تعداد بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۱۲۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱ - 2022 30 April
95 درصد پذیرفته‌شدگان فولاد بومی‌اند
author
به گزارش: سایت خبری تحلیلی هورگان

در اردیبهشت آزمون استخدامی فولاد به مرحله مصاحبه می‌رسد. همچنین مسئولان این مجتمع تولیدی در جلسه شورای اشتغال عنوان نمودند که ۹۵درصد افراد پذیرفته شده در بخش مصاحبه، بومی هستند.

همچنین بر پایه ادعای مسئولان از سامانه رصد ۱۰۷۸ شغل در سال ۱۴۰۰ در نی‌ریز ایجاد شده است.

رئیس اداره صمت در این جلسه عنوان نمود: در ۵ واحد تولیدی یعنی فولاد غدیر نی‌ریز (آهن اسفنجی) «تعداد اشتغال: ۶۶۱ نفر»، سیمان خاکستری «۲۶۸ نفر»، سیمان سفید «۲۴۷ نفر»، رینگ اسپرت «۳۶۵ نفر»، و مزرعه سبز (نارنی) «۳ نفر»، جمعاً  ۱۵۹۴ شغل ایجاد شده است.  

سهراب قدم‌زن افزود: انتظار می‌رود امسال فولاد سازی غدیر (۴۵۰ شغل)، امیاپارس (۴۰ شغل)، میکروکروم فاتح صنعت (۱۶۵ شغل)، به بهره‌برداری برسد و گندله‌سازی (۱۵۰ شغل)، و کربنات کلسیم (۶۰ شغل) که هر دو در مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز روند ساختشان ادامه یابد.

صدور ۲۲۷ مجوز
او همچنین در این جلسه عنوان نمود که تعداد کل جواز‌های صادر شده از سوی آن اداره ۲۲۷ مجوز بوده که از این تعداد ۱۳۶ مجوز معدنی و ۹۱ جواز صنایع متفرقه صادر شده است.

جلسه شورای اشتغال که به ریاست یوسفی فرماندار شهرستان نی‌ریز برگزار شد با حضور ادارات و بانک‌های مرتبط ادامه یافت  و گزارش‌های مختلفی ارائه شد که بخشی از توضیحات مسئولان در این جلسه به شرح زیر می‌باشد:

- برای شهرک فاضل طرح توسعه‌ای ارائه که با مخالفت محیط زیست مواجه شده است.

- نقشه U.T.M شهرک سنگ مشخص شده و در برنامه توسعه‌ای قرار دارد. (با تعیین مختصات یو تی ام گوشه‌های یک ملک، موقعیت آن با دقت خیلی زیاد در حد سانتیمتر و به‌طور منحصر به فرد روی کره زمین تثبیت می‌شود.)

- آموزش و پرورش برای سال آینده ۱۴۰ جای خالی دارد و با کمبود ۶۰ آموزگار در دوره ابتدایی روبرو است.

- بنیاد برکت در سال گذشته با اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی ۴۰۰ طرح اشتغال‌زا رادر نی‌ریز اجرا کرده است.

موانع کارآفرینان را بر دارید
در پایان این جلسه فرماندار با بیان اینکه موانع و مشکلات افرادی که به دنبال ایجاد اشتغال هستند باید برطرف شود پیشنهاد داد تا در همایش‌ها و سمینار‌ها و در تجلیل از افراد مختلف از آثار هنرمندان نی‌ریزی استفاده شود تا بازار آثار آن‌ها رونق بگیرد.

در این جلسه همچنین بر اشتغال افراد بومی در فولاد تأکید شد و فرماندار گفت: اگر به فرض کسی پدرش نی‌ریزی بوده و بنا به مسائل کاری مجبور شده به شهر دیگری برود و برای شما محرز است که این خانواده نی‌ریزی است آن‌ها را در لیست بومی قرار دهید تا حقی از آنان ضایع نشود. در این رابطه بنا شد آموزش و پرورش و شورا‌های شهر و روستا اعمال نظر کنند.

در زیر جدول اشتغال ایجاد شده در سال ۱۴۰۰ را مطالعه می‌کنید:

1594 نفر مشغول به کارند
 
منبع: تولیدی
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها