تعداد بازدید: ۲۲۰۴
کد خبر: ۱۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷ - 2021 27 December
اداره هواشناسی نی‌ریز آمار بارندگی اخیر را اعلام کرد:
میزان بارش 24 ساعته، اخیر و سال زراعی ایستگاه های باران سنجی شهرستان های نی ریز و بختگان تا ساعت 06:30 صبح امروز 10 دی‌ماه 1400



آخرین خبرها از مدل‌های بارندگی در نی‌ریز

باران 60 میلی‌متری در روز یکشنبه 12 دی‌ماه

خوشبختانه شرایط برای بارش سنگین همچنان فراهم است.

کامران کامرانی کارشناس هواشناسی نی‌ریزان فارس گفت: استان فارس از این سامانه به طور میانگین حدود ۹۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر بارش دریافت می‌کند.

در جاهایی مانند فیروزآباد، جهرم، کازرون، داراب، سپیدان و  به طور کلی غرب فارس بارش بیش از ۱۲۰ میلی‌متر است.

نی‌ریز هم میانگین مدل‌ها حدود ۶۰ تا ۷۰ میلی‌متر بارش را برای یکشنبه نشان می‌دهد که این مقدار برای مناطق کوهستانی (پلنگان، هرگان ) ۹۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر می‌تواند باشد.

در غرب فارس امروز چهارشنبه 8 دی‌ماه نیز بارش مناسب است اما برای نی‌ریز از آخر امشب تا روز یکشنبه بارش‌های پراکنده ای رخ خواهد داد.


نی‌ریز در انتظار باران
شروع بارش ها از عصر چهارشنبه 8 دی‌ماه
به‌گزارش نی‌ریزان فارس، پیش‌بینی بارندگی از چهارشنبه اعلام شده است اما اوج بارش‌‌ها در روز یکشنبه ۱۲ دی‌ماه رخ خواهد داد.

به همین مناسبت جلسه مدیریت بحران شهرستان نی‌ریز 6 دی‌ماه با حضور فرماندار، معاون فرماندار و رؤسای عضو این کمیته برگزار شد و در خصوص پیش‌بینی‌های لازم قبل از وقوع بارندگی هماهنگی‌های لازم انجام گرفت.

بررسی گردنه‌های لای‌رز و استهبان، تأمین شن و نمک برای مسیرهای برف‌گیر، تأمین سوخت، آمادگی شهرداری‌ها و بررسی نقاط حادثه خیز شهری، بررسی مکان‌های پرخطر، پیگیری وضعیت مدارس قدیمی و تأمین اسکان مسافران از جمله مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

بهنام رئیس اداره هواشناسی نی‌ریز با بیان اینکه آغاز بارندگی‌ها از روز چهارشنبه خواهد بود گفت: بارش‌ها از عصر چهارشنبه و یا صبح پنجشنبه به صورت پراکنده آغاز می‌شود و پیش‌بینی‌امان بر آن است که تا روز جمعه زیر ۵ میلی‌متر بارندگی داشته باشیم اما از عصر شنبه و بامداد یکشنبه 12 دی‌ماه باران بسیار خوب اما به صورت رگباری خواهیم داشت. امیدواریم این بارندگی‌ها بی‌خطر باشد.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها