تعداد بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۱۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰ - 2022 23 April
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0 دفتر: 0903 5383 - 071 رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

شهرداری نی‌ریز
1- ما ساکن خیابان شهید اکرام‌پور هستیم. شهرداری امتداد جدول خیابان ما را به جایی وصل نکرده و هرچه آب بد بو است، دم درِ خانه ما جمع می‌شود. از بوی تعفن و پشه بسیار در زحمتیم و سلامتی خانواده ما به خطر افتاده است.‌
برای پیگیری این موضوع، بارها به شکل حضوری به شهرداری مراجعه کردیم؛ اما مرتب ما را پاس دادند.
در پیگیری که کردیم، شما پاسخ دادید این جدولها برای دفع فاضلاب ساخته نشده و در حیطه وظایف امور آبفا و شبکه بهداشت است؛ اما وقتی به اداره‌های فوق مراجعه کردیم، به ما خندیدند و گفتند چه ربطی به ما دارد؟ فقط فاضلاب که نیست؛ علاوه بر فاضلاب، باران هم که می‌آید، همین مشکل را داریم. ضمن این که آب باران داخل پارکینگ ما می‌زند و وقتی هم در جدول می‌ماند، بوی تعفن می‌گیرد و پشه زیادی جمع می‌شود.
می‌خواستیم با مخلوط جدول را پر کنیم که می‌گویید دخل و تصرف در تجهیزات شهری تبعات حقوقی و جزایی دارد؛ اما سؤال من اینجا است که در قانون برای بازی کردن با سلامتی مردم و خانواده‌ها مجازاتی تعریف شده یا نه؟

پاسخ 1:
باسلام خدمت شهروندمحترم! ازصبر و شکیبایی شما سپاسگزاریم.
 به زودی انتهای خیابان شهید جاویدی تا خیابان یادشده عملیات جدول‌گذاری اجراخواهد شد.
از این که ما را در ساختن شهری زیبا یاری می‌نمایید، تشکر می‌کنیم.
(پیوندی، مسئول واحد عمران)
-//-
2- لطفاً از سطل زباله‌ای که به صورت بسیار خطرناک در پیچ میدانی که بین آخر خیابان کارگر غربی و زیتونها قرار دارد، به صورت حضوری بازدید کنید تا به عمق فاجعه پی ببرید.
قبلاً هم در هفته‌نامه نوشتید و فکر می‌کنم برای مدتی درست شد؛ ولی الان مدتی است که این سطل زباله هنوز همان جا است.

پاسخ 2: 
ضمن عرض سلام خدمت منتقد گرامی، موضوع جهت بررسی و ساماندهی به پیمانکار مربوطه ارجاع و در اسرع وقت رفع اشکال می‌گردد.
(حاجی‌محمدی، معاون خدمات شهری)
-//-
3- شما را به خدا کمی به فکر پارک ترافیک باشید. اصلاً رسیدگی نمی‌شود؛ یک شیر آب نیست که دستهایمان را بشوییم. دستشویی‌هایش نه لامپ دارد و نه شیر آب. لطفاً رسیدگی کنید.

پاسخ 3:
با سلام، پارک ترافیک پارک محله‌ای است و شامل یک سری امکانات می‌باشد. ضمن این که تخریب وسایل و آتش زدن درختان در سال قبل نیز توسط شهروندان عزیز صورت می‌گیرد که با این حال پیگیری می‌گردد.
در اینجا از همشهریان عزیز تقاضامندیم در نگهداری هر چه بهتر فضای سبز و بوستان‌های شهر، ما را یاری نمایند.
(ساوه‌ای، مسئول واحد فضای سبز)
-//-
4- چرا مثلث ابتدای بولوار شهید معصومی را به عنوان میدان جنگلبان معرفی کرده‌اید؟ مگر میدان تعریف ندارد؟ البته اگر واقعاً امکان دارد، آن را به میدان تبدیل کنید؛ ما هم استقبال خواهیم کرد.

پاسخ 4:
نامگذاری میادین و معابر، در حیطه اختیارات شورای اسلامی شهر است.
(مهندس فرغت، شهردار نی‌ریز)
-//-
5- چرا پارکینگ روبه‌روی شهرداری به روی ماشین‌های شخصی بسته شده است؟ اگر با خود شهرداری هم کار داشته باشیم، نمی‌دانیم باید خودرو خود را کجا پارک کنیم. حداقل اگر امکان دارد، مثل مسجد جامع مهدی عقب‌نشینی داشته باشید تا بتوانیم خودرو خود را برای چند لحظه پارک کنیم.
پاسخ 5:
تمام ادارات برای توقف ماشین‌آلات سازمانی خود و کارکنانشان به پارکینگ اختصاصی نیازمندند و ورود و خروج خودروهای شخصی به محوطه ادارات، مرسوم و مجاز نیست. پارکینگ عمومی شهر به مساحت بیش از ۷ هزار متر مربع در فاصله کمتر از ۱۵۰ متر از ساختمان شهرداری، توسط شهرداری نی‌ریز تملک شده و در اختیار شهروندان قرار دارد.
-----------//-----------

فرمانداری - شهرداری نی‌ریز - نماینده مجلس
عرض سلام و عرض ادب خدمت جناب فرماندار، شهردار، و نماینده عزیز! 
در ایام عید به شهر‌های متعددی سفر کردم و از هر شهری که عبور می‌کردم، واقعاً دلم به حال شهرم می‌سوخت.
نی‌ریز با این همه منابع و پول، بیشتر شبیه به یک روستا می‌ماند و جای بسیار تأسف است که چنین وضعیتی نصیب نی‌ریز شده است.
ورودی شهر بسیار نامناسب، درختان بولوار‌ها نامتوازن و گاهاً ضعیف، جدولها رنگ‌آمیزی نشده، نورپردازی اماکن تاریخی مثل مسجد جامع کبیر نامناسب، خیابانها تنگ و باریک، نبود وجود خط‌کشی خیابانها، وجود نداشتن اِلِمانهایی که تاریخ شهر را به مسافران بشناساند و ...
کافی است سری به شهر‌هایی مثل ساوه، سیرجان، رفسنجان و... بزنید تا متوجه حرفهایم شوید.
امیدوارم عزمی راسخ برای ایجاد هماهنگی در شهر بین مسئولان به وجود بیاید و نی‌ریز را همه با هم بسازند.

پاسخ فرمانداری:
ضمن تقدیر و تشکر از شما شهروند محترم، موضوعات مطرح شده ان‌شاءا... در جلسات برنامه‌ریزی بررسی و پیگیری خواهد شد.
-//-
پاسخ شهرداری نی‌ریز:
با شما هم عقیده نیستیم. در اسفندماه سال گذشته زیباسازی و آماده‌سازی شهر برای نوروز به صورتی بسیار پر رنگتر از سالهای قبل توسط شهرداری نی‌ریز انجام شده بود. ضمناً مقایسه شهرها با جمعیت و ثروت متفاوت، مقایسه اشتباهی است. شایان ذکر است یکی از مهمترین راه‌های درآمد شهرداری‌ها، پرداخت عوارض توسط شهروندان است و بدیهی است پرداخت نکردن عوارض توسط شهروندان، باعث عدم پیشرفت شهر خواهد شد.
-//-
پاسخ روابط عمومی، اموررسانه وفضای مجازی دکترطهماسبی: 
با سلام خدمت شهروندان گرامی، در خصوص مطالبه مطرح شده توسط شهروند گرامی، به نظر می‌رسد باید توضیحات شورای شهر و شهرداری محترم به عنوان‌ متولی امور ذکر شده در ابتدا شنیده شود تا خدای ناکرده دچار قضاوتهای نادرست و یک‌طرفه نشویم.
همان طور که همه مردم فهیم و شریف می‌دانند، رسیدگی به این گونه امور در اختیار شهرداری و شورای شهر است.
مطلب شهروند گرامی به دکتر طهماسبی منتقل گردید .
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز - فرمانداری
با تشکر از آقای دهقان بابت پاسخ صحیح و این که از اوضاع نیروهای جایگاه سوخت خبر دارند. 
و این که چون از مسئول مربوطه پاسخی دریافت نکردم، می‌خواستم این موضوع را به فرمانداری شهر ارجاع دهم تا شاید پیگیری کنند که چرا به خاطر کمبود نیرو، نیمی از جایگاه باید تعطیل شود و مردم در صفهای طولانی منتظر باشند؟

پاسخ مشترک شهرداری نی‌ریز و فرمانداری:
تعطیلی برخی از دیسپینسرهای جایگاه اختصاصی شهرداری نی‌ریز به دلیل خرابی سامانه هوشمند سوخت (کارتخوان) و عدم امکان اتصال کارت هوشمند به نازل‌ها است. مکرراً قبلا توضیح داده شده است که تأمین قطعات سامانه هوشمند در حیطه وظایف شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است و ارتباطی به صاحب جایگاه (شهرداری) ندارد.
-----------//-----------

فرمانداری
از فرماندار جدید خواهش می‌کنیم به ما که یک خانواده معلول و بی‌سرپرست هستیم، سری بزند. به کمیته امداد و بهزیستی هم مراجعه کرده‌ایم؛ اما همچنان مشکلات زیادی داریم.
(نام و شماره تلفن پیام‌دهنده در دفتر هفته‌نامه محفوظ است.)

پاسخ فرمانداری:
دیدار با خانواده‌های معلول و بی‌سرپرست در برنامه و دستور کار اینجانب است که ان‌شاءا... در اولین فرصت انجام خواهد شد.
-----------//-----------

منابع طبیعی - محیط زیست - نی‌ریزان فارس
لطف کنید گزارشی از منطقه و طبیعت چاه‌بند حسن‌آباد تهیه کنید. اگر جلوی پیشروی کارخانه سیمان خاکستری گرفته نشود، به زودی همه طبیعت، خاک، پوشش گیاهی و حیوانات آن اکوسیستم و کوه‌های آن منطقه به صورت کامل از بین خواهد رفت. به طور وحشتناکی خاک و کوه‌های آنجا را دارند می‌بلعند. من نمی‌دانم واقعاً مردم چطور می‌توانند دست روی دست بگذارند و شاهد از بین رفتن طبیعت بکر آن منطقه باشند. من به عنوان یک گردشگر که روز سیزده بدر آن منطقه را دیدم، واقعاً وحشت کردم.
خواهش می‌کنم پیگیری کنید و به گوش مسئولان و مردم برسانید.
نی‌ریزان فارس: با سلام و درود، موضوع در اختیار سازمانهای ذی‌ربط قرار گرفت.

پاسخ محیط زیست:
با سلام، محدوده مشخص شده کارخانه سیمان خاکستری و معدن آن در خارج از مناطق تحت مدیریت محیط زیست (مشهور به چهارگانه) واقع هستند. البته به محض گذر از محدوده‌های واگذارشده، قطعاً با متصرف اراضی ملی برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.
-----------//-----------

بیمارستان شهدای سلامت
نحوه نوبت‌دهی کلینیک تخصصی به شدت نامناسب است. اگر قرار باشد جهت ازدحام جمعیت و رعایت پروتکل یک جا تعطیل شود، همین کلینیک تخصصی است. مسئولان عزیز! لطفاً اقدام لازم را جهت هر چه بهتر شدن نحوه نوبت‌دهی انجام دهید.
من صبح ساعت ۵ رفتم، گفتند نوبت نداریم. من نمی‌دانم بقیه ساعت ۴ رفته‌اند نوبت گرفته‌اند؟

پاسخ بیمارستان شهدای سلامت:
با سلام و خدا قوت، جهت جلوگیری از ازدحام نوبت‌دهی به صورت اینترنتی و دفتری در روزهای غیر از روز همان تخصص قرار گرفته است تا از ازدحام جلوگیری گردد.
نزدیک به ۲۵۰۰ ویزیت در ماه در کلینیک تخصصی انجام می‌شود و در بیمارستان شهدای سلامت، دو روز در هفته بیماران سرپایی غیر اورژانسی و هر روزه بیماران اورژانسی سونوگرافی می‌شوند .
-----------//-----------

شرکت تعاونی انجیرکاران - انجمن صنفی رانندگان
چرا تانکرهای آب به رغم نرخنامه‌ای که شما در هفته‌نامه نی‌ریزان فارس چاپ کردید، قیمتهایشان را نجومی بالا برده‌اند و حرف از 600 هزار تومان می‌زنند؟ آیا نظارتی هست؟

پاسخ شرکت تعاونی انجیرکاران:
با سلام و ادب، در رابطه با رفع مسائل و مشکلات آب، جلسه‌ای با ادارات و ارگانهای مربوطه تشکیل شده و به زودی نتیجه موضوع به اطلاع عموم خواهد رسید.
-//-
پاسخ انجمن صنفی رانندگان:
با سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما، جلسه‌ای پیرامون نرخ آب هفته قبل در اداره جهاد کشاورزی برگزار شد و جلسه‌ای نیز هفته آینده برگزار خواهد شد که نتیجه به اطلاع همشهریان خواهد رسید.
-----------//-----------

تعاون، کار ر و رفاه اجتماعی
با درخواست کارکنان کارخانه رینگ‌اسپرت نور نی‌ریز در تاریخ 18/10/1400 مبنی بر درخواست قرارداد کتبی و طرح طبقه‌بندی مشاغل و فیش حقوقی از کارفرما، طی مراجعه بازرس محترم اداره کار و صحبت کارکنان و مدیر کارخانه، قرار شد در ده روز آینده موارد بالا اعمال شود؛ ولی متأسفانه تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است. کارگران رینگ‌اسپرت جهت اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، فیش حقوقی و قرارداد، به کدام سازمان دولتی باید مراجعه کنند؟

پاسخ اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
احتراماً در خصوص سؤال مطرح شده توسط شهروند محترم، به اطلاع می‌رساند که مستند به ماده ۴۹ قانون کار در کارگاه‌های مشمول اجرای طرح طبقه‌بندی، کارفرمایان موظفند با همکاری کمیته طبقه‌بندی مشاغل کارگاه و یا مؤسسات ذیصلاح طرح طبقه‌بندی مشاغل را تهیه و پس از تأیید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به مرحله اجرا در آورند و مستند به ماده ۵۰ قانون کار، چنانچه کارفرمایان نسبت به ارزیابی مشاغل کارگاه اقدام ننمایند، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی انجام این امر را به یکی از دفاتر مؤسسات مشاوره فنی ارزیابی مشاغل واگذار خواهد کرد که در این خصوص آخرین مکاتبه صورت گرفته با شرکت رینگ‌اسپرت در تاریخ 25/۱۲/1400  بوده که رونوشت مکاتبه به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس ارجاع شده تا پیگیری لازم به عمل آید.
-----------//-----------

امور آبفا
سالها است مسئله خشکسالی گریبان‌گیر ما شده است. همه می‌دانیم کمبود آب بحرانی است و در برخی جاها مثل استانهای خوزستان، اصفهان و... بر سر آن جنگ و دعوا است. در شهر ما با توجه این که در چند ساله گذشته شبکه تصفیه آب فاضلاب خانگی پیگیری می‌شد، اکنون معطل تصفیه‌خانه‌ای است که این آب را تصفیه کند و به چرخه تولید بازگرداند که اگر چنین شود، بسیار در مصرف آب صرفه‌جویی خواهد شد و منطقه رونق خواهد گرفت. لذا توقع ما مردم این است که تمرکز خود را بر روی احداث و اتمام این پروژه بگذارید تا در این بحران خشکسالی این وضعیت را مدیریت کنیم.

پاسخ امور آبفا:
سلام و وقت بخیر، ضمن تشکر از همشهری دلسوز که پیگیر بهره‌برداری فاضلاب شهر نی‌ريز هستند، به اطلاع می‌رساند مناقصه انتخاب پیمانکار ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر نی‌ريز برگزار شده و پیمانکار انتخاب و به بانک توسعه اسلامی معرفی گردیده و پیمانکار مورد تأیید بانک قرار گرفته است. هم‌اکنون در مرحله نهایی‌سازی عقد قرارداد می‌باشد و پس از تکمیل مراحل قانونی و ابلاغ قرارداد، عملیات اجرایی ساخت تصفیه‌خانه آغاز خواهد شد.
-----------//-----------

اتاق اصناف
خبری در فضای مجازی منتشر کردید که نان مجانی می‌دهند. کدام نانوایی نان مجانی می‌داد؟ نانوایی‌ها شلوغ بود؛ ولی پول می‌گرفتند. من به خاطر ۸ عدد نان، در صف شلوغ ایستاده بودم تا بالاخره به زور نوبتم شد. این همه اطلاع‌رسانی شد برای نان مجانی؛ ولی کو و کجا؟ ساعت 7 عصر از نانوایی ..... ۸ عدد نان گرفتم و مثل همه 5 هزار تومان پرداختم.

پاسخ اتاق اصناف:
با سلام، این طرح با نظارت و کنترل اتاق اصناف، اتحادیه خبازان و بسیج اصناف اجرا شده و هر کدام از 24 نانوایی دو بار سرکشی شدند. نانوایی مورد نظر شما خودش برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی و مشارکت نکرده است.
-----------//-----------

جهاد کشاورزی
در مورد خبر «احداث کانال انتقال آب قنات اسلام‌آباد برای نی‌ریز»، من بچه اسلام‌آباد هستم. این موضوع صحت ندارد. آخر کدام آب؟ بعد از روستا تا نی‌ریز حداقل ۲۰ کیلومتر است. اشتباه نمی‌کنید؟ به نظرم بودجه برای ترمیم واحیاء قنات باشد. از این خبر مطمئن هستید؟

پاسخ جهاد کشاورزی:
با سلام‌، همان گونه که در خبر نیز عنوان‌شده است، در این طرح صرفاً مسیر  انتقال آب از قنات مذکور به داخل مزارع مشروب آن، از وضعیت خاکی تبدیل به بتنی می‌شود.
-----------//-----------

بانک مسکن
سلام اگر ممکن است، برسی کنید چرا بانک مسکن با آوردن تبصره، مانع وام کارمندی ادارات می‌شود؟ شرایط وامهای 18 درصد بدون ضامن را که دولت ابلاغ کرده، چرا قبل از تشکیل پرونده ابلاغ نمی‌کند تا کارمندان با مشکل رو‌به‌رو نشوند؟
ما از همین بانک حقوق می‌گیریم و فقط یک زمان کسی که ضامنش بودیم، اقساطش را با تأخیر پرداخت کرد و الآن تسویه کرده است. به خاطر همین، بعد از تشکیل پرونده با دوندگی زیاد، به ما گفتند وام به شما تعلق نمی‌گیرد! 

پاسخ بانک مسکن:
با سلام، در بخشنامه مذکور اعلام کرده‌اند که ملاک عدم ارائه ضامن، کسب رتبه A و B یا C است و سامانه بانک مرکزی رتبه مذکور را اعلام می‌کند و در صورتی که رتبه حداقلی کسب نکنند، باید ضامن ارائه کنند. البته وزیر اقتصاد اعلام کرده سامانه مذکور به زودی به‌روزرسانی می‌شود و مشکلات این چنینی به زودی حل خواهد شد و رتبه‌بندی‌های گزارش مذکور به زودی اصلاح می‌شود.

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- منابع طبیعی

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها