تعداد بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۱۲۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶ - 2022 31 March
در آستانه 13 بدر

با توجه به نزدیک شدن  روز طبیعت (سیزدهم فروردین ماه) و حضور گسترده مردم در طبیعت و عرصه‌های جنگلی و مرتعی با رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نی‌ریز گفتگویی داشتیم.

جمالی در ابتدا از تمامی همشهریان درخواست نمود با حضور مسئولانه خود در طبیعت حتی‌الامکان از روشن کردن آتش اجتناب نموده و در صورت نیاز ضروری به روشن نمودن آتش در جنگل‌ها و مراتع نکات ساده زیر را حتماً رعایت نمایند:

1- قبلاً اطراف محل را از خار و خاشاک پاک کرده و پس از رفع نیاز، آتش را کاملاً خاموش نمایند.

2- از روشن کردن آتش در کنار درختان و بوته‌های خشک خودداری کنید.

3- برای روشن کردن آتش از منقل و اجاق‌هایی که به همین منظور در بوستان‌ها تعبیه شده استفاده کنید و در طبیعت نیز حتماً اطراف محل آتش را با سنگ محصور نمایید.

4- از انداختن شیشه و بطری‌های ضخیم داخل طبیعت خودداری کنید. این اجسام مانند یک عدسی عمل می‌کند و می‌تواند با متمرکز کردن نور خورشید باعث آتش سوزی شود.

5- محل اطراف خود را حداقل تا فاصله ۱۰ متری از شاخ و برگ درختان خشک و خش و خاشاک پاکسازی کنید، چون در اثر گرما و کوچکترین حرارت و جرقه، سریعاً آتش سوزی به وجود آمده و منتشر می‌شود.

تقاضا می‌گردد در صورت مشاهده هر گونه دود و یا آتش در جنگل‌ها و مراتع، موضوع را در اسرع وقت به شماره 1504 امداد و نجات جنگل و مرتع گزارش نمایید.

بر این باوریم که تنها با رعایت نکات ایمنی و حضور مسئولانه در طبیعت، شاهد جلوگیری از حریق و حفظ سرمایه‌های سبز کشورمان خواهیم بود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها