تعداد بازدید: ۴۲۱
کد خبر: ۱۲۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷ - 2022 16 April
خطیب جمعه نی‌ریز:
خطیب جمعه نی‌ریز نبود درمانگاه شبانه‌روزی در شهرستان نی‌ریز را بی‌عدالتی در حوزه توزیع امکانات کشور دانست.

خطیب جمعه نی‌ریز نبود درمانگاه شبانه‌روزی در شهرستان نی‌ریز را بی‌عدالتی در حوزه توزیع امکانات کشور دانست.

حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 26 فروردین، با تأکید بر این که باید در توزیع امکانات عدالت باشد، اظهار داشت: «چرا در تهران بیمارستان 5 ستاره باشد ولی در قطرویه و مشکان و بخش مرکزی ما درمانگاه ‌شبانه‌روزی نباشد؟ آیا این عدالت است؟»

وی افزود: «ما تا شنیدیم می‌خواهند درمانگاه دکتر شهید فقیهی را واگذار کنند، به سرعت موضوع را منتقل کردیم و شنیدم خدا را شکر از لیست فروش خارج شده؛ اما باز هم باید پیگیر باشیم. چه اشکالی دارد که از مرکز تجاری کنار درمانگاه استفاده و یک کلینیک تخصصی یا فوق تخصصی ایجاد شود؟ آقای فرماندار! خودِ مرکز شهرستان درمانگاه می‌خواهد. ما در خودِ بخش مرکزی مشکل داریم؛ دیگر خدا به داد دیگر بخش‌ها برسد. اولویت بخشها بهداشت است؛ چون جان مردم در خطر است. برخی بیماران قبل از این که به مرکز شهرستان برسند در راه تلف می‌شوند. همچنین قطرویه ما هنوز زایشگاه ندارد.»

خطیب جمعه نی‌ریز در جایی دیگر عنوان داشت: «برخی می‌گویند در نی‌ریز بعضی جاها هم رشوه می‌گیرند و هم رشوه می‌دهند. می‌گویند برخی جاها اگر می‌خواهی کارَت انجام شود، باید رشوه بدهی. خدا کند دروغ باشد. مردم هم می‌ترسند گزارش دهند. چرا بایداین طور باشد؟ در نظام اسلامی مردم باید بتوانند راحت حرفشان را بزنند.»

حجت‌الاسلام فقیه گفت: «باید جلوی ربا و نزول گرفته شود. بانکهایی که مثل قارچ سر از زمین در می‌آورند، مردم را آزار می‌دهند. باید قرض‌الحسنه باشد. این سود‌های کذایی که حتی در غرب و در بین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هم وجود ندارد، آیا جایش در کشور اسلامی است؟ ربا جنگ با خدا است. آیا این اسلام است؟ حال می‌خواهید برکت نازل شود و باران بیاید؟ اگر می‌خواهید این دولت موفق باشد، باید به حساب بانکها رسیدگی کنند.»

وی افزود: «مسئولان باید به فکر گرانی و تورم و وضعیت اقتصادی باشند. نه مثل آن مسئول مملکت که می‌گفت مرغ و گوشت و میوه نخورید، مگر چه می‌شود؟ به نظرم کم‌کم هوا هم نباید تنفس کنیم. خب اگر این طور است، شما هم نخورید. اگر نیست، باید برای همه نباشد. اگر فلان مسئول هم میوه نخورد چشم، ما هم نمی‌خوریم. اگر فلان مسئول سوار ماشین مدل بالا نشد، ما هم نمی‌شویم. الناس علی دین ملوکهم؛ مردم بر دین مسئولانشان هستند و به آنها نگاه می‌کنند. »

حجت‌الاسلام فقیه با اظهار نگرانی از مشکلات اساسی در کشور بعد از 43 سال از پیروزی انقلاب، گفت: «بعد از 43 سال، هنوز این همه مشکل وجود دارد؛ چون اصولی کار نشده. از اقتصاد و فرهنگ معیوب است تا فضای مجازی که دیگر چه بگویم؟»

خطیب جمعه نی‌ریز وحدت و همدلی مردم شهرستان را رمز ‌موفقیت دانست و اظهار داشت: «وحدت بین روحانیت و مسئولان و مردم، رمز بقای انقلاب است. نماز جمعه مظهر وحدت و همبستگی است. این وحدت که بین روحانیت شکل گرفته، چقدر زیبا است. باید آن را حفظ کنیم؛ چون در غیر این صورت، برخی افراد خیلی خوشحال می‌شوند و منفعتشان در چنددستگی است. ما باید حول محور ولایت و دین وحدت داشته باشیم و مراقب باشیم و باشید و توطئه‌ها را در نطفه خفه کنید.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها