همشهری آنلاین: مدیر طراحی ایران خودرو گفت: باز شدن کیسه هوا (ایربگ) در هنگام تصادف خودرو، بستگی به شدت ضربه، میزان سرعت و زاویهای دارد که ضربه وارد میشود.
تحلیل قُلمراد:
ا ین خبر را دو تحلیل است و هر تحلیل حکایتی است.
تحلیل شماره1: خودروسازهای داخلی را به واقع باید سلطان توجیه و لاپوشانی و ماستمالی و مالهکشی دانست. نه استعفایی، نه عذرخواهی، نه جبران خسارتی، نه پذیرش مسئولیتی، نه احضاری، و خلاصه هیچی به هیچی.
تحلیل شماره2:
این که میگوید «باز شدن کیسه هوا بستگی به شدت ضربه، سرعت و زاویه برخورد دارد» درست است و به نظر حقیر همینجوری خوب است.
اگر مثل ماشینهای خارجی بود که تا میگویی «پاق» ایربگ باز میشود، با این وضعِ خیابانهای ما و رانندگیِ ایرانیها که هی ماشینها را به هم میمالیم یا به در و دیوار میکوبیم، باز شدن ایربگ خودروها در خیابانها میشد یک بحران ملی. پس بهتر است که حساسیت ایربگ خودروها را آنقدر کم کنند که فقط در صورت وقوع تصادفات منجر به مرگ فجیع باز شود!!
نظر شما