تعداد بازدید: ۲۹۹
کد خبر: ۱۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱ - 2022 23 April
نویسنده : غلامرضا شعبانپور / مدیر مسئول

نهم اردیبهشت سالروز تأسیس شوراهای شهر، روستا، بخش و شهرستان است. سال گذشته انتخابات آنها برگزار شد. شوراها به عنوان پارلمان‌های محلی که منتخب مردم هستند هنوز جایگاه اصلی خود را نیافته و لازم است:

1-  قوه مقننه قوانین مربوط به شوراها را بازنگری کند البته با رویکردی که اختیارات آنها بیشتر شود و همانطور که در سرمقاله شماره 347 (31  اَمرداد 1400) نوشتیم تصمیمات آنها توسط قوه مجریه  وتو  نشود.

 2 -  شوراها با استفاده از قوانین موجود با پویایی، تلاش و پیگیری ضمن استفاده از اختیارات موجود به نمایندگی از موکلان خود مطالبه‌گری کنند و جایگاه خود را نشان دهند.

در شهرستان نی ریز به نظر می‌رسد شورای شهرستان در عمل فعالیتی ندارد؛ ظاهراً هنوز دفتر و جایگاهی هم ندارد و اعضا همگرایی لازم را ندارند. کسانی که از شهرها و بخش‌های شهرستان عضو این شورا هستند در برابر مردم مسئولند. با توجه به این که اختیارات شورای شهرستان از شورای شهر، روستا و بخش بیشتر است لازم است این شورا گزارش عملکرد خود در این مدت را به مردم ارائه کند. همین‌طور نماینده شورای شهرستان در شورای استان می تواند منتقل کننده مسائل اصلی شهرستان به استان باشد. در این زمینه هم لازم است فعالیت های انجام شده به اطلاع مردم برسد.

انتظار می‌رفت شورای شهر و شهرستان به مسائلی همچون گردنه لای‌رز، فروش بهداری، روگذر، مسیر نی‌ریز- آباده‌طشک و ...  می‌پرداخت.

شورای شهر نی‌ریز جلساتی را با اهالی محلات مختلف برگزار کرد اما گزارشی از پیگیری هایی که باید انجام شود به مردم نداد. این هفته نامه آمادگی دارد گزارش عملکرد شوراهای فوق‌الذکر را به اطلاع افکار عمومی برساند.

برای همه اعضای شوراها آرزوی توفیق و موفقیت داشته امیدواریم وعده‌های داده شده به مردم و مسئولیتی را که پذیرفته‌اند مدام پیش روی خود داشته و به آن متعهد باشند.

 شاد و سالم و موفق باشید

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها