تعداد بازدید: ۲۳۲۱
کد خبر: ۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶ - 2017 23 January
معاون امور توسعه پيشگيري بهزيستي فارس خبر داد؛
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی فارس از اجرای طرح «کنترل و کاهش طلاق» در آینده نزدیک توسط بهزیستی در استان خبر داد.
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی فارس از اجرای طرح «کنترل و کاهش طلاق» در آینده نزدیک توسط بهزیستی در استان خبر داد.

محمود رضا عرب گفت: اقدامات اوليه اين طرح انجام شده و اوايل بهمن ماه اجرايي مي شود تا زمينه كاهش طلاق را در استان بيش از پيش فراهم كنيم.

وي ادامه داد: در همين خصوص قرار است با آموزش شيوه زندگي سالم، بالا بردن كيفيت ارتباط در خانواده ها و مداخله در بحران اين معضل را كنترل كنيم.

عرب يادآور شد: بايد هر چه سريع تر و به صورت گسترده آموزش ها را شروع كنيم و از مشاوران متخصص به منظور دسترسي به اهداف مطلوب تر بهره ببريم؛ در همين خصوص آموزش مشاوران مدارس نيز در دستور كار ما است و دوره هاي تربيت مربي براي آن ها برگزار و سي دي هايي در اختيار خانواده ها قرار داده مي شود.

اين مسئول بهزيستي فارس گفت: طي هماهنگي با مراكز و دفاتر ازدواج با آغاز اين طرح افراد قبل از عقد به مراكز بهزيستي استان معرفي و مورد مشاوره قرار مي گيرند تا با ارايه آموزش هاي مطلوب زمينه درك تفاوت ها فراهم شود.

كاهش 2 درصدي آمار طلاق در جنوب فارس

عرب افزود: رشد طلاق در استان كند شده و حتي اين ميزان در مناطق جنوبي فارس با مداخلات روانشناسان و مشاوران بهزيستي 2 درصد كاهش يافته كه با ادامه فعاليت ها مي توان به وضعيت بهتري در اين خصوص دست يافت.

معاون امور توسعه پيشگيري بهزيستي فارس يادآور شد: طلاق يك عامل چند عليتي است اما اعتياد مهم ترين دليل طلاق در استان برشمرده شده و پس از آن خيانت از طرف هر دو جنس (زن و مرد) باعث بروز اين معضل است.

عرب گفت: عدم درك تفاوت هاي زن و مرد و همچنين مسائل فرهنگي يكي ديگر از علت هاي مهم جدايي همسران در استان گزارش شده است كه با ارايه آموزش هايي مي توان اين مسائل را تا حدودي حل كرده و طلاق را كاهش داد.

ارتباط ازدواج در سنين پايين و طلاق

اين مسئول بهزيستي فارس يادآور شد: با وجود تاكيدهاي فراوان مشاوران و كارشناسان هنوز هم ازدواج هايي در سنين پايين از جمله 14، 15 و يا 17 سالگي رخ مي دهد و يكي ديگر از دلايل بروز طلاق عدم پختگي است چرا كه در ازدواج تنها بلوغ جنسي مهم نيست و بلوغ فكري، هيجاني، عقلي و اجتماعي نيز اهميت دارد و يك فرد از نظر تمامي ابعاد بايد آمادگي ازدواج را داشته باشد.
ازدواج هاي اجباري هنوز هم ادامه دارد!

عرب گفت: با وجود پيشرفت هاي فراوان ازدواج هاي اجباري هنوز هم در استان وجود دارد و برخي والدين، دختر و پسر را مجبور به ازدواج با فرد مورد تاييد خود مي كنند و همين مساله زمينه بروز طلاق را از همان روزهاي نخست زندگي مشترك فراهم مي كند.

ارتباط دخالت خانواده ها و به خصوص خانواده شوهر با بروز طلاق


معاون امور توسعه پيشگيري بهزيستي فارس با اشاره به ارتباط دخالت خانواده هاي زوجين با بروز طلاق عنوان كرد: اين دخالت ها به خصوص از جانب خانواده شوهر كار برخي همسران را به جدايي مي كشاند و خانواده ها بايد اين مساله را جدي بگيرند.

عرب گفت: متاسفانه هنوز نه تنها برخي شوهران بلكه خانواده هاي آن ها نيز زن را مايملك خود مي دانند و اين قضيه حتي بين تحصيلكرده ها هم وجود دارد.
اين مسئول بهزيستي فارس عدم رضايت جنسي زوجين را نيز از ديگر دلايل طلاق در فارس دانست و افزود: عدم توجه به اين مساله در زندگي مشترك باعث مي شود كه طرفين هنگام بروز مشكلات از كاه، كوه بسازند.

قوانين حوزه خانواده سوگيري مردانه دارد

عرب يادآور شد: قوانين مربوط به حوزه خانواده نيز بيشتر سوگيري مردانه دارد و همين مساله برخي زنان را هنگام بروز مشكلات به لجاجت مي اندازد و در نهايت اين قضايا ممكن است حتي به طلاق منجر شود كه در مقابل، مردان از اين قوانين براي فشار و بروز استرس به زن و به نفع خود استفاده مي كنند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها