کامل چاپ نشد که شاید آن هم دلیلی داشته است.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، در گزارش‌نویسی محورهای اصلی موضوع آورده می‌شود. اگر قرار باشد جمله به جمله کسانی که صحبت می‌کنند در گزارش آورده شود، باید چند صفحه را به آن اختصاص داد که نه موافق اصول گزارش‌نویسی است، نه خواننده تمایلی به مطالعه گزارشات طولانی دارد و نه ضرورتی دارد. چکیده و هدف اصلی اطلاع‌رسانی از یک جلسه، طرح محورهای اصلی است که در همه نشست‌های شورا و موارد مشابه رعایت می‌شود.
2- با سلام و تشکر از اطلاع‌رسانی به موقع نی‌ریزان فارس، با توجه به این که جهت مجوزهایی بخصوص جهت واگذاری معادن سنگ، اختیارات مسئولان شهرستانی محدود است و نگرانی عمومی در واگذاریها وجود دارد، لطف کنید جهت تنویر افکار عمومی، گزارشی تهیه کنید.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، اقدام خواهد شد.

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- پست
- مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها