تعداد بازدید: ۹۶
کد خبر: ۱۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰ - 2022 16 April
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0 دفتر: 0903 5383 - 071 رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

مسئولان مربوط
لطفاً گزارشی در مورد مزاحمت وقت و بی وقتِ ضایعاتیها و بلندگوهایِ گوش خراششان تهیه بفرمایید. امروز این هفتمین ماشینی است که برای خرید ضایعات‌، در کوچه ما صدا می‌زند و آسایش را از مردم سلب کرده است.
لطفاً به شهرداری بگویید آنها را ساماندهی کنند تا فقط در یکی از روزهای هفته در سطح شهر و کوچه‌ها بچرخند.
واقعاً از صدای این ضایعاتی‌ها عاصی شده‌ایم. آخر مگر مردم تولیدی ضایعات دارند که این همه باید صدای این بلندگوهای خشن را روزانه بشنوند؟
-----------//-----------

آموزش و پرورش
1- در سفری که نوروز به روستای هرگان داشتم‌، دخترخانمی را دیدم به نام ..... که حدود ۷ سال داشت. این دختر خانم چشمهایش ضعیف بود و عینک نداشت. از معلم او و آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان می‌خواهم پیگیر این موضوع باشند؛ شاید دانش‌آموزان و کودکان دیگری هم در روستا‌ها باشند که این مشکل را داشته باشند.
2- در مدرسه ابتدایی .....، به خاطر ماه مبارک رمضان دانش‌آموزان کلاس اول تا سوم ابتدایی را مجبور کرده‌اند صبح‌ها صبحانه را در خانه بخورند و در مدرسه چیزی نخورند. شما چنین چیزی را قبول دارید؟ کدام بخشنامه چنین چیزی می‌گوید؟ روزه هم برای بچه‌های اول تا سوم ابتدایی نیست. این هم که می‌گویند اگر می‌خواهید تغذیه بخورید، در کلاس بخورید، آیا از نظر بهداشتی درست است در کلاسی که 25 نفر بوده‌اند و ممکن است آلوده باشد این کار را انجام دهند؟

پاسخ آموزش و پرورش:
1- با سلام، پیرو قرارداد‌های قبلی با اپتومتریست‌ها و فروشگاه‌های عینک، توسط معاون محترم پشتیبانی و توسعه مدیریت، برای چنین دانش‌آموزانی عینک رایگان تهیه می‌شود.
2- با آرزوی قبولی طاعات و عبادات، به اطلاع می‌رساند بر اساس پیگیری به عمل آمده، تغییراتی در برنامه کلاسی دانش‌آموزان پایه‌های اول تا سوم ایجاد شده تا دانش‌آموزانی که به سن تکلیف نرسیده‌اند و یا به دلیل بیماری روزه نیستند، به دور از چشم روزه‌داران تغذیه صبحگاهی خود را میل نمایند.
ضمناً در این زمینه مدیریت بخشنامه خاصی دریافت ننموده و با توجه به این که رعایت اصل روزه‌داری از فرایض دینی است و خوردن و آشامیدن در ملاء عام مردود است، مدارس توصیه‌های خود را متناسب با شرایط سنی دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه ارائه می‌کنند.
*****
همچنین در پاسخ به سؤال شهروند گرامی که در شماره قبل به چاپ رسید، پاسخ زیر ارائه می‌شود:
بازگشایی حضوری بر اساس تصمیم ستاد کرونای کشور صورت گرفته و دلایل آن بارها توسط وزیر محترم و معاونان ایشان در صدا و سیما توضیح داده شده است.
-----------//-----------

صمت - اتاق اصناف - جهاد کشاورزی
1- با سلام، ‌جهت اطلاع نانوایی محلی نان سوخته به ما داده بود که خدمت آقای اصل‌نژاد در اداره صمت رفتم. ایشان واقعاً پیگیری نمودند که تشکر می‌کنم. همیشه باید کارهای مثبت هم دیده شود؛ نه فقط منفی. جناب آقای اصل‌نژاد با تلفن همراه خودشان با اتحادیه و اتاق اصناف صحبت کردند.
همچنین از اتاق اصناف، جناب آقای سلمان‌نژاد و آقای ذوالقدر هم تشکر و قدردانی می‌کنم.
2- امروز یکشنبه 21 فروردین، به هر قصابی سر زدیم، کشتار نکرده بود و گوشت نداشت. علت را که می‌پرسیم، می‌گویند به دلیل این که قیمت گوشت را پایین‌تر از آنچه می‌خریم تعیین کرده‌اند، برایمان نمی‌صرفد.کاش فکری برای این مشکل می‌کردید؛ مردم در این ماه رمضان چه کنند؟
-//-
پاسخ صمت:
به استناد قانون انتزاع، امور آرد و نان و گوشت دام و طیور از صنعت، معدن و تجارت جدا و به جهاد کشاورزی انتقال یافته است. ضمناً آقای اصل‌زاده همکار ما نیز در همین رابطه به جهاد کشاورزی منتقل شده‌اند.
-//-
پاسخ اتاق اصناف:
1- با سلام، ازلطف و محبت شماتشکرمی‌کنم.
2- قصابان زیر نظر جهادکشاورزی هستند.
*****
همچنین در پاسخ به سؤال شهروند گرامی که در شماره قبل به چاپ رسید، پاسخ زیر ارائه می‌شود:
با سلام و احترام، ضمن بررسی موضوع و تذکر لازم، در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، مراتب را به صورت حضوری یا از طریق تلفن به شماره‌های گویای 53835800 و 53835700 واحد بازرسی و نظارت بر اصناف شهرستان گزارش نمایید تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
-//-
پاسخ جهاد کشاورزی:
در این رابطه اداره‌های صمت، جهادکشاورزی، اتاق اصناف، بازرسی اتاق اصناف و رئیس اتحادیه قصاب در نی‌ریز جلسه مشترکی تشکیل داده‌اند. پیرو اعتراض اعضای صنف قصاب به نرخ ابلاغی و عدم تمکین در عرضه گوشت، حسب دستور دادستان محترم، جلسه‌ای تشکیل شد. در این جلسه که در اتاق اصناف تشکیل شد، کارشناسان جهادکشاورزی، بازرسی اتاق اصناف، رئیس اتحادیه قصاب، رئیس اداره صمت و اتاق اصناف نسبت به بررسی نرخنامه و آنالیز قیمت گوشت در حضور اعضای اتحادیه، نرخنامه را تأیید کردند و مقرر شد توسط بازرسی اتاق اصناف و بازرسان جهادکشاورزی، اعمال شود و در صورت تکرار تخلفات، به شدت برخورد گردد.
در ادامه جلسه مقرر شد پس از ابلاغ کتبی اتحادیه، از تاریخ ۲۳ فروردین توسط پلیس اماکن حسب دستور دادستان محترم، با متمردین برخورد قاطع صورت گیرد و نصب پارچه و تعطیلی محل کسب اجرایی گردد. 
-----------//-----------

نماینده مجلس
با توجه به این که در چند روز آینده طرح صیانت دوباره به صحن علنی مجلس بر‌می‌گردد، از شما خواهش می‌کنم که موضوع مخالفت با طرح صیانت را مطرح کنید و مخالفتهای مردم نی‌ریز را به صورت درست و محترمانه‌ای به نماینده شهرمان برسانید تا در مجلس برای طرح صیانت رأی منفی خودشان را اعلام کنند . 

پاسخ روابط عمومی، امور رسانه و فضای مجازی دکتر طهماسبی:
با سلام، پیام شما به نماینده محترم رسید. ان‌شاءا... دکتر طهماسبی مطابق با صلاح مردم و نظر کارشناسان مربوطه و با بررسی همه‌جانبه موضوع، رأی خود را در این خصوص خواهند داد. 
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز
بنده چند شب پیش به جایگاه سوخت شهرداری نی‌ریز مراجعه کردم. اما در حین سوختگیری متوجه خستگی شدید اپراتور شدم. دلیل را که جویا شدم، متوجه کمبود نیرو در این جایگاه شدم. چرا شیفت شب جایگاه سوخت باید یک نفره باشد؟ از مسئول جایگاه تقاضا دارم این موضوع را هرچه سریعتر پیگیری کنند. 

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
شهروند گرامی! موضوع مطرح شده توسط جنابعالی، اساساً صحیح نمی‌باشد.
(دهقان، مسئول روابط عمومی)
-----------//-----------

بیمارستان شهدای سلامت
1- اتاقهای بخش داخلی یخچال ندارد. با توجه به این که هوا رو به گرمی می‌رود، داروها و مواد غذایی بیماران فاسد و بدبو می‌شود. لطفاً اقدام کنید.
2- شما در هفته‌نامه شماره ۳۷۸ تیتر زده‌اید که 2.5 میلیارد تومان برای دستگاه رادیولوژی سیار هزینه شده که عملی بسیار عالی و خداپسندانه است و ان‌شاءا... که ادامه داشته باشد؛ اما شهرستانی با این جمعیت، وقتی برای سونو‌گرافی یا ماموگرافی به بیمارستان جدید مراجعه می‌کنیم، می‌گویند فقط بیماران داخل بخش و بستری حق استفاده دارند و بقیه باید به بیرون و مطبهای خصوصی مراجعه کنند. چون خانم دکتری که در بیمارستان کارهای سونوگرافی را انجام می‌دهد، وقت ندارد. 
حال اگر کسی نتواند هزینه مطب خصوصی را بدهد، باید چه کند؟ شما لطف کنید سری به درمانگاه بیمارستان بزنید و سری هم به مطبهای خصوصی. مردم برای پرداخت هزینه کمتر مدتها در صف می‌نشینند؛ چون فشار اقتصادی واقعاً زیاد است.
حال در این شرایط، چرا نباید سونو‌گرافی یا کارهای مربوط به آن داخل خود بیمارستان برای همه و طبق نوبت انجام شود؟
درحالی که در استهبان و در بیمارستان این کار را با کمترین هزینه و نوبت‌دهی تلفنی انجام‌ می‌دهند.
3- در بیمارستان جدید برای دیالیزی‌ها جایی گذاشته‌اند که باید از روی جدول بپرند تا بتوانند بالا بروند. بیماران دیالیزی اکثراً مشکل راه رفتن دارند. باید ویلچر را با بدبختی ببریم بالا یا از سمت اتفاقات برویم که دم در هنوز بیمار را داخل نبرده‌ایم، چهارتا نگهبان می‌آیند و می‌گویند ماشینتان را بردارید. این قسمت باید به جای پله، راه ویلچررو باشد؛ نه این که مجبور باشند از روی جدول بپرند و به پله برسند!

پاسخ بیمارستان شهدای سلامت:
1- با سلام و خدا قوت، یخچالهای مورد نیاز برای بخشها خریداری شده و به زودی بین بخشها تقسیم خواهد‌ شد.
-----------//-----------

راه و شهرسازی
اگر تعداد متقاضیان مسکن ملی بیشتر از سهمیه زمین در شهرستان بود و خواستید فقط به تعدادی از آنها بدهید، اولویت را به کسانی بدهید که بیش از ۲۰ سال از ازدواجشان‌ می‌گذرد و هنوز خانه ندارند. چون واقعاً در این سالها خیلی زجر بی‌خانمانی کشیدیم و دیگر جوان نیستیم و توان اسباب‌کشی هر ساله را نداریم.
-----------//-----------

همشهریان عزیز؛ هشدار!
هر ساله با شروع فصل گرما تعدادی از هموطنانمان بر اثر بی‌احتیاطی و به خاطر سرویس کردن کولر، به علت برق‌گرفتگی جان خودشان را از دست می‌دهند. اگر قصد سرویس کردن کولر خانه یا محل کار خود را دارید، حتماً بر‌ق اصلی را قطع کنید؛ چرا که در غیر این صورت، مطمئن باشید برق صد در صد در آب کولر در حال سرویس وجود دارد.

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- راه و شهرسازی

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها