تعداد بازدید: ۴۸۴
کد خبر: ۱۱۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱ - 2022 22 January
دادستان شهرستان نی‌ریز با ابلاغ بخشنامه‌ای، برگ سبز خودرو را سند رسمی مالکیت دانست و گفت: «نقل و انتقالات خودرو با ثبت مشخصات در ادارات راهنمایی و رانندگی بلامانع است.»
عابد نعمتی، نی‌ریزان فارس:

اکبر شهسوار اظهار داشت: «با توجه به این که قبلاً سازمان ثبت اسناد و املاک بخشنامه‌ای را صادر کرده بود که بر ضرورت مراجعه طرفین معامله به دفاتر اسناد رسمی برای ثبت معاملات خودرو تأکید می‌کرد، اما در تاریخ 2 اسفند 1399، داد‌نامه‌ای در هیئت دیوان عدالت اداری با شماره ۱۸۶۳ صادر شده و آن بخشنامه را باطل کرده و در روزنامه رسمی هم ثبت و ابلاغ شده است.»

وی گفت: «دادنامه‌هایی که هیئت عمومی صادر می‌کند، برای همه دستگاه‌ها لازم‌الاجرا و لازم‌الاتباع است‌. لذا به استناد این دادنامه و بخشنامه دادستان کل کشور و تأییدیه پلیس ناجا، همین برگ سبز کفایت می‌کند. 

البته این بدان معنا نیست که مراجعه به دفاتر اسناد رسمی ممنوع است؛ بلکه موضوعی اختیاری است و متعاملین با اختیار و توافق می‌توانند خواهان ثبت باشند. اما هیچ دفتر اسنادی نمی‌تواند آنها را مجبور به این کار کند و برگ سبز خودرو به عنوان سند مالکیت محسوب می‌شود و نقل و انتقالات در اداره راهنمایی و رانندگی با همین کفایت می‌کند.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها