تعداد بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۱۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶ - 2022 12 February
شهر هرت
حکایتهای قُلمراد
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱:
یارانه نقدی در سال آینده تغییر نمی‌کند

قُلمراد:
خب حالا که چی؟ چرا نمک می‌پاشی رو زخم ما؟ تغییر نمی‌کنه دیگه. الان صد و سی‌ و دو ماهه که تغییر نکرده. 132 ماه می‌دونی یعنی چی؟ یعنی 11 سال. 11 سال آزگار 45.500 تومن تغییر نکرده. یعنی اگه ماهی یه نوت پونصدی می‌گذاشتن روی اون، الان باید 111 هزار تومن یارانه می‌گرفتیم. در صورتی که مسئولین محترم هر ماه با کمک تورم، از یارانه ما کم کردن. الان دیگه یه سطل ماست هم دستمون نمی‌دن با این پول.

محمدحسن آصفری، نماینده مجلس:
 مردم باید «جو» دم کنند و بخورند!
برنج درجه سه ایرانی کیلویی ۵۰ هزار تومان و سیب زمینی کیلویی ۱۵ هزار تومان است. مرغ هم که از سفره مردم پر کشیده. با این وضعیت مردم باید جو دم کنند و بخورند.

قُلمراد:
البته راه‌های دیگری هم برای ما هست.
مثلاً خوردن آب یونجه، یا خیساندن کاه و کلش. یا دم کردن پای مرغ، تفت دادن پَرِ مرغ، آب‌پز کردن شاخ بز، دود دادن نان خشک با عنبرنسارا. برای این آخری به دلیل گران شدن عنبرنسارا، بهتر است یک عدد عنبرنسارای در حال دود را داخل جا نونی یا نان‌دان بیندازید و درِ آن را ببندید تا خوب به خورد نان برود. سپس مقداری آب بزنید و بخورید برای کرونا هم خوب است.

آخرین تغییرات در طرح نهایی صیانت:
کاهش سرعت اینترنت و محدود کردن شبکه‌های مجازی خارجی

قُلمراد:
فکر کنم داریم یواش یواش بر می‌گردیم به تنظیمات کارخونه. آپشن‌های زندگیمون داره میرسه به تنفس کردن، آب خوردن، و قضای حاجت.

دنیای اقتصاد:
۱۰ سال پیش ۱۸ درصد ایرانی‌ها زیر خط ‎فقر بودند، اکنون ۲۸ درصد. از هر ۴ ایرانی یک نفر فقیر محسوب می‌شود.

قُلمراد:
بابت این همه کم‌کاری و این که طی 10 سال هیچ تلاشی برای بالا رفتن از خط فقر نکرده‌ایم، از مسئولین محترم عذرخواهی می‌کنیم. انشاءالله تا پایان برنامه پنج‌ساله با انجام‌کارهایی مثل «خوردن یک وعده غذا به جای سه وعده، پوشیدن لُنگ و خوردن نان خشک مانند یمنی‌ها، خرید پراید و غر نزدن با هدف حمایت از تولید داخل، انصراف از دریافت یارانه، و حذف قطعی مرغ، ماهی، گوشت، میوه، سبزی، برنج، روغن، کره، و تخم‌مرغ از سفره غذایی» بتوانیم خط فقر را زیر پا له کنیم و همگی با سلام و صلوات به بالای این خط منحوس و ملعون و پلید صعود نماییم و بدین وسیله دل مسئولین را شاد و دل دشمنان را غمگین کنیم. انشاءالله.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها