تعداد بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۱۲۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷ - 2022 09 April
اظهار رضایت مسئولان از توزیع مرغ و میوه

امید شهدان، نی‌ریزان فارس:

در نخستین جلسه ستاد تنظیم بازار خبر از توزیع 1 تن و 800 کیلوگرم مرغ تنظیم بازار در نی‌ریز داده شد.

مدیر جهادکشاورزی با اعلام این خبر گفت: در خصوص میوه تنظیم ‌بازار، امسال سالی متفاوت بود که بنا به درخواست فرماندار محترم سابق و برای رفاه حال شهروندان مراکز عرضه را در چند نقطه از شهر برای جلوگیری از ازدحام و رعایت نکات بهداشتی قرار دادیم و در مجموع 42.5 تن میوه تنظیم بازار وارد شهرستان نمودیم؛ 22.5 تن انواع سیب زرد و قرمز و ۲۰ تن پرتقال تامسون.

در حال حاضر کمبود میوه در شهرستان حس نمی‌شود اگر برای ماه مبارک رمضان نیاز شد باز هم خریداری و بین شهروندان توزیع خواهیم کرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز درباره چگونگی تأمین روغن خوراکی در ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به اینکه ۵۳ تن روغن خوراکی توسط دستگاه‌های امنیتی شهرستان شناسایی و توقیف شده، شبکه بهداشت نمونه‌ها را جهت آزمایش به دانشگاه علوم پزشکی شیراز فرستاده و به دنبال اعلام آزمایش هستیم که اگر صلاح بود متناسب با نیاز خانوار و بخشی از آن هم در اختیار صنف قناد قرار دهیم.

بصیری توضیح داد: روغن‌های کشف شده شامل جامد و مایع است که کمک شایانی به شهرستان می‌کند.
وی ادامه داد: در خصوص اقلام سهمیه ماه مبارک رمضان حدود ۷۵ تن برنج هندی، ۴۵ تن پاکستانی و ۲۷ تن تایلندی به ما تخصیص دادند که عامل معرفی شده و نامه‌نگاری‌ها انجام شده در مجموع ۱۰۲ تن انواع برنج سهمیه داریم که جای هیچ نگرانی نیست.

همچنین ۲۴ تن سهمیه شکر خانوار پیش‌بینی شده و با قیمت مصوب 12.5000 هزارتومان، که با ۲ تن دیگری که از قبل در انبارهایمان ذخیره داریم مجموعاً ۲۶ تن می‌شود.

مهدی ذوالقدر مسئول بازرسی اصناف در خصوص اینکه برخی از فروشندگان اقدام به درج قیمت کالا نمی‌کنند، گفت: این یک مسئله قانونی است منتهی جریمه عدم درج قیمت بسیار ناچیز است و واحد صنفی ترجیح می‌دهد که نصب اِتیکت را انجام ندهد!

حامد فرغت شهردار نی‌ریز در خصوص اینکه چرا هنوز میدان میوه‌ و تره‌بار ساخته نشده است گفت: این مسئله ابتداً مستلزم تأمین زمین است و شرایط خاصی دارد ما از اراضی متعلق به شهرداری نمی‌توانیم استفاده کنیم. این میدان بایستی خارج از محدوده شهر باشد.

با وجودی که فرماندار محترم سابق بارها این موضوع را پیگیری کردند به نتیجه نرسیده و اداره کل راه و شهرسازی هنوز زمینی به ما تخصیص نداده است.

در ادامه جلسه حمیدرضا ممتازیان رئیس دامپزشکی شهرستان گفت: با توجه به تعداد قصابی‌ها ۳۲ مورد، مرغ‌ فروشی‌ها ۳۵ مورد‌، رستورانها ۱۷ مورد، میدان دام و کشتارگاه و مراکز بسته‌بندی گوشت در سطح شهرستان تاکنون ۳۱۰ مورد بازدید از مغازه‌ها و رستورانها داشته‌ایم. ۶۵ مورد پرونده غیربهداشتی داشتیم که منجر به ضبط ۸۳۷ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی شد.

در پایان، معاون فرماندار خاطر نشان ساخت: هر فردی که به درج قیمت کالا تمکین نمی‌کند باید بر اساس چارچوب قانونی با آن برخورد گردد. 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها