تعداد بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۱۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲ - 2022 12 February
در دهه فجر:
توسط مسئولان شهرستان در روز چهارشنبه ۲۰ بهمن‌ماه 4 افتتاحیه، یک جشنواره و یک کلنگ‌زنی در نی‌ریز انجام شد.
مهدی منفرد، نی‌ریزان فارس: 
در این روز جشنواره روستایی و عشایری در محل جهاد کشاورزی، افتتاح ساختمان مدیریت بحران شهرداری نی‌ریز، افتتاح مرکز نیکوکاری و مشاوره‌ای امام مهربانی‌ها، افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه واقع در بلوار نصر، افتتاح پست بانک در شهرک سنگ و کلنگ‌زنی آبرسانی به مجموعه روستاهای بخش مرکزی پیش‌بینی شده بود.

نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی و دامداری
در ابتدا مسئولان با حضور در جهاد کشاورزی ضمن بازدید از نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی و دامداری روستائیان و عشایر شهرستان‌های نی‌ریز و بختگان در جشن پیروزی انقلاب شرکت کردند. این مراسم همراه با برگزاری موسیقی محلی و ايجاد غرفه‌های مختلف محصولات کشاورزی، دامداری و صنایع دستی بود.

طهماسبی نماینده مجلس، زارعی معاون مدیرکل امور عشایر فارس، هدایت فرماندار و سایر مسئولان شهرستان حضور داشتند.

در این جلسه سیدجواد فقیه امام جمعه موقت با اشاره به اینکه سه چیز جامعه را آزار می‌دهد و آن فقر، فساد و تبعیض است گفت: در مناطق محروم بیشتر حضور داشته باشید و به مسائل آنان رسیدگی کنید.

نماینده مجلس در این مراسم ضمن تبریک ایام دهه فجرگفت: باید حاکمیت حمایت ویژه‌ای نسبت به روستائیان و عشایر داشته باشد. مجلس هم در بحث بودجه سال 1401 توجه ویژه‌ای به برنامه‌های جهاد کشاورزی و سازمان امور عشایر به عنوان متولیان امر خواهد داشت.

وی ادامه داد: بر اثر خشکسالی بیشترین آسیب را جامعه روستایی و عشایری دیده است لذا ضرورت دارد برای تولید محصولات ارگانیک توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم.

در ادامه فرماندار ضمن اشاره به موضوع مشکلات اقتصادی گفت: طی دو سال گذشته با تلاش‌های انجام گرفته در مسئله توسعه اقتصادی شهرستان نی‌ریز در توسعه اقتصادی یک پله صعود داشته و به رتبه دوم رسیده‌ایم و این روند توسعه ادامه‌دار خواهد بود.

هدایت ادامه داد: در همین شرایط اقتصادی امسال 144 میلیارد تومان ارزش پروژه‌هایی است که در شهرستان به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح ساختمان مدیریت بحران
در ادامه مسئولان ساختمان مدیریت بحران شهرداری در محله نواب صفوی را افتتاح کردند.

در آئین افتتاح فرغت شهردار نی‌ریز با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از خدمات دولتی به عهده شهرداری‌هاست که از ردیف بودجه دولتی محروم هستند گفت: ساختمان مدیریت بحران در زمینی به متراژ 4700 مترمربع با 1500 متر مربع زیربنا در دو طبقه ساخته شده است که ارزش آن بالغ بر 10 میلیارد تومان است.
این ساختمان در دو طبقه و دارای سالن ورزشی، استراحتگاه، اتاق‌های مدیریتی و تجهیزات لازم می‌باشد اما در زمان‌های عادی از این سالن برای ورزش و کارهای فرهنگی منطقه استفاده خواهد شد.
وی ادامه داد: تاکنون 90 درصد بودجه سال 1400 محقق شده است و امسال برای چهارمین سال است که بودجه عمرانی شهرداری محقق خواهد شد و برای محله شهید نواب برنامه‌های دیگری هم از جمله ایجاد پارک و روکش آسفالت خیابان اصلی را داریم که ان شاا... در بودجه سال آینده پیش‌بینی خواهد شد.

نماینده مجلس در آئین افتتاح ساختمان مدیریت بحران گفت: این ساختمان برای شهر نی‌ریز نیاز است و به هر حال زندگی شهری و اجتماعی در معرض حوادث غیر مترقبه می‌باشد.

در این مراسم هدایت فرماندار نی‌ریز از نماینده مجلس خواست تا در زمینه تجهیز این سالن به مجموعه شهرستان کمک کند.

افتتاح مرکز نیکوکاری و مشاوره‌ای امام مهربانی‌ها
مسئولان سپس با حضور در حوزه علمیه امام صادق مرکز نیکوکاری و مشاوره‌ای امام مهربانی‌ها را افتتاح کردند.

حجت الاسلام شفیعی مدیر این مرکز گفت: هدف ما خدمات تخصصی و مشاوره‌ای به مردم در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و مشکلاتی از قبیل طلاق و دیگر مسائل درگیر با زندگی‌های امروزی است و خدا را شکر جوانان راحت به ما اطمینان می‌کنند و مشکلات خود را می‌گویند.

در این مراسم غضنفرنژاد رئیس دادگستری ضمن تقدیر از راه‌اندازی این مرکز گفت: شما می‌توانید در بازپروری و برگرداندن زندانیان بعد از آزادی به جامعه کمک خوبی به ما کنید.

افتتاح ساختمان آموزشگاه معلم
افتتاح ساختمان آموزشگاه معلم دیگر برنامه مسئولان در این روز بود.

در این مراسم رضازاده از مجمع خیرین مدرسه ساز استان نیز حضور داشت.

رضا جمالی مدیر آموزش و پرورش گفت: این مدرسه در زمینی به متراژ 3200 متر مربع و با 1500 متر مربع زیر بنا در دو طبقه ساخته شده است. این مکان ظرفیت 360 دانش‌آموز را دارد که بالغ بر 11 میلیارد تومان از اعتبارات دولتی و بنیاد برکت در این پروژه هزینه شده است.

پست بانک شهرک سنگ
افتتاح شعبه جدید پست بانک در شهرک سنگ نی‌ریز دیگر برنامه  آن روز بود.

طهماسبی در این مراسم گفت: دولت و مجلس خود را موظف می‌دانند که از صنعت مخصوصاً صنعت سنگ حمایت کنند و امیدوارم شاهد رونق بیشتر نی‌ریز و بختگان که در بخش صنعت سنگ ساختمانی در کشور باشیم، از این جهت لازم است برندسازی کنید.

داوودی رئیس پست بانک نی‌ریز در این آئین گفت: در این شعبه تمام خدمات پولی و بانکی از جمله وصول چک سایر بانک‌ها، پرداخت انواع تسهیلات و ضمانت نامه‌های بانکی و ... انجام می‌شود.

کلنگ زنی خط انتقال روستاهای بخش مرکزی

کلنگ‌زنی خط انتقال آب نصیرآباد و مجموعه روستاهای اطراف در بخش مرکزی پایان بخش برنامه‌های این روز بود.

مدیر آبفا شهرستان گفت: این پروژه از سال 1395 شروع شده و یک حلقه چاه در این زمینه در روستای هرگان حفر شده است که به دلیل کمبود اعتبارات تاکنون تکمیل نشده.

قره‌چاهی ادامه داد: برای این طرح بالغ بر 3 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و تاکنون نزدیک 2 میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه 700 مشترک از این طرح بهره‌مند خواهند شد گفت: ان‌شاا... طی 10 روز آینده عملیات احداث را شروع می‌کنیم تا مردم این روستاها هر چه زودتر از نعمت آب سالم بهره‌مند شوند.

نماینده مجلس نیز با اشاره به اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته برای این طرح گفت: از اداره آبفا و پیمانکار انتظار داریم کمک کنند تا هرچه زودتر و قبل از شروع فصل گرما مردم از نعمت آب آشامیدنی مناسب بهره‌مند شوند.

فرماندار نی‌ریز با اشاره به اینکه فشار و مشکلات اداره آب بسیار زیاد است و از 150 روستای ما بالای 70 روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند گفت: ان‌شاا... با بهره‌برداری از این طرح 16 روستا از نعمت آب سالم بهره‌مند خواهند شد. از مردم می‌خواهم با توجه به خشکسالی‌ها و کمبود آب در مصرف صرفه‌جویی جدی داشته باشند و از این آب سالم فقط در جهت شرب و پخت و پز غذا استفاده کنند.



















نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها