تعداد بازدید: ۱۹۶۶
کد خبر: ۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴ - 2017 30 January
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: مرغ های تولیدی در استان فارس مشکل بیماری و یا تزریق داروی غیر مجاز ندارند.
سید عبدالله جزایری افزود: این مقدار از تولیدات فارس رتبه سوم کشور را دارد.

وی گفت:‌همه سالن های پرورش مرغ فارس از استانداردهای لازم برخوردارند و با مدیریت پرورش مرغ به شیوه های نوین و رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه ای و نیز استفاده از جیره ی غذایی با منشاء گیاهی نظیر ذرت و کنجاله سویا، از ورود عوامل بیماری زا در جایگاه های پرورش مرغ جلو گیری می شود که نتیجه ی آن بیمار نشدن مرغ و عدم استفاده از آنتی بیوتیک است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: به ندرت پیش می آید که مرغدار مجبور به استفاده از دارو شود و در این شرایط، دامپزشک، پس از بررسی، دارو تجویز می کند که نکته مهم در این موضوع، رعایت دوره منع مصرف دارو تا کشتار است که مرغداران استان فارس و مسئولان بهداشتی پرورش مرغ به آن توجه ویژه ای دارند و این دوره، تحت نظر دامپزشک کاملا رعایت می شود.

جزایری در باره دوره منع مصرف دارو، گفت:‌ این دوره در مرغ ها، بسته به نوع دارو، از ۵ تا ۱۰ روز پس از قطع مصرف است و پس از سپری شدن دوره، دامپزشک مربوط گواهی سلامت و مجوز بارگیری و حمل مرغ زنده به کشتارگاه صادر می کند.

وی با رد ادعای برخی مبنی بر وجود بقایای داروی مصرفی در بافت مرغ، از آنان خواست مستندات علمی خود را برای پیگیری های لازم ارائه کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: بخش قابل ملاحظه ای از تولیدات گوشت مرغ استان فارس به کشورهای حوزه خلیج فارس به خصوص عمان و امارات متحده عربی صادر می شود که این کشورها برای واردات گوشت مرغ مورد نیاز خود، با اعمال محدودیت های شدید بهداشتی، داشتن استاندارد جهانی تولیدات را ملاک قرار می دهند

منبع: خبرگزاری مهر
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها