تعداد بازدید: ۲۲۳۸
کد خبر: ۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰ - 2017 24 January
سرمقاله
غلام‌رضا شعبان‌پور مدیرمسئول

با عنایت ویژه حضرت حق و با تلاش خدمتگراران شما در هفته نامه نی‌ریزان فارس مجله «نی تاک» منتشر شد.خداوند هستی را بسیار شاکر و سپاسگزاریم که توفیقی عنایت فرمود تا مطبوعه‌ای دیگر را تقدیم خوانندگان عزیز نماییم.


مجله نی تاک ماهنامه است.سعی بر این است تا در هفته اول هر ماه یک شماره را منتشرنماییم.


نام این ماهنامه ترکیبی است از دو کلمه «نی» و «تاک». نی از «نی‌ریز» گرفته شده است؛ ضمن آن که «نی» به عنوان یک ساز موسیقی، نماد بیان جان‌مایه انسان است هرچند غمناک. بازدم برخاسته از درونی گداخته در «نی» می‌دمد و آهنگی می‌سازد که در موسیقی عرفانی و اسلامی جایگاهی ویژه دارد.


و «تاک» به معنی «درخت انگور» است. انگور نماد شربت و شهد و شیرینی است. نی‌ریز از دیرباز تاکستانهای زیادی در کوه قبله داشته و شاید به همین خاطر لقب «شربتخانه فارس» گرفته است. به هر حال ترکیب این دو کلمه یادآور «نی‌ریز شیرین» می‌باشد.


تولد «نی‌تاک» را به فال نیک می‌گیریم و بر خداوند بزرگ که هیچ قدرتی جز او در هستی وجود ندارد، تکیه می‌کنیم و از ساحت ربوبیش خاضعانه و فروتنانه خواهانیم تا هیچگاه ما را به خودمان وا مگذارد. پیشانی بندگی به درگاه خداوند حی قادر متعال می‌ساییم که به مجموعه عصر نی‌ریز، نی‌ریزان فارس، و هورگان توفیق عنایت فرمود تا بتوانند مسیر پرفراز و نشیب ١٦ ساله را طی کنند و کوشش نمایند خلأ رسانه‌ای شهرستان را در ابعاد الکترونیکی، روزنامه‌ای و مجله‌ای مرتفع سازند و سرلوحه کارشان فقط این آیه کریمه باشد که «الَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ ا... وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ ا... و کفی بالله حسیبا» (این سنّت خداست در حق) آنان که تبلیغ رسالت خدا کنند و از خدا می‌ترسند و از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند و خدا برای حساب به تنهایی کفایت می‌کند.)  احزاب / ٣٩

«نی‌تاک» مجله‌ای است ماهانه که خوانندگانی می‌خواهد ژرف‌اندیش، تحلیلگر و اهل کندوکاو.   به  نظر می‌رسد پس از ١٦ سال ارتباط و تعامل دائم و دوسویه بین مردم و عصر نی‌ریز، ‌نی‌ریزان فارس و هورگان، چنین خوانندگانی کم نباشند و إن‌شاءا... که تعداد این خوانندگانِ باحوصله زیاد و زیادتر شود.


سه رسانه «هفته‌نامه نی‌ریزان فارس»،‌ «پایگاه خبری - تحلیلی هورگان» و «ماهنامه نی‌تاک» در قالب یک مؤسسه مطبوعاتی با عنوان ثبت شده «فارس پژواک نی‌ریزان» فعالیت می‌کنند که امیدواریم بتوانیم با رعایت اخلاق حرفه‌ای و رسانه‌ای، و قوانین موضوعه در زمینه مطبوعات و رسانه‌ها، صادقانه در خدمت مردم خوب شهرستان، استان و کشور باشیم.مثل همیشه استراتژی ما:


١- آگاهی‌بخشی و روشنگری


٢- اطلاع‌رسانی


٣- توسعه و گسترش فضای بحث و نقد


٤- تربیت نیروی انسانی مطبوعاتی و رسانه‌ای


است و در این زمینه دست همه صاحب‌نظران را به گرمی می‌فشاریم و منتظر دریافت نظرات،مقالات،مطالب و نقدها و نصایح آنها هستیم.


خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار

شادوسالم و موفق باشید

برچسب ها: نی تاک
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
اشنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
0
0
بزن نی زن صدای نی می اید
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها