تعداد بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۱۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲ - 2022 30 April
در خطبه‌های نمازجمعه مطرح شد:
امام جمعه موقت نی‌ریز از نماینده‌مجلس خواست تا پروژه خط انتقال آب از خلیج‌فارس به شهرستانهای نی‌ریز، استهبان و بختگان را پیگیری کند.
author
خبرنگار: امید شهدان

امید شهدان، نی‌ریزان فارس: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد فقیه در خطبه‌های آخرین جمعه ماه مبارک رمضان گفت: زحمات نماینده‌ محترم را ارج می‌نهیم. اما خواهش من این است که با وجود بحران آب، مدیریت یکپارچه، منسجم و هدفمند را شاهد باشیم تا مشکل کم‌آبی را نداشته باشیم؛ چرا که آب گوهری گرانبها است و با هیچ نعمتی قابل مقایسه نیست.


خطیب جمعه نی‌ریز با اشاره به روز جهانی قدس گفت: امروزه ما ملت مسلمان باید دشمن را خوب بشناسیم. اسرائیل بیکار ننشسته و بسیاری از مجامع بین‌المللی در دست آن جنایتکار است. رشد جمعیت، سواد و دانش اسرائیل نیز بالا رفته است. آنها در دنیا یک اَقلیت هستند؛ اما همان گونه که مقام معظم رهبری فرمود، ۹۰ درصد خبرگزاری‌های دنیا زیر دست اسرائیل است. لذا باید نسبت به این جریانات هشیار بود.


وی افزود: رهبر معظم انقلاب اعلام خطر کردند که جمعیت ایران رو به کاهش است. هنگامی که جمعیت نداشته باشیم، عزت و قدرت نداریم. در حالی که اسرائیل در صندوق بین‌المللی پول، یونیسف و یونسکو حضور دارد.


البته ما با ملت یهود کاری نداریم؛ گرچه یهودیان در برخی مواقع برای ملت مظلوم فلسطین هم جان دادند. اما باید با صهیونیسم مبارزه کرد.


امام جمعه موقت نی‌ریز با اشاره به راهپیمایی روز قدس گفت: مرحبا به شما مردم ولایتمدار نی‌ریز که در هوای گرم و با دهان روزه به صورت متحد و همدل شرکت کردید. مسئولان هرچه می‌توانند قدر مردم نی‌ریز را بدانند که با وجود این همه مشکلات، پای انقلاب ایستاده‌‌اند.


حجت‌الاسلام والمسلمین فقیه با اشاره به عید سعید فطر، خاطر‌نشان کرد: امسال قرار است نماز باشکوه عید فطر در فضای ‌باز کنار گلزار شهدا اقامه شود. میزان فطریه را هم مراجع اعلام خواهند کرد. لذا از شهردار محترم می‌خواهم به مجموعه فرهنگی شهرستان که در هیچ جای کشور این‌گونه نیست، مثل: امامزادگان، مصلا، گلزار شهدا، حوزه علمیه، مسجد جامع و کتابخانه توجه شود. نیاز است اطراف آن بافت فرسوده تخریب و ادامه بولوار آیت‌ا... فقیه تکمیل شود؛ چرا که کنگره آن زنده‌یاد قرار است با حضور شخصیت‌های کشوری برگزار شود.


ایشان با گلایه از اوضاع نابسامان گلزار مرکزی شهدای نی‌ریز گفت: هنوز که هنوز است، دریچه‌های گلزار نصب نشده و شهدای ما جای زیبنده‌ای ندارند. باید به اداره بنیادشهید کمک شود. شهدا ولی‌نعمتان ما هستند و این وضع شایسته آنان نیست.


وی با اشاره به 11 اردیبهشت، روز جهانی کار و کارگر تصریح کرد: دست پینه‌بسته کارگر را باید بوسید. این افسران جنگ اقتصادی، در مبحث تولید و کار حضور فعال دارند. لازم است کارفرمایان بیشتر به بیمه و افزایش حقوق آنان توجه کنند تا موجب دلگرمی کارگران زحمتکش باشد.


امام جمعه موقت، با گرامی‌داشت روز معلم گفت: آثار شهید مطهری هنوز برای دانش‌آموزان و دانشجویان تازگی دارد و کارگشا است. بنده لازم می‌دانم روز معلم را به تمامی فرهنگیان عزیز که شغل انبیاء را پیش گرفتند تبریک عرض کنم و نیز خاطره مرحوم استاد حسن ضیغمی را که تازه از میان ما رفته‌اند گرامی دارم. از خداوند منان خواهانم روح آن سفر کرده را مورد لطف بی‌پایان خود قرار دهد.


حجت‌الاسلام والمسلمین فقیه، با اشاره به روز ملی خلیج‌ همیشه فارس و این که باید به هویت ملّی خودمان توجه داشته باشیم، خطاب به نماینده‌مجلس و فرماندار گفت: اعتباراتی در دولت قبل برای حوزه علمیه خواهران و برادران در نظر گرفته شد؛ اما پیگیری نشد. ان‌شاءا... ساختمان جدید حوزه خواهران الزهرا وضعیت مطلوب‌تری پیدا کند و شاهد رشد مبلغان دین خدا باشیم.


*****
بین دو نماز، رئیس شورای شهر نی‌ریز به عملکرد ۱۰ ماهه شورای شهر اشاره کرد و گفت: نخستین اقدام ما انتخاب شهردار جوان و انقلابی، خوش‌فکر و با تجربه برای نی‌ریز بود. درِ شورا به روی همه آحاد مردم باز بوده و نقطه نظرات آنان را شنیده‌ایم.


تاکنون ۴۷ جلسه رسمی تشکیل داده‌ایم و ۱۱ جلسه محله‌محور داشتیم؛ چون می‌خواستیم از پتانسیل معتمدین محلات استفاده کنیم. از دیگر اقدامات ما، افزایش بودجه شهرداری بود که مبلغ ۶۹ میلیاردتومان را برای امسال تصویب کردیم. با این وجود، در سال جاری نزدیک به ۱۸ میلیاردتومان فقط برای جمع‌آوری پسماند و فضای‌سبز اختصاص یافته و از شهروندان فهیم خواهشمندیم نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام کنند تا بتوانیم خدمات گسترده‌تری را ارائه دهیم.


سید علاءالدین فقیه افزود: عدالت‌محوری شعار ما بود. به‌ طوری که نزدیک به ۶۰ پروژه در سال جاری در نظر گرفتیم و در همه محلات یک یا دو پروژه اجرا خواهد شد.

همچنین ۶ میلیاردتومان برای آسفالت کوچه‌ها پیش‌بینی و نیز جلسات تخصصی برای بحث روگذر با رئیس دادگستری، دادستان و فرماندار سابق برگزار کردیم.


منتخب مردم در شورای شهر ششم عنوان داشت: یکی دیگر از معضلات محلات نی‌ریز، آبهای رهاشده در کوچه‌ها بود که با راه‌اندازی گشت، بسیاری از آنها مهار شد. همچنین ۳ جلسه ویژه با نماینده‌مجلس داشتیم و مطالبات شما را به ایشان ابلاغ نمودیم.
همچنین طرح‌هایی را در صحن شورا مبنی بر آموزش شهروندی اجرا کردیم و به شوراهای دیگر شهرها فرستادیم که نام یکی از خیابانها را به ‌عنوان خطاط بزرگ قرآن، استاد میرزا احمد نی‌ریزی بگذارند.


نوشتنی است در پایان، از نیما بیگی بوکسور نی‌ریزی تیم ملی بوکس ایران که در مسابقات آسیایی مقام سوم را به دست آورده بود، با جوایز و هدایای نقدی و غیرنقدی تجلیل به عمل آمد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها