تعداد بازدید: ۲۹۵
کد خبر: ۱۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱ - 2022 08 January
آخرین جزئیات
4230 نفر در طرح جهش مسکن در نی‌ریز ثبت‌نام کرده‌اند.
مهدی منفرد، نی‌ریزان فارس:
به همین منظور جلسه شورای تأمین مسکن با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان برگزار شد.

در این جلسه فرماندار نی‌ریز گفت
 
برای پیشبرد بهتر طرح جهش ملی مسکن قرارگاه مدیریت جهادی مسکن در استان و در راستای آن کمیته جهادی مسکن در شهرستان تشکیل شد.

مراد هدایت ادامه داد: برای نی‌ریز یک زمین 59 هکتاری در مجتمع دانشگاهی مشخص شده است.

وی تأکید کرد: تمامی دستگاه‌ها موظف هستند در اسرع وقت نسبت به بازدید از زمین اقدام کنند و ادارات خدماتی باید طرح‌های خود را آماده نمایند چون این طرح باید با سرعت اجرا شود.

فرماندار تأکید کرد: ادارات موظف هستند جواب استعلام‌ها را بدهند و بیش از 7 روز برای پاسخگویی زمان ندارند و اگر اداره‌ای در پاسخ به استعلام‌ها تعلل کند به معنی مثبت بودن جواب خواهد بود.

در مراکز بخش‌ها هم زمین‌های دولتی را مشخص کرده و برنامه‌ریزی طرح را انجام دهید.

هدایت افزود: اولویت با زمین‌های دولتی است و اگر جایی زمین دولتی نبود اداره راه و شهرسازی با توافق مالکان می‌تواند از املاک آنها استفاده کند.

اداره کار و رفاه اجتماعی هم مثل طرح مسکن مهر تعاونی‌های خود را تشکیل دهد البته باید ایرادات تعاونی‌های قبلی در این طرح برطرف گردد.

همچنین کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید نیز در این طرح با سایر ادارات همکاری کنند.

فرماندار تأکید کرد: زیر ساخت‌ها باید هر چه سریعتر آماده شود چرا که زمان در این طرح بسیار کم است و هیچ بهانه‌ای پذیرفتنی نیست.

رئیس اداره راه و شهرسازی گفت: این طرح با محوریت خانه‌دار شدن مردم و افراد فاقد مسکن انجام می‌شود و مهمترین شرط آن عدم استفاده از تسهیلات مسکن، نداشتن مالکیت شخصی، نداشتن نقل و انتقال مسکن در 5 سال گذشته و متأهل بودن است. همچنین افراد مجرد، خانم‌های بالای 35 سال و آقایان بالای 45 سال و همچنین افراد معلول بالای 22 سال شامل این طرح خواهند بود.

یاراحمدی افزود: تسهیلات این طرح 300 میلیون تومان، 20 ساله با سود 18 درصد است. البته برای افراد تحت پوشش با سود 9 درصد محاسبه می‌گردد.

سهمیه نی‌ریز در این طرح 4300 نفر، مشکان450 نفر و قطرویه 250 نفر خواهد بود که در مشکان 7 هکتار الحاق شده به شهر و در قطرویه 5 هکتار که به عنوان شهرک منفصل پیش‌بینی شده است.
وی در مورد تعداد ثبت نام کنندگان گفت:4230 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که باید شرایط آنها بررسی شود و اولویت‌بندی انجام گردد.

البته در صورتی که تعداد افراد واجد شرایط بالاتر از سهمیه پیش‌بینی شده باشد نسبت به افزایش سهمیه از طریق استان اقدام خواهیم کرد و سایت ثبت‌نام برای قطرویه و مشکان به زودی باز خواهد شد.

در این جلسه رؤسای ادارات مختلف آمادگی خود را جهت اجرای این طرح اعلام کردند.

در ارتباط با میزان اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن  معاون وزیر راه و شهرسازی به خبرگزاری ایرنا گفت: دولت برای مسکن دولتی نیمی از اقساط تسهیلات را پرداخت خواهد کرد، بنابراین مبلغ اقساط به کمتر از نصف مبلغ اعلام شده خواهد رسید.

میزان اقساط این تسهیلات 5 یا 7 میلیون تومان نیست و با توجه به آنکه نیمی از اقساط این تسهیلات را دولت پرداخت می‌کند؛ بنابراین میزان اقساط آن به نیمی از این مبلغ یعنی حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون تومان می‌رسد.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها