تعداد بازدید: ۴۲۵
کد خبر: ۱۲۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱ - 2022 16 April
آمار تأیید شده‌ها، مکان ساخت و...

برپایه آخرین بررسی‌های نی‌ریزان فارس از ۶۳۱۷ متقاضی مسکن در نی‌ریز تاکنون 1803 نفر تأیید اولیه شده‌اند و 519 نفر تأیید نهایی.

در شهر مشکان از ۵۴۶ نفر متقاضی، ۱۹۹ نفر تأیید اولیه و ۱۷ نفر تأیید نهایی شده‌اند و در شهر قطرویه از 71 متقاضی ۱۱ نفر تأیید اولیه شده‌اند و تاکنون کسی تأیید نهایی نشده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی نی‌ریز در پاسخ به این سؤال که قرار بوده روند تأیید متقاضیان شتاب بگیرد، گفت: اینکه آمار تأیید شده‌ها کم است بدان دلیل نیست که ما کُند کار کرده‌ایم، متأسفانه خیلی از آنها مشکل فرم «ج» دارند و باید از طرف متقاضی استعلام و پیگیری شود اما آنها تاکنون مراجعه نداشته‌اند.

یاراحمدی مهمترین علت رد افراد را استفاده از تسهیلات دولتی اعلام کرد.

وی در مورد زمان شروع به ساخت واحدها گفت: ان‌شاا...از اواخر اردیبهشت‌ماه کار ساخت مسکن‌ها به صورت دو طبقه در زمین‌ پشت دانشگاهها آغاز می‌شود.

در همین رابطه مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت:  متقاضیان نهضت ملی مسکن که پیامک دریافت کرده‌اند برای تکمیل پرونده خود (بارگذاری و ثبت مدارک لازم) به دفاتر پیشخوان منتخب مراجعه کنند.

محمودرضا طالبان با اعلام این مطلب گفت: تعداد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس بیش از ۲۸۵ هزار نفر بود که با احتساب ثبت‌نام‌های اقدام ملی مسکن این عدد به بیش از ۴۱۵ هزار نفر بالغ می‌شد.

وی اضافه کرد: ۱۷۲هزار نفر به دلیل قرمز بودن فرم «ج» آنها یا به عبارت دیگر چون از تسهیلات دولتی مسکن (شامل زمین، وام و...) استفاده کرده بودند و همچنین نداشتن شرایط لازم ثبت‌نام طرح ملی مسکن از این طرح حذف شدند.

طالبان خاطرنشان کرد: مابقی متقاضیان در حال بررسی و پالایش هستند و آنهایی که پیامک دریافت کرده‌اند باید تا تاریخ مشخص شده در پیامک به دفاتر پیشخوان منتخب مراجعه و نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس متذکر شد:  در اکثر شهرهای استان فارس اجرای طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی ۲ طبقه با مصالح بنایی در حال اجراست که این الگو برای شهرهایی که مشکل تأمین زمین در آنها وجود ندارد بسیار الگوی مناسبی است.

طالبان با بیان اینکه هزینه ساخت در ساختمان‌های ۲ طبقه ویلایی، کمتر است، گفت:  پائین بودن هزینه ساخت در این شیوه، منجر به استقبال بیشتر متقاضیان از ساختمان‌های ۲ طبقه ویلایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: در شهرهای شیراز، مرودشت، فسا، استهبان، کازرون و نورآباد به دلیل کمبود زمین ناچار به بلند مرتبه‌سازی هستیم اما در اکثر شهرهای استان فارس با الگوی ویلایی ۲ طبقه پیش خواهیم رفت.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها