تعداد بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۱۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰ - 2022 23 April
در خطبه‌های نمازجمعه مطرح شد:
امام جمعه موقت نی‌ریز خواست موقوفه‌ها به کارهایی چون: احداث جاده، ایجاد شغل، افطاری و امور فرهنگی اختصاص یابد.
author
خبرنگار: امید شهدان

امام جمعه موقت نی‌ریز خواست موقوفه‌ها به کارهایی چون: احداث جاده، ایجاد شغل، افطاری و امور فرهنگی اختصاص یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد فقیه در خطبه‌های نمازجمعه ۲ اردیبهشت، خطاب به واقفان نی‌ریزی گفت: جاده های شهرستان مناسب نیست و مردم بیچاره در این جاده‌ها تلف می‌شوند. همچنین در حوزه وقف برای بهداشت و درمان ضعیف هستیم. قوای سه‌گانه به تنهایی نمی‌توانند پاسخگوی همه مشکلات باشند. الحمدا... خیرین در بحث اِم‌آر‌آی تلاش کردند و این امتیاز را که قرار بود به شهر دیگری در استان فارس بدهند، از آن نی‌ریز کردند؛ اما هنوز جای کار بسیار دارد.

وی خاطر نشان کرد: می‌توان موقوفه‌ای در زمینه کارآفرینی و ایجاد شغل راه‌اندازی کرد. وقف فقط برای عزاداری‌ امام حسین نیست؛ چرا که آن حضرت، تمام وجودش وقف مردم بود و برای عدالت اجتماعی به شهادت رسید.

امام جمعه موقت با اشاره به این که موقوفه‌ای هم برای افطار صاحبان مشاغل سخت مثل پاکبانان، رانندگان و ... درنظر گرفته شود، از مجموعه شهرداری بابت نظافت شهر تشکر کرد و خواست به بافت فرسوده کنار مصلی توجه و ادامه بلوار کشیده شود تا هنگامی که کنگره آیت‌ا... فقیه برگزار می‌شود، جلوه قطب فرهنگی شهر زیبا باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فقیه با اشاره به روز جهانی زمین پاک، خطاب به نماینده‌مجلس گفت: این چه قانونی است که هر کسی پول داشت محیط‌زیست را تخریب کند؟ این عمل با اسلام سازگار نیست. شورای نگهبان باید در این خصوص تجدید نظر کند. همان‌گونه که مقام معظم رهبری سخن از عدالت اجتماعی و اقتصادی می‌فرمایند، آیا باید آقای معدن‌دار تمام و کمال پول را به جیب خود بزند و حق مردمی را که در مجاورت آن معدن قرار دارند، ندهد و سهمی به آنها تعلق نگیرد؟

مردم روستاها، خانه بهداشت، ورزشگاه و امکانات مطلوبی ندارند. به نظر من شما سرمایه‌بر هستید؛ نه سرمایه‌گذار!

وی افزود: اما برخی از معدن‌داران هم هستند که حامی محیط‌زیست هستند و وجوهات خود را پرداخت می‌کنند که ما از آنان تشکر می‌کنیم.

نوشتنی است بین دو نماز، از پاکبانان نمونه توسط شهرداری نی‌ریز تجلیل شد.

منبع: تولیدی
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها