تعداد بازدید: ۵۳۶
کد خبر: ۱۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲ - 2022 03 May
نماز عید فطر نی‌ریز با حضور باشکوه مردم برگزار شد.

امید شهدان، نی ریزان فارس:


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد فقیه در خطبه‌های نماز عید فطر که در کنار امامزادگان و گلزار شهدا برگزار شد، به روند استخدامی در مجتمع فولاد غدیر انتقاد کرد و گفت: «شنیدم برخی از کسانی که می‌خواهند در فولاد استخدام شوند، اهل نی‌ریز هستند؛ اما چون جای دیگری متولد شده‌اند و کد ملی‌شان برای نی‌ریز نیست، به مشکل خورده‌اند. من با مدیرعامل فولاد صحبت کردم که حق آنها ضایع نشود و کد ملی ملاک نباشد. حتی کسانی ممکن است کد ملی‌شان برای نی‌ریز باشد، ولی نی‌ریزی نباشند. بنابراین کد ملی نباید ملاک بومی بودن یا نبودن قرار بگیرد.»

وی افزود: «تعداد زیادی افراد بیکار در بخشهای پشتکوه، قطرویه و مرکزی نی‌ریز داریم که باید سر کار بروند؛ اما من شنیده‌ام برخی افراد دو - سه شغله‌اند و می‌خواهند در فولاد هم بروند؛ نباید حق دیگران ضایع شود.»


امام جمعه موقت نی‌ریز عنوان داشت: «امیدوارم فرماندار تازه نفس با همکاری نماینده مجلس شهرستان نی‌ریز را از این وضعیت خارج کنند؛ شهرستانی که کشاورزی دارد، صنایع وسیع و این همه پتانسیل دارد، نباید حتی یک نفر بیکار داشته باشد. متأسفانه سالیان سال در حق این شهرستان اجحاف شده. باید از نخبگان و جوانهای عزیز استفاده کرد، به آنها میدان داد و پای آنها صبر کرد تا خودشان را نشان دهند.»


حجت‌الاسلام والمسلمین فقیه ضمن تأکید بر حمایت از صنایع دستی شهرستان، اظهار داشت: «حال که به همت شهرداری و شورای شهر این مکان ایجاد شده، باید بافت فرسوده کنار مصلا هم در اولویت قرار بگیرد و یک بولوار شکیل با نام آیت‌ا... فقیه ایجاد و ترفیک روان شود. همچنین توجه ویژه‌ای به گلزار شهدا شود؛ چرا که این وضعیت شایسته شهدای بزرگوار ما نیست.»


وی به برتر شدن رسول کردگاری در بین خبرنگاران صدا و سیمای استان فارس اشاره کرد و از فرماندار خواست تا مشکلات ایشان به ویژه نداشتن دفتر خبری را پیگیری کند تا روحیه مطالبه‌گری حفظ شود.


*
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌مهدی فال‌اسیری در خطبه‌های نماز عید فطر که روبروی مسجد امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، اظهار داشت: «دنیا خیلی پیچیده شده و ما از جریاناتی که در مملکت رخ می‌دهد بی‌خبریم. مثلاً فلان وزیر را منصوب می‌کنند؛ وقتی که سوابقش را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم جزو تشکیلات و از افراد با نفوذ در دولت حسن روحانی بوده. الآن چیزی که ما ملت ایران لازم است بدانیم، این است که گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم. دیگر مشکل ملت ما، فراموش کردن خاطرات تلخ گذشته است. یادمان رفته روزی یک نفر به نام بنی‌صدر آمد، کلاه سر ما گذاشت و رفت. چقدر شهید فدا شد؛ فقط به خاطر این که رأی اشتباهی دادیم.»


حجت‌الاسلام والمسلمین فال‌اسیری عنوان داشت: «از قرآن کریم نقل شده که فراموشی زمینه‌ساز تسلط بیگانگان است. شما فکر می‌کنید چگونه شوروی را توانستند از هم بپاشند؟ لیبی را چه بلایی سرش آوردند؟ از همین موقعیت فراموشی استفاده کردند. زمان رژیم پهلوی ما از نظر مسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در چه وضعیتی بودیم؟ بسیاری از جوانان ما تصورشان این است که در زمان طاغوت تورم وجود نداشت؛ در حالی که شخص شاه در صحن مجلس شورای ملّی با صراحت اعلام کرد اوضاع و احوال کشور طوری شده که در برخی اقلام ۳۵ تا ۵۰ درصد تورم داشته‌ایم.


برادران و خواهران! علت فراموش‌کاری ما این است که کسی نبود تذکرمان دهد.»

 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها